-
10.5.2020 od Blamira
Zdravím vás.
Mám Kawasaki er5, r.v. 2006. Chtěl bych poprosit o radu jak správně změřit napnutí řetězu. Z manuálu nejsem moc moudrý. Jako správné propnutí uvádí 35 - 40 mm, ale nevím, jak to změřit. Zkoušel jsem dát pravítko, kouknout na číslo, kde je spodní hrana řetězu a potom řetěz prstem zvednout, aby spodní hrana byla o těch 35 mm výš, ale nevím, jestli takhle je to správně. Možná pro někoho stupidní otázka, ale v seřizování jsem totální začátečník
Děkuju.
-
10.5.2020 od Splatterhouse
Správně by se měla brát osa řetězu (střední část), ale je to podle mě jedno.I tak jak píšeš to je v poho.
-
11.5.2020 od Toni
Jako neznalý jsi si poradil dobře. A dělej to v prostředku. Nemusíš ten střed odměřovat, stačí od oka.
-
11.5.2020 od Kafoholik
Akorát, většinou to v manuálech uvádějí jako hodnotu kdy je motorka na bočním stojanu. Protože většina motorek má z fabriky jen bočák. Takže to měř tak, i pokud máš hlavní stojan.
Měří se to zhruba uprostřed a pro lepší paměť se často říká že to jsou dvě výšky řetězu.Doplněno:
Nebude. Na hlavním stojanu je zadní kolo ve vzduchu a odpružení zadní kyvné vidlice je úplně odlehčené.
Mimochodem, proto na řetězu nastavuješ vůli tak akorát správně velikou. Aby při přejezdu nerovností a při pohybu zadní kyvné vidlice se ten řetěz příliš nenapnul a nepraskl, nebo naopak aby se při opačném pohybu kyvky příliš neuvolnil a nespadl ze zubů.
A ještě jedna rada na závěr: až s tím seřizováním budeš hotov, tak na závěr není od věci pootočit zadní kolo tak, aby se řetěz a obě ozubená kola dostala do jiné vzájemné polohy a ten průhyb řetězu překontrolovat. V několika polohách.
Ono se ty věci nemusí opotřebovávat úplně rovnoměrně. Tož tak.14.5.2020 od M_A_B
Jaký je rozdíl mezi měřenim na bočním a centrálním stojanu?Previs řetězu nebude stejný?
12.5.2020 od tahgun