vyletí do otáček

  • 0

    3.10.2018 od jerrom

    Ahoj,
    už nějakou dobu řeším svoje DR 600 a už nevím co dál. Omlouvám se za tak dlouhý soupis, ale chtěl jsem rovnou sepsat co jsem zkoušel a dělal.

    Vve zkratce mám problém, že motorka chvílema drží volnoběh, chvílema vyletí nesmyslně do otáček. Podrobnosti níže:
    Jedná se o DR600, r.v. 1985, karburátor Mikuni 14a00 (s plochým šoupátkem a akcelerační pumpičkou). Po koupi motorka obas blba, nešla startovat za tepla atd. Tak jsem zkouknul rozvody (byly o zub posunuté), vzduchový filtr (punčochy nahrazeny filtrem), laďák zůstal, a pak jsem rozebral karbec (vydřené šoupátko nahrazeno novým, společně s jehlou, těsnicí kroužky taky nové, hladina nastavena dle manuálu...ale jestli jsem dobře následně pochopil manuál, tak by se hladina měla zkontrolovat za chodu motoru, což jsem nedělal, nastaveno pouze "staticky").

    Po složení a nastavení směsi 2,5 otáčky motorka chytla až na roztlačení, poté jsem sešteloval směs aby byl rozumný volnoběh a po brnknutí o plyn vyletěly otáčky a už nespadly dolu. Po dotažení spony mezi karbecem a hlavou motorka začala fungovat a vydrželo to celý výlet ca. 25km (jedna dlouhá jízda s jedním chcípnutím na ca minutu, takže se určitě ohřála. několikrát jsem zkoušel nechat motorku bafat na volnoběh a po přidání plynu zase klesly otáčky normálně).

    Když jsem se vrátil domů, tak při zastavení před garáží opět stejný problém, otáčky neklesly a spíš stoupaly. Musím to buď klíčkem chcípnout a těsně před zastavením motoru zapnu klíček a nebo pomalé rozjetí na jedničku a motorka drží volnoběh. Ale jakmile šáhnu na plyn, zase vyletí. Nakonec jsem motorku chcípnul klíčkem v garáži, a zkouknul šoupátko a to se neseká. Od té doby jsem na ní neměl náladu to znovu zkoušet

    Máte nějaké nápady, může to být hladinou? Nebo je tam zase nějaká netěsnost a přisává si to?

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    4.10.2018 od Heki

    Mi to dělalo to samé před GO. Po GO už to nedělalo, ale neumím říct, čím to bylo - dělal jsem všechno.

    Ještě bych pro jistotu sešteloval ventilové vůle.

    Jinak si myslím, že to někde přisává. To je třeba zkontrolovat v každém případě. Pak bych vyčistil komplet karbec - do šroubku rozebrat, složit, seřidit na základní hodnoty a zkoušet. Hladinu jsem taky nastavoval jen staticky a nebyly potíže. Mrkni i na táhlo sytiče jestli těsní a pak klasicky příruby... Ještě mě napadá že těleso karbce je sešroubované ze dvou půlek a mezi nima je papírové těsnění (které e neprodává a standardně se to ani nepůlí, ale po těch letech to může být někde prasklé a přisávat to může tam). Já to vyráběl z těsnícího papíru skalpelem a fungovalo to.

    Taky mrkni na palivové vedení (kohout v nádrži, jestli máš filtr na hadičce... zjisti jestli je to průchozí. Pokud tam teče málo benzínu, může to dělat bordel)

    vzduchový filtr máš napuštěný olejem jak má být?

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.10.2018 od Rkalis

    Me to tahlo falesnej vzduch pod gumovou prirubou mezi karbecem a hlavou. projevovalo se to uplne stejne

    Doplněno:

    sakra, vložilo se mi to pod jinou odpověd:

    ohledně příruby, ty 2 šrouby co jí drží k hlavě mi nějak nešly povollit, tak jsem si radši řekl, že to nechám. Jak to tam má vypadat, je to jen guma na hliník, nebo ještě nějaké těsnění? V části co jde na karbec není spuchřelá.

    4.10.2018 od jerrom

    Ahoj,
    ventilové vůle kontrolovány (nastaveny), benzín teče, filtr přišel už napuštěný a zatím jsem ho tak nechal. Karburátor do šroubku rozebraný a vyčištěný byl při výměně šoupě.

    Těsnění mezi půlkama jsem nedělal. Asi zkusím nastartovat a stříkat benzínový čistič, jestli se ukáže kde to saje...

    Co myslíš tím táhlem sytiče, myslíš šroubení? Tam dle katalogu má být myslím okroužek, který tam původně nebyl, ale jelikož mi to začalo blbnout až po těch všech změnách, tak jsem ho myslím zkusil vyhodit a už nevrátil. Napadlo mě totiž, že se tou gumičkou o nějaký milimetr vysunulo celé táhlo sytiče více ven a mohlo by to tedy mít vliv

    4.10.2018 od jerrom

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.10.2018 od yozo444

    Štartovacim sprejom by som skúsil tu prirubu nasprejovat počas chodu motora.Ak vyletia otáčky budeš vediet kde ťahá falošny vzduch.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist