Problém s dobíjením-vadný altík?

  • 0

    15.8.2018 od MirdaH

    Zdravím,
    mám takový problém s dobíjením baterie u Speed Tripla 1050. Na volnoběh na měřím na baterii pouze 12,3V a postupně pomalu klesá. Začal jsem tedy s měřením od první věci, kde může být problém a tím je alternátor. Odpojil jsem ho od regulátoru napětí a při neutrálu naměřil mezi třemi fázemi 8V-12V-13V. A můj dotaz je, nehledě na to, že je každá hodnota jiná, není to hrozně málo? Dle návodů bych čekal, že se bude lišit napětí pouze na jedné fázi a ostatní budou kolem 30-50V, ale tohle mě překvapilo. Myslíte, že je to určitě vadný stator nebo by to mohlo být i něčím horším? Díky za rady

    Doplněno:

    https://www.motoline...iple-1050-05-11.html
    Mám objednáno, teď jen silikon na motory a těsnící papír a vystříhnout těsnění, protože jsem ho nikde nenašel je koupi.

    16.8.2018 od MirdaH

    Ještě dodám, že jsem teď měřil při cca 5-6 tisíci otáčkách a tam mi teda vyletěla hodnota k těm 25-40 V, ale to mi prostě přijde hrozně málo.

    15.8.2018 od MirdaH

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    15.8.2018 od Harry_RnK

    Ahojky. Právě řeším stejný problém na versysu 650. Naměřené hodnoty na výstupu alternátoru byli skoro shodné. Vysledek pátrání potvrdil spálený stator alternátoru.Já zakoupil starší myslím že to bylo z F6, je jenom potřeba pohlídat rozměry. Líší se počet otvorů na uhycení , průměr a šířka pólů. Po drobné úpravě jsem stator namontoval a zatím nejetocca120km bez problémů, dobijí 13,8-14,6V podle momentálního odběru.Jina se nechá spálená díl převinout a dělá to firma Petr Mareš Dolní Čermá tel:736 774 699.Cana na tvuj moto cca 2600,- za převinutí.
    Přeji hodně zdaru a ať se zadaří.

    Doplněno:

    No já se chystám koupit neoriginální, ale kvalitní kousek za 3500 přímo pro speeda, ale chtěl jsem se ujistit, že to můj problém vyřeší. Přijde mi prostě divný, že ve všech návodech na měření se tak nějak píše, že by mezi všemi fázemi mělo být cca 30-50V při vyšších otáčkách samozřejmě víc a pokud je problém, bude se třeba jedno měření lišit. Jenže já na všech naměřím jen těch 8, 12 a 13 V, což jsem se nikde takové hodnoty nedočetl.

    15.8.2018 od MirdaH

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.8.2018 od _Michal

    A jeste mereni odporu mezi fazemi si zapomněl.

    Doplněno:

    Nezapomněl, ale nedávám to sem, protože to mi přišlo jako úplný nesmysly. Vůbec se to nedokázalo ustálit a lítá mi tam hodnota mezi 5 ,7, -0,9, -2 Ohmy

    15.8.2018 od MirdaH

    Doplnit odpověď

  • 0

    15.8.2018 od juryna007

    Ahoj, tohle vážně vypadá na alternator ale než kupovat jiný, zkusil bych ho nechat zrepasovat...

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.8.2018 od 31081

    A co koupit tady na bazaru např od: Bachman. Kupoval jsem od něho na Triumpha stator i regulátor dob.Sice asi čína ale Super cena i kvalita srovnatelná možná lepší než origo.A hlavě to máš do týdne doma.

    Doplněno:

    Díky za tip, bohužel už mám koupeno a v pondělí dorazí. A můžu se zeptat, tobě odešel stator i regulátor, že si měnil obojí?

    17.8.2018 od MirdaH

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist