-
15.2.2023 od Matošik
Zdravím má někdo zkušenosti, nebo se setkal s odvzdušňovacím ventilem na kardanu? Po jízdě cca 20 kilometrů jsem si všiml, že je rozstříknutej olej na zadní pneumatice a na kardanu. Po vyčištění jsem na ni sedl znovu, dal kolečko kolem ulice a zas byl rozstřik na kole a na odvzdušňovacím ventilu šlo vidět že z něj unikl olej, respektive mi přijde že z něj za jízdy "stříká". Na volnoběhu je to oukej. Otvor pro nahlížení/dolití oleje jsem zatím nesundaval, takže kolik je oleje bůh ví. Olej v kardanu byl měněn cca před 600 kilometry.
Budu rád za každé rady a zkušenosti. Předem díky ;-
EDIT: 19.2.2023
Tak jsem otevřel náhleďák a hladina oleje je v pořádku viz obrázek. Olej nikde neunikal.Doplněno:
Úplně jsem zapomněl dopsat jak to dopadlo.
Nakonec jsem olej v kardanu vypustil a nalil novej.
Konkrétně Motul SAE 80W90 minerální.
Při dolejvání jsem moto narovnal, a olej dolil pod spodní hranu nalejvaciho otvoru. Vždy jsme dolil a popojel s motorkou tam a zpět aby se dostal olej všude. V kadanu.
Po dvou dnech jsem to šel otestovat v cca 8 stupních nad nulou a problém od té doby nebyl.
Po výměně mám najeto něco přes 200 km a úplně bez problému.25.4.2023 od Matošik
Co jsem tak před chvílí dohledal na EN fórum:
Překlad:
Při nižších teplotách je olej hustý, a proto neteče tak rychle, jako když je tepleji. Olej vyletí nahoru, když se ozubená kola otáčejí, a část jde do ventilačního otvoru a dočasně ho ucpe. Nyní, když se zahřeje, tlak v koncovém převodu se zvyšuje a olej je vytlačován ven ventilačním otvorem, když se zahřívá.
U mě bylo 7 stupňů, tak tahle varianta to může také být...15.2.2023 od Matošik
Ted jsem si všiml, že na 4. obrázku to vypadá jak kdyby olej unikal i z výpušťáku. Příště až pojedu mrknu i na něj.
15.2.2023 od Matošik
-
15.2.2023 od combust
A čepička na tom odvzdušňováku je v pořádku? Na těch fotkách to není vidět.
Doplněno:
hm, tak pokud není zjevně uvolněná nebo nějak poškozená tak to asi bude tím chováním při nižší teplotě.
17.2.2023 od combust
Co jsem se díval tak ano, v pořádku byla.
Foto čapky doplním zítra.15.2.2023 od Matošik
-
16.2.2023 od hondaman1
pred vymenou oleja v kardane to tiez robilo?
daj motorku rovno,odsrobuj nalievaci srob a pozri kolko je tam olejaDoplněno:
Včera jsem se díval a z výpuštáku olej neuniká. Šel od shora ze šroubu osy kola. Vše jsem komplet vyčistil tak uvidim dneska jestli najdu něco.
17.2.2023 od Matošik
ten nalievaci a kontrolny srob je utesneny o kruzkom
ktory ak neni vymackany sa da viac krat pouzit
takze sa nemusis bat odsrobovat srob a skontrolovat
hladinu
pred pritiahnutim potri kruzok olejom a dotiahni
ale najskor pozri ci fakt len netecie olej okolo
vypustacieho srobu
ak ano vymen tam podlozku ako ti uz poradil17.2.2023 od hondaman1
To bohužel netuším. Měnil ho původní majitel.
No moc se mi to otevírat nechce k vůli těsnění, ale co tak lidi píšou tak to otevřeli a bylo vše v cajku. Ale až bude teplo a bude to pořad dělat tak to určitě otevřu a podivam se. Já se zatím furt přikláním ze je to tou zimou… uvidíme16.2.2023 od Matošik
-
16.2.2023 od dettektorr
Zavolej mi. Poradim ti. A jen pro info to dole je sroub vypustni a ne odvzdusnovaci. Ten nahore je nalevaci. Myslim si, ze je zkurveny tesneni pod vypustakem. Oprava halirova + par deci prevodoveho oleje. Stoji do 100 korun.
Doplněno:
Jojo to vim. Úplně nahoře odvzdušňovák. V pravo “uprostřed” napoušťák a dole výpušták.