Poruchy , mimo běžných provozních věcí

  • 0

    25.10.2023 od hansdorf

    Kamarádi od BMW R 1200 GS , můžete mi prozradit :

    - kolik km/rok najedete a jak dlouho motorku máte ?
    - jaké jste měli poruchy za dobu , kterou motorku užíváte ?
    - a na kolik vás , ta která sranda, přišla ?
    - kolik vás stojí servis za sezónu ? pokud si údržbu neděláte sami

    Díky za odpověď

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    26.10.2023 od Buracek

    A o který rok 1200 se jedná?
    Máme doma dvě, malou a advíka, oba ročníky od 2010, poslední vzduchem chlazený. Jedna má přes 100 tis km a kromě palivového pásku neměla jedinou poruchu. Druhá má 80 tis a taky zatím bez poruchy.
    Slabina motorek BMW jsou hlavně podvozky. Většina starých GS s těmito km už má podvozky buď po strašným repasu, nebo jsou po smrti.
    Za rok na našich GS najedeme okolo 15 tis, máme motorek víc, tak ty nájezdy nejsou tak veliké. Podvozky máme Touratech, plně servisovatelné. Co se týče základního servisu, tak na to jsou GS opravdu jednoduché a průměrně zručný člověk to zvládne i v domácích podmínkách. Jinak se ty ceny pohybují od servisu okolo 5-8 tis za standardní servis - náplně, filtry, kontrola vůle ventilů. Pokud se nebavíme o servisu BMW, tam to přijde cca na 12 tis. V domácích podmínkách je to jen za cenu materiálu.

    U vodníků už je ta kvalita trochu horší, ale stále je to motorka, která zvládne velký nájezd km, pokud má důsledný servis. Podvozek pro ní platí totéž. V 5000 a 20 000 km jsme řešili jednotku Esa, to už je poměrně drahá záležitost, pokud neuznají v reklamaci. Originální nový podvozek stojí okolo 90 tis, takže jsme skončili na tom, že za menší peníze jsme také pořídili plně servisovatelný Touratech, který plně spolupracuje se systémem esa. Jinak více méně bez poruchy do nějakých 50 tis km.

    Ještě nesmím opomenout, že slabinou jsou i jednotky ABS a to napříč téměř všemi BMW. Nicméně se většinou dají tyto jednotky bez záruky repasovat a tak nějak to funguje. Jinak nákup nové je samozřejmě poměrně drahá sranda.

    Co se týče nákupu ojeté motorky, nejvíc samozřejmě bude trpět na majitele a důslednost servisu. Zejména kardan, který se špatnou údržbou rychle ničí a oprava je drahá. Pokud se důsledně a správně mění olej a maže kardan, odvděčí se dlouhou životností. Chce to s sebou mít při nákupu někoho, kdo tomu rozumí a ví, kam se podívat. Bohužel se často na našich bazarových portálech objevují příšerné střepy, udělané hezké jen na oko.

    Doplnit odpověď

  • 0
  • 0

    27.10.2023 od Aziz

    Zdravím... přesně jak píše kolega, dost totiž záleží na ročníku / myslíš vzducháč jednovačku, nebo dvouvačku? nebo vodníka? Jinak je to ultra obecný dotaz... dá se koupit 04/07 72kW, nebo 08/09 77kW, nebo 2010/ 2012 81kW, nebo přeskočíme další stupně a můžeš řešit poslední R 1200GS/LC po face liftu od 2017 92kW.
    Jinak 04/07 problém s uhlíky v motorku ABS - dá se dnes již repasovat (cca 10.000,-). 08/09 problém s odporovým páskem, který ukazuje stav paliva - funguje demagnetizace, oprava popsaná na tomhle serveru (cca 500,-) obecně je dost slyšet že se někomu posrala ESA - na druhu stranu, těch motorek je bambilión, všem kolem mě to funguje a 98% uživatelů na světě taky (ale v tomhle fakt nemám osobní zkušenost - nemám ESA).motokatalog - dole máš tech. údaje

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.10.2023 od buboGS

    Mám 2004, model 2005. S posilovačem, s páskem v nádrži, bez ESA. Kupoval jsem ve 2009 s 27 tkm, teď mám 130 tkm.
    Jezdil jsem i 15 tkm za rok, posledních pár let ale najedu za rok jen pár km. Většinou CZ/SK, jinak alpy, Balt, žádné velké dálky.
    řešil jsem spojkové obložení (na 65 tkm preventivně, párkrát jsem ji dal zabrat), naprosto zbytečně, vše bylo OK), nový kardan (100 tkm), repase koncového převodu, nové pružiny a tlumiče (70tkm).
    Ceny? za tu dobu už ani netuším a stejně jsou dnes jiné...

    Servis - podle nájezdu, oleje (vždy všechny - motor, převodovka, koncový převod), filtry, jednou za čas svíčky, ventily, synchronizace, výměna brzdové kapaliny. Ceny - opět se teď dost měnily, takže musíš poptat servisy, kde to budou dělat.

    Když to budeš dávat někomu dělat, měl by tu motorku znát - není tam nic zásadně složitého (naopak), ale je lepší, když se to mechanik na tvé motorce nebude učit, jistá specifika tam jsou.

    Doplnit odpověď

  • 0

    1.11.2023 od duch007

    mám R 1200GS r.v. 2006 s elektrickým posilovačem brzd, najeto 130000km, za tu dobu jsem měl tyto závady: netěsný symerink na převodovce, 2x delaná spojka jednou jsem preventivně na doporučení servisáka dělal výměnu ložisek v převodovce, několikrát repase zadního tlumiče, vydržyly max 2 roky. Jinak běžná údržba, olej, filtry, brzdové destičky. Takže vcelku spokojennost, zatím jsem nenašel za co bych to vyměnil.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist