-
17.3.2019 od fazervincek
Zdravím, chtěl jsem se zeptat. Připravuju motorku na sezonu, už jsem vyměnil vzducháč i olej. Díval jsem se ještě na chladící kapalinu. V nádřžce pod sedlem mám chladící úplně na minimu. Chtěl jsem dolít do chladiče podle videa na internetu a když jsem odkrytoval víčko chladiče tak jsem zjistil, že tam je úplně plný chladič a přitom mám ale v nádržce pod sedlem na minimu tak nechápu jak to mám dolít. Přece když je chladič plný tak v nadobce by mělo být aspoň pod maximem přece ne?Díky za rady.
-
17.3.2019 od Skrunch
To není jak v autě . Nádobka je pouze expanzní. To znamená, že když se Ti stroj zahřeje, kapalina se teplem roztahuje a víčko na chladiču Ti přetlak kapaliny (v určitém poměru tlaku, protože tlak v chladícím systému je důležitý z hlediska bodu varu kapaliny) pustí právě do TÉ expanzky. Až motorka a její kapalina chládne, kapalinu z expanzky si zase chladič nacucne zpátky.
Z toho plyne, že chladič musí být stále plný. A pokud se Ti nezdá kapalina na "minimu", cvrkni tam tak mezi rysky MIN/MAX a je to cajkDoplněno:
Tak potom je vše v naprostém pořádku ;)
Do expanzky se dostane přebytečná kapalina, až překoná tlak v chladicím systému víčko chladiče. Funguje to jako papinův hrnec :)18.3.2019 od Skrunch
Právě já bych to doplnil, ale víčko od expanzky tam není a chladič je plný až po okraj. Tak asi to tak nechám a uvídím jak se to zahřeje. Děkuuju moc raduuu
18.3.2019 od fazervincek
-
20.3.2019 od JiriBN
Expanzka víčko má viz: https://www.partsde...2/FZ8-S+42P4/635870/
Pokud se k němu nedá dobře dostat a chceš do expanzky dolit chladivo tak odpoj hadičku na hrdle chladiče zvedni jí výše a injekční stříkačkou doplň. Za studena by mělo být doprostřed mezi rysky Min a Max.