Karburátor stále chudá směs

  • 0

    21.7.2023 od Dexolus

    Ahoj, řešíme BMW F 650. Nejsme v tom ani jeden znalý, ale baví nás to a chceme to dát do kupy. Dělali jsme tam celý karburátory. S problémy jsme nastavili plovákovou hladinu cca na střed spíš o trošku níž. Hladiny nám fakt nešli nastavit..

    Složeno nastartuje jezdí ale vyndaná svíčka je bílá. Jelikož tomu vyloženě nerozumíme tak jsme hledali po netu. Prvně šroubky bohatosti. Vytočený byli myslím až někde u 5ti otáček. Jízda 25km a pak jízda 25km zpět taková normální jízda po hlavních a vedlejších cestách. Po vyndání svíčka furt bílá. Vrátili jsme šroubky na 2,5 otáčky podle manuálu a pak jsme posunuli zářez na jehle, a jehla je teď na 2 zářezu od spodu. Nechci kecat ale mám pocit že jehla má 6 zářezů.
    Hlavní tryska je stejná velikostně jako ta stará.

    Tudíž po čem jít? Jak dlouho trvá než se projeví barva směsi na svíčce? Od toho nastavování jehly už taky najeto cca 50km ale ne v kuse ale cesty tak po 10km..

    Už nevíme po čem jít a co zkusit přehodit tak třeba někdo bude vědět. Svíčka vypadá jako ta vpravo údajně optimální. Ale podle mě je to podle jiných fotek spíš chudý ne?

    Díky všem kdo se budou snažit pomoct i nám jako neznalým a prosím blbý narážky si nechte. Víme že je lepší to dát někomu kdo tomu rozumí ale chceme to zkusit i my.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    21.7.2023 od Slávek-TDM

    Ta svíčka od Brisku by měla být OK (náhrada za NGK D8EA-BR).
    Podle fotky je teda hodně bílá, ale pokud motorka jede dobře, nemá tendenci špatně chytat nebo v nízkých otáčkách (zvlášť v chladnu) nebo naopak při plným knedlíku cukat nebo nestřílí nějak zásadně do výfuku, nevrtal bych do toho. Jehla se dává na prostřední zářez (tedy třetí), když je o jeden zvednutá, je směs při středním zatížení o fous bohatější (což tady zjevně není problém).
    Ad 2,5 otáčky šroubu volnoběžné směsi - já jsem se teda dočetl, že má být 3.5. Což ale na barvu svíčky a na celkovou bohatost směsi bude mít minimální vliv...
    Tady je odkaz na FAQ:
    https://faq.f650.com/FAQs/Idle_Mix_Screw.htm

    Doplněno:

    Motorka jede dobře. Starty jak kdy. Dnes třeba uplně v pohodě ale včera na poprvé chcipla a chytla až napodruhé.
    Na plným plyn taky bez problému. A necuká ani nestřílí. Prostě se zdá v pohodě až na tu svíčku podle který jsem si myslel že se mám řídit..
    Tu jehlu mám nechat nebo vracet do prostřední když to zatím funguje tak nějak na jízdu ok?
    S těma otáčkama jsme šachovali víckrát teď je tam už od začátku 3,5 otáčky. Ty 2,5 jsem měl z mojí motky asi v hlavě. Díky. :)

    21.7.2023 od Dexolus

    Doplnit odpověď

  • 1

    22.7.2023 od Mirekdoda

    Dexolus:
    sám na začátku svého příspěvku píšeš, že hladina v plovákové komoře je spíš níž, než má být. V tom vidím počátek problému. Tryska a plováková komora jsou spojené nádoby. Když je hladina v komoře níž, je níž i hladina paliva v trysce a podtlak v difuzoru karburátoru to palivo musí tahat z větší hloubky. A zřejmě ho nevytáhne tolik, kolik zrovna motor potřebuje. Jehlový ventil na dopouštění komory má nějakou hysterezi, takže hladina ještě klesne, než tam začne přitékat nový.

    Doplněno:

    Zkusíme to vyndat a poladit třeba to půjde a uvidíme..

    23.7.2023 od Dexolus

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.7.2023 od robfor

    Asi blby dotaz, mate tam spravnou svicku ? Jestli mate teplou svicku, tak ta bude furt bila a bude se upalovat a prehrivat :)

    Doplněno:

    https://drive.google...yk/view?usp=drivesdk
    Teď vyndaná. Podle me chudy jako prase. Ale už nevíme co stím. Jehla je na 2 zářezu od spoda z 5ti zářezů.

    21.7.2023 od Dexolus

    Brisk - B12C. Nevím kde k ní přesně došel podle čeho ale bral ji myslím z nějaký stránky kde mu vyběhla. Může to být tím? Případně jakou tam hodit nevíš?

    21.7.2023 od Dexolus

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.7.2023 od ja1

    Ono cihlova barva bývalá na jawach kde byl v benzínu olej, při dnešní kvalitě benzínu bych takovou barvu ani nehledal, nastav podle manuálu a jezdi

    Doplněno:

    Cihlova barva byla za socialismu primesemi v benzinu. Dneska to je spise izolator cerna/ elektrody mastne saze = bohata smes, izolator seda, elektrody neopalene = normalni smes, izolator bila az nazloutla v elektrodach jakoby kratery a ozdibane hrany = chuda smes.

    23.7.2023 od robfor

    Tak uvidíme no zkusím a kdyžtak se potom ozvu :)

    21.7.2023 od Dexolus

    Já bych to nechal a jezdil ,po ujetí cca 1000km bych se podíval na svíčku,

    21.7.2023 od ja1

    To jsem taky hodně četl, ať už kolem aut nebo motorek.. Ale třeba na moji Virago 535 do cihlova je.. Proto po tom koukáme trochu. Tak teď nevím jestli to nechat nebo ne :)

    21.7.2023 od Dexolus

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.7.2023 od Jirkahu71

    šroub bohatosti ovlivňuje směs tak do cca 1/8 zdvihu šoupátka. Potom už má hlavní vliv výška jehly a její tvar, v poslední 3/4- plný zdvih nejvíc ovlivňuje bohatost hlavní tryska.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist