Opelichaný chladič

  • 0

    20.7.2023 od ronda

    Zdravím
    Musel jsem sundat chladič na starší motorce. Vypadal oprejskaně, tak ho chci trochu ošlechtit. Nikde neteče, nesákne. Jen na povrchu pod oprýsklou barvou jsou bubliny, puchýře - a bílý prach. Materiál si tipnu na nějaký hliník.
    Máte někdo zkušenosti, jak takové místo ošetřit, aby se zastavilo to rozpadání, nebo alespoň aby barva dobře přilnula zas na nějakou dobu ? Chadič není na očích, je pod kapotáží, takže vzhled neřeším, jen funkčnost. Dík

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    20.7.2023 od zimirekm

    Ahoj.Je to bezna oxidace hliniku za ty roky. Nic zvlastniho. Bezne se da poridit zakladni barva na lehke kovy. Pouzivam ji uz 30 let a nemam s ni problem. Drzi mi na veteranech uz od doby, co me to naucil tata v detstvi. Byva vetsinou zelena. No a na to muzes pouzit vrchni barvu. S tou teplotou nebude problem. Pokud chces vice teplu odolnou,delaji se barvy na motory tusim do 280 stupnu a maji i nekolik odstinu, vcetne cerne s perleti.

    Doplněno:

    Dík za reakci. Ten prach působí strašidelně. U auta se mi na hagusech rozpadla patka úplně na jemný prášek. Doufám, že chladič je z odolnější slitiny. Opatrně očistím, natřu boky.

    21.7.2023 od ronda

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.7.2023 od Obdélník

    Teda já nejsem žádný znalec, ale já bych oloupal třeba špachtlí ty největší puchýře, pak bych odrbal to, co ještě půjde normálním přítlakem dolů, nejlépe vláknem Scotch brite,

    Pak bych chladič natřel, nebo nastříkal barvou na hliník.

    Doplněno:

    Dík za reakci. Touhle cestou jdu. Jen jsem zvědavý, jestli není nějaké odzkoušené efektivnější řešení. S tím bílým prášivým sajrajtem zatím nemám zkušenost.

    20.7.2023 od ronda

    Dík za reakci. Touhle cestou jdu. Jen jsem zvědavý, jestli není nějaké odzkoušené efektivnější řešení. S tím bílým prášivým sajrajtem zatím nemám zkušenost.

    20.7.2023 od ronda

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.7.2023 od robfor

    Mam k te akci nekolik vyhrad.
    Zaprve, stare hlinikove chladice docela silne koroduji, cili vsude tam, kde vidis "puchyre" je hlinik uz o nejakou desetinu milimetru odlaben a bude mit tendenci se drobit a rozpadat, coz nejake mechanicke "cisteni" nadale zhorsi. Cili opatrne s tiom kartacovanim, at si nevykartacujes diru.
    Zadruhe: nevim presne, jaky je postup ve fabrice, ale pocitam je povrch pred nastrikem perfektne odmasteny a asi i lehce zdrsneny, coz se ti pravdepodobne nepovede, takze se to brzo oloupe znova. Uz jsi premyslel, cim to budes odmastovat ? Technickym benzinem ? A jak ho hodlas nanaset ? Stetec na okraje asi good ale na lamely asi dost naprd, zkusil bych mechanicky rozprasovac polozil chladic na vodorovno a prostrikat odzadu-dopredu.Asi by nebylo od veci zkusit, jestli technicky benzin nahodou nerozpousti zbytky te barvy, protoze pak by se ti odstranovala lepe, nez to drbat nasucho.
    Zatreti: asi se ti nepodari striknout tenka a rovnomerna vrstva. Coz asi by nebyl problem na okrajich, ale tam, jak jsou chladici mrizky to kazdopadne moc nestrikej, kvuli tepelne propustnosti, nechces si ty lamely zalepit, barvu bych pouzil libovolnou ve spreji, bude tam maximalne neco pres sto stupnu a na to zadnou special barvu nepotrebujes, akorat se snaz to nastrikat usporne a hodne tence.

    Doplněno:

    Dík za reakci. Nehoním vzhled, očistil jsem to jen z nejhoršího, co šlo snadno, potom omyl a vysušil. Odmastění by měl šetrně zvládnout čistič brzd.

    21.7.2023 od ronda

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.

TOPlist