Rychlospojky palivových hadic

  • 0

    4.3.2021 od RTourer

    Ahoj, pořídil jsem si rychlospojky palivových hadic. Mají nahradit spojeni pomocí šroubovacích spon a usnadnit tak demontáž nádrže a zamezit při tom úniku benzínu. Prodejce je nabízí jako díl pasující na všechny modely R1100 (1150 už měly rychlospojky z výroby, tuším...)

    Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Jde mi o to, že ty trubky, do kterých se to má zasunout, mají rozdílné vnitřní průměry, přičemž rychlospojka je na obou stranách stejná. Abych tam ty rychlospojky mohl dát, budu muset obě trubky výrazně zkrátit, ale pokud mi ta rychlospojka nepůjde do některé z těch trubek zastrčit, nastane problém a budu shánět nové hadice...

    Doplněno:

    Ještě pro upřesnění - v té slabší hadici je ještě dost natěsno zasunutý kus kovové trubičky, aby se ta silnější hadice dala stáhnout tou šroubovací sponou. Musel bych to uříznout, abych mohl zkusit, jestli tam ta rychlospojka půjde...

    4.3.2021 od RTourer

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    4.3.2021 od JiriBN

    Ty rychlospojky se dávají jako spojka těch gumových hadic, tzn. rozříznes tu gumovou hadici a do prostřed vložis tu rychlospojku. Dával jsem samice (ty s převlečeným kroužkem) na stranu k nádrži ( čerpadlu). Barevnými zdrhovackami jsem si poznačil tlakovou a vrácení větev, aby to nešlo přehodit. Spony kup nerezové na palivové hadice a ze začátku je to chce občas překontrolovat.
    Je dobrý přikoupit ještě jednoho samce a na něj kus hadice a krásné tak vypustis nádrž, pokud by jsi ji potřeboval sundat.

    Doplněno:

    Takže tam vlastně ta původní spona zůstane a já musím přeříznout tu silnější gumovou hadici, zřejmě tedy až za tím ohybem, pokud jsem to správně pochopil.

    5.3.2021 od RTourer

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.3.2021 od jarak

    Přesně tak jak píše kolega přede mnou.Rychlospojku nedáváš na trubku ale mezi rozříznutou hadici.Je to stejný systém jako u zahradní hadice když ji chceš spojit.Aby se ti tam ta rychlospojka vešla,budeš muset možná ty hadice zkrátit o tu délku rychlospojky.Jo a pozor ať je máš na správný vnitřní průměr hadičky.

    Doplněno:

    Už je mi to jasné. Do té silnější hadice by neměl být problém to nejdřív vyzkoušet.

    5.3.2021 od RTourer

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.3.2021 od tomcruise77

    Pánové, uvědomujete si, že ty rychlospojky jsou tlakově uzavírané? Jakmile se vám trochu opotřebí těsnění a unaví pružinka, začne vám prosakovat benzín. Já bych do toho vůbec nešahal. V palivové hadici není pořád tlak, ale je v ní pořád palivo. Ta rychlospojka je dělaná na tlakový vzduch. Takže bez tlaku moc netěsní.
    Stejnou hloupost udělali u nás v práci ale naštěstí pouze na vodu do ucpávky čerpadla. Voda byla pouze pod hydrostatickým tlakem. Jakmile se po pár měsících těsnění trochu unavilo, přestalo to těsnit. Myslím si, že soudruzi z Německa to vymysleli dobře a jednou za sto let povolit 2 pásky není problém. Zato je to 100% těsné řešení, pokud nejsou styřelé hadice.

    Doplněno:

    Jsou jiné než na vzduch. Původní jsou plastové a sloužily 18 let, vloni jsem měnil palivové hadice a dával tyto. Po cca 10tis km bez problémů. Jinak bych rovnou dál i nové hadičky na benzín, když už se v tom budeš hrabat - je to pár korun navíc.

    6.3.2021 od ZdenalH

    Jinak povolit ty pásky fakt problém není, ale horší je pak vytáhnout ty slabší plastové trubky z těch hadic. Aspoň mně to tedy dalo dost zabrat. Potreboval jsem vyměnit palivové filtry a odvzdušnit ABS.

    5.3.2021 od RTourer

    Nevím, jestli jsou to stejné rychlospojky jako na vzduch, tedy pokud kde o princip. Vypadají dost jinak a k rozpojení není potřeba stlačit ten kroužek na samici.

    5.3.2021 od RTourer

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.3.2021 od juryna007

    Ahoj musíš tam použít "rychlospojku na palivové hadice". Dá se pořídit i v kolínkovém provedení. Na Googlu zadej "palivové rychlospojky". Na 1150 jsem už neměl kovové trubky ale jen hadice, ty to udělej obdobně, pořiď kus velmi kvalitní hadice, tu železnou zkrať a nahraď gumovou. Pak budeš mít klid..

    Doplněno:

    Ty "trubky" vlevo jsou plastový a moc na ně nešahej, budou časem a teplem zkřehlí a urveš je a pak budeš kupovat nový včetně regulátoru tlaku paliva za raketu. Namontuj tam ty rychlospojky jak je napsáno výše a neřeš kraviny.

    6.3.2021 od JiriBN

    Koupil jsem je jako palivové spojky. Takže ty slabší trubky (na úvodní fotce vlevo) jsou celokovové? Myslel jsem, že je to nějaký odolný plast a jen na konci je vsunutý kousek kovové trubky, aby se to dalo stáhnout tou šroubovací sponou.

    6.3.2021 od RTourer

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist