KTM super adventure 1290 zkušenosti

  • 0

    17.11.2023 od KarlT

    Zdravím všechny. chtěl bych požádat majitele 1290 SUPER ADVENTURE o podělení se o zkušenosti, především spolehlivost. Nyní je celkem dobrá akční nabídka s prodlouženou zárukou 2 roky, tak o koupi přemýšlím. Ovšem tak nějak mám zažité, že KTM obecně na tom není dobře, co se spolehlivosti týče. A když se člověk podívá na fóra v zahraničí, nic moc... Nechtěl bych znova zažít, to co s Triumphem, 2x za rok svolávačka a měsíc před koncem záruky vysypaná převodovka v IT. Chci jezdit a ne pořád něco řešit, byť třeba v záruce.

    Kdo je tedy vlastníkem, či byl, díky za radu... Ostatní, kámoš má, známej říkal.... , si prosím nechejte knížecí rady na jiná témata.

    Díky

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (13)
  • 0

    18.11.2023 od HOLIŠ.

    Ahoj. Mám 1290SAS rv.2023 od 6/23 najeto 9000km.
    Zatím se mě pouze jednou rosvítila oranžová kontrolka motoru,po zhasnutí a nastartování zmizela.Ty kontrolky prej takle zlobí.
    Četl jsem teda tady na foru o problemu s převodovkou (piliny v oleji) opraveno v záruce.
    Dost mě sere otevírání nadrže. Někdy jde blbě otevírat ten bezklíčkovej mechanismus.Ze začátku když motorka dlouho stála(třeba tejden) tak aby jsi nastartoval musel jsi přiložit klíček k snímači. Tet už v pohodě s kličkem v kapse.
    Jinak zatím nic a doufám že to tak i zustane.
    Za mě suprová motorka a jsem s ní naprosto spokojen.

    Doplněno:

    Ahoj a díky za informace. Tak to je v podstatě nová motorka. Snad se s námi podělí někdo o zkušenosti u staršího stroje.

    18.11.2023 od KarlT

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.11.2023 od nevo7

    Áno, láka to, najlacnejší nadliter v cendure pri týchto jesenných akciách. Mám 2019tku, ale druhykrát by som do KTM nešiel /čo prišla Africa 2024 s 19tkou v predu, kúpil by som japonca za tie podobné peniaze/.
    Za 4 roky bolo toho dosť, presakuje olej niekde na ľavej strane, vytečený zadný tlmič, problémy s vlhkosťou a tým pádom s elektrikou v tlačítkach na riaditkach /v Nórsku, kde dosť prší/ a pokazený stator v Čiernej Hore. Najhoršie je, že tie chyby sa nestanú doma pri jednodňovom výlete, ale na dovolenke tisíce km od domu, kde jazdíš 7-10 dní v kuse.

    Ale sú iste majitelia /asi ich bude menej/, čo budú tvrdiť, že v živote na KTM nemali žiadnu poruchu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2023 od NXram

    Ahoj, hele já jsem spokojenej a to tak, že jsem letos koupil již třetí novou KTM a nic jiného nechci.......
    dvě sezóny na 1090 /2018/ 9tkm
    tři na 1290 /2020/ 15tkm
    teď nová /2023/ 0tkm
    Ano nemám takové nájezdy, ale jezdím poněkud ostřeji a problém byl jen jednou s jednotkou zadního ABS, po přehrátí SW byl pokoj a jednou zazlobilo čidlo stojánku, jinak nic.......
    Je nás 5 kamarádů /4x 1290 a 1x 1190/ a nikdo zásadní problém nikdy neměl a to tam jsou i nájezdy k 50tkm. Ano ty tlumiče se občas někomu stanou, to jsem slyšel už několikrát, ale zase upřímně, neznám jinou motorku co by mě dávala to co KTM. A pokud někdo srovnává Africu, tak určitě ne s SAS 1290, Africa by byla konkurentkou tak pro 1090. Japonec momentálně nemá odpověď na KTM, ale samozřejmě jde o můj čistě subjektivní názor. Kdyby to byla taková hrůza se spolehlivostí, tak by se jich tolik neprodávalo a já neznám nikoho, kdo by si stěžoval že už ji neche ...............
    Stejně si musíš udělat úsudek sám a nezapomeň, že slovy klasika
    ¨je lepší si to posrat podle svého než podle toho jak ti radí ostatní ¨ Honza

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2023 od WiTo

    Ahoj, mám 2020, najeto 20.000km a žádný problém. Jen pravidelná výměna kapalin 1x ročně dle servisního manuálu. Ježděno 95% silnice 5% šotolina. Před tím 3 roky 1190 z druhé ruky a taky žádný problém. T

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2023 od RaYama

    Kupoval jsem 1290 SAS loni v únoru. Teď jsem na konci druhé sezóny, aktuálně mám najeto 56 tis. km a vše bez závad. Problém je většinou v tom, že motorka nejezdí nebo, že jezdí málo. 1290 je dělaná na dlouhé cestování. Záruka mi končí příští rok nějak v únoru. Nevím, zda ji budu prodlužovat. Protože pokud má motorka najeto 40 tis. a více, pak ikdyž je v záruce, tak se v případě poruchy platí spoluúčast. Tuším, že to začíná na 10% a pak se každých dalších 10 tis. km spoluúčast zvedá. Takže stejně něco platíte + zaplatíte prodlouženou záruku. Jinak jezdím poměrně dost a vše v pořádku. Většina majitelů je spokojena. O těch se pak nevím, je slyšet, jen těch pár co mají nějaké problémy. Chce to správný a pravidelný servis. KTM je motorka jako jakákoli jiná značka. Všechny se někdy porouchají a všechny jsou vesměs spolehlivé. Ať ti dobře slouží a jsi spokojen jako většina majitelů.

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2023 od STI304ps

    Ahoj, mám 2019 a jsem spokojen. Co se týče otevírání nádrže, tak se to musí stihnout otevřít tuším do dvou minut a pak to funguje v pohodě.... taky jsem se s tím trápil,ale od čeho je návod,že.... mám najeto cca 30000km, servis KTM.. jednou mi tekl zadní tlumič, tak v záruce vyměněn....také se mi stalo, že mi v náklonu... třeba kruhový objezd , na dvojku po přidání plynu přišlo dost nepříjemné cuknutí....jako když zavřeš plyn.... bylo to na zlomek sekundy, ale nic moc pocit.... v servisu něco přehrály a od té doby klid.
    Jinak jak jsem psal, spokojenost.... přeji hodně kilometrů a oranžové!!!

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.11.2023 od Všudezdejší

    Ahoj, mám KTM 1290 SAS 2019 (do provozu na jaře 2020). Mám najeto 20500 km a jediné, co jsem řešil, byla prolínající přední vidlice v cca 5 tis. km. To mi bylo vyřešeno v záruce a od té doby žádný problém. Nemám problémy ani s prolínajícím olejem z motoru, ani s elektronikou a vše funguje naprosto perfektné tak jak má. Leros na jaře jsem pouze preventivně měnil akumulátor. Po přeměření už se mi nezdál a nechtěl jsem zůstat někde viset. U těhlech motorek je ale všeobecně známo, že mají akumulátory vyšší požadavky. Předtím jsem měl 1190 (2016), kterou jsem prodal kamarádovi. Má na ní teď tuším skoro 40 tis a neřešil doposud absolutně žádný problém. Někdo tu zmínil občasné zaškubání, jako když vypne na moment zapalování. Stalo se mi to u 1290 také, ale mám velké podezření, že jsem si nevědomky trochu zatlačil na řadičku a zaúřadoval quickshifter, který na 1290 mám. Osobně si myslím, že KTM není o nic poruchovější než ostatní konkurenti a vždy je to pouze o zacházení a pečlivé údržbě.

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.11.2023 od abbany

    AHoj, JA som ju mal. Jediný, a to som sa o probleme nikde inde nedocítal a ani po pátraní som ho u nikoho nezaznamenal, bola porucha tlmičov. Po zdlhavej výmene predneho tlmica na lavej strane, potom na pravej strane, a potom i zadneho sa nakoniec zistil problem kabloveho zväzku, kde po jeho výmene je moto v poriadku. To bola jedina zavada, ak nepočitam netesnost gufera na tlmiči, co je prkotina. Najazdil som 35000 km, je to super motorka, super ťah, mohla by mat pohodlnejsie sedlo, ale zvykol som si, v lete trocha hreje na gule. Momentálne mám Ducati multistradu V4 rally, ta je tazsia nez KTM, ma svoje plusy ale i minusy. KTm je obratnejsia, nižšie sedlo. Mozno sa ku kačene vrátim. Kazdopádne sa jej nemusíš báť. Záleží kde nakupujes, aký má prístup predajca. v KTM BA uz nakupovat nebudem, stratil som doveru v chlapcov, hlavne z ich jednania a vyzuvania sa z problemu s tlmicmi, respektíve s kablovým zväzkom.

    Tak prajem dobrý výber na predajcu a bacha je to raketa

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.11.2023 od adamkout

    Ahoj, měl jsem 1290 SAR 2018 - za 3 roky najeto cca 70000km, hodně z toho v offroadu a pouze dva problémy, za které ale motocykl rozhodně nemohl..
    1. zapadlý kamínek za chladičem ho proklepal.
    2. díky velmi velmi těžkému navigačnímu tabletu praskl držák předního světla na krku.
    Myslím, že je to hlavně o údržbě. Olej jsem měnil každých 6000km, ten interval 15000 je za mě nesmyslný.

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.11.2023 od Míra1970

    Ahoj , mám 2020 , nyní najeto 30 000 km.
    Letos mi v záruce dávali těsnění vlevo v motoru. (otázka 1 hod) Je tam nějaký kabel co leze z motoru ven a tam to lehce rosilo.
    Jinak nic.
    Trochu mě štve tlumič řízení , který není moc fukční. V KTM mi řekli, že tyto sériový tlumiče jsou na prd a ať si tam dám za 10 000 Kč nějakej jinej. Řidítka se v rychlostech okolo 50- 70 bez držení pěkně rozkmitávaj.
    Ve vyšších rychlostech už je OK.
    Je dosti náchylná na napnutí řetězu, jak je trochu volnější tak mlátí do vodících lišt.
    Jinak , ale celkově spokojenost.
    Taky jsem přemýšlel o nový, ale nejradši bych tam měl kardan.

    Doplněno:

    Aj mne niečo na ľavej strane rosí, cez nejakú gumennú priechodku čo idú káble. Budem meniť stator, možno to bude aj tá gumenná priechodka.
    Kmitanie mi robilo tiež od novoty, 3x na Pirelli Scorpion Trial 2. Potom som skúsil Metzeler Tourance Next 2 a kmitanie odstránené, skús ich. Metzeleri odporúčali aj na YT diskusiách, čo riešili wobble pri KTM 1290.

    22.11.2023 od nevo7

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.11.2023 od SiafuCZ

    Neboj se ničeho. Mám ji 2 roky 2018 teď najeto cca 22tis. Zkušenost z poslední dovolené. 14 dní přes 3000km. BMW 1200 dolejvání oleje do kardanu, Suzuki dolejvání oleje do motoru ... 2X KTM nic. Vím že je to moto od moto ale řeči o KTM se sere atd ... když jseš debil budeš to říkat o všem co nemáš doma :) a to že tvůj soused má kamaráda co má strejdu co zná kluka co se mu KTM v roce 2000 posrala ... ok. Takže pokud se ti libí a chceš motorku co ti udělá vždy radost jdi do toho.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.11.2023 od 12000

    Ahoj, mám 1290 S, 2020, v 10tis.km odešel zadní el.tlumič, po záruce, oprava stála cca 18tis.?? , přední ozubené kolečko na řetězu jsem vyměnil za menší, takže jízda je komfortnější, není to tak ucukané na šestku a bere to krásně odspoda.Jinak bych neměnil.

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.11.2023 od krčka

    Mám 1290 S 2021 - najeto 17k km - záruku už nemám, bez závady. Za zmínku stojí jen povolený ložisko v krku kolem 10k km, po utažení zatím ok ale to neberu jako závadu.
    V itálii mi chcípla při rozjezdu v koloně když jsem kličkoval mezi autama, snažil jsem se rychle nastartovat ale pustil jsem brzy startér a tak jsem znova hned startoval a pak mi svítili kontrolky snad všech systému - tak se mi na chvílí zvýšil tep. Po zastavení a nastartování zase klid

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist