-
27.7.2022 od Abs
Zdravím mám dotaz ,
stalo se mi , že se najednou stale točí zadní kolo celkem a to celkem rychle . když je skutr na stojánku tak se stále točí kolo a i po sundání ze stojanku je kolo stale v tahu , nevíte někdo , čím by to mohlo být ? skutr byl cca 14 odstavený a pred tím to nedělalo.
díky moc za rady a nápady
Pavel
-
27.7.2022 od CRF1000
to jsou jen odstředivé síly, motor běží, přední vnější polořemenice s polořemenicí variátoru se točí a pohání řemen, řemen dál pohání zadní polořemenice spojky......ta je odstředivá a až po přidání plynu se pakny spojky rozepnou a přenesou kroutící moment na zadní kolo....pokud je na stojanu a volnoběhu zadní kolo v permanentním záběru nedá se zastavit rukou, hledal bych chybu ve spojce...ta je u skůtru téměř věčná, já jí měnil ve 30 tis km, obložení jako nové ale ty kolíčky na kterých jsou nasazeny pakny byli volné a když běžel motor spojka cinkala....jinak je tam hlavní kontrastní pružina, která reguluje "zaříznutí" řemene mezi polořemenice v závislosti na otáčkách motoru a dle konstrukce jsou zpravidla vždy i na spojkovém obložení malé pružiny, kdyby drží pakny u středu spojky a brání jim předčasnému rozepnutí...pokud se kolo točí na volnoběh natvrdo tipuji poblém se spojko...mírné pootáčení kola je ok
Doplněno:
Přesně jak jsem napsal niže, jsou to ty pružinky na paknach. měl jsem to samé cca kolem 30tis. Jo a když už v tom budeš není od věci nechat vyměnit kontrastní pružinu při tomto nájezdu.
29.7.2022 od Benda.s
super děkuju budu tedy hledat problem ve spojce , protože i když sundám skutra ze stojanu tak je kolo v tahu a skutr jede bez přidání plynu i po zahřátí s mýma skoro sto kilama
27.7.2022 od Abs
-
29.7.2022 od Benda.s
Nech si zkontrolovat pružinky na spojce, jedna nebo víc jich bude vytahaných a spojka bude permanentně v záběru.
Pokud jsi to sám nikdy nedělal a nemáš přípravek, tam maximálně sundej spojku a někam to odvez. Spojka se musí rozdělat přes kontrastní pružinu a bez přípravku a vhodného klíče by ti mohla pěkně nafackovat. -
31.7.2022 od PauliniEnrico
Ahoj,
zasilam svoji zkusenost z provozu s Xmaxem:
1. Kolo by se melo roztocit po nastartovani motoru.
2. Toceni kola by se melo bud uplne zpomalit anebo zastavit.
3. Pri "shozeni" skutru ze stojanku, tak skutr musi stat volne a nesmi mit kolo tah
4. Pokud to tak mas, doporucuji: podivat se na variator a hlavne se podivat na pruziny a spojku (kdyz Ti prdnou, jako me, tak muzes znicit celou spojku).
PS. celej prostor poradne vycisti a zkontroluj dily vsechny.
Drzim palce!