Problém s elektrinou

  • 0

    4.5.2018 od Majo23

    Ahoj motorkári,

    mám problém s elektrikou na mojom viragu. Pár týždňov do zadu mi zhorel regulátor. Myslel som že je to preto, že som motorku pár krát roztlačal, lebo som mal rozsypanu volnobezku. Opravil som volnobezku, vymenil regulátor, nabehal som cca 300 km a vyvrela mi baterka. Meral som napätie ktoré púšťa regulátor na baterku a pri voľnobehu dával 14V, pri otáčkach to šlo až na 18V. Viete mi niekto povedať či je vadny regulátor, alebo môže aj alternátor robiť taký prúd, že to ten regulátor jednoducho nezvláda? Prípadne ako urobiť ešte nejaké iné merania, aby som zistil, kde je problém? Vďaka

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    4.5.2018 od Efrax

    Roztlaceni regulator urcite neodela. Je docela mozne, ze novy regulator je spatnej, zvlast pokud si tam dal nejaky levny z ciny :) Kazdopadne to chce premerit i alternator a zkontrolovat kabely, protoze je pravdepodobne, ze tam najdes pricinu co odpravila 2 regulatory. Dobry navod a je tu http://motoride.sk/...klovych-baterii.html

    Doplněno:

    Urcite no, chce to proste vsechno zkontrolovat. Ja si s tim dost uzil. Pricina byl zkrat na statoru, kterej odpravil regulator. Motorka nedobijela, dal jsem do servisu a tam vymenili stator. Pak jsem zjistil ze se mi uvarila baterka, protoze to odnesl i regulator
    na kterej neprisli :) Pak sem tam dal nejakej levnej a ten dobijel, jen dokud se nezahral... Ted tam mam regulator od vape a snad uz dobry.

    4.5.2018 od Efrax

    Vďaka, podľa tohoto návodu som už skúšal postupovať, akurát som si teraz všimol že skutočne môže byť vadné ukostrenie... Zajtra skúsim prečistiť ukostrovací kábel

    4.5.2018 od Majo23

    Doplnit odpověď

  • 1

    5.5.2018 od chatra

    Virago nemá alternátor s cizím buzením. Má magneto, což je třífázový generátor a za ním regulátor. Ten obsahuje usměrňovač a tyristorový paralelní napěťový regulátor, který po dosažení daného napětí zkratuje vinutí tak, aby bylo výstupní napětí bezpečné pro baterku.
    Pokud máš multimetr, změř na:
    Magnetu:
    - odpor mezi jednotlivými vývody magneta, musí být max. v jednotkách OHM.
    - odpor mezi jednotlivými vývody magneta a kostrou, musí být >1MOHM
    - po nastartování, při odpojeném magnetu, jednotlivá fázová napětí (1-2, 2-3, 3-1), musí být stejná a stoupat s otáčkami.
    Regulátoru:
    - odpor výstupu (k baterce) musí být v jednom směru nekonečný, v druhém je zkrat přes diodu, prahové napětí cca 0,7V
    - prahové napětí diod na vstupech (1-2, 2-3, 3-1), musí být cca 0,7V
    - při postupném připojení všech vstupů (1-2, 2-3, 3-1) na regulovaný DC zdroj, při zvyšování napětí z 0V musí regulátor při cca 14V zdroj zkratovat.
    Pokud se tohle děje, je magneto i regulátor OK a problém hledej v kabeláži.

    Doplněno:

    Vďaka za radu, meral som už všetko možné na motorke, čo si pamätám, tak všetky hodnoty som mal tak ako píšeš, čiže by to malo byť ok a problém by mal byť teda niekde v kábloch :( ale skúsim to radšej ešte raz podľa tohoto tvojho postupu a uvidíme čo zistím

    6.5.2018 od Majo23

    Vďaka za radu, meral som už všetko možné na motorke, čo si pamätám, tak všetky hodnoty som mal tak ako píšeš, čiže by to malo byť ok a problém by mal byť teda niekde v kábloch :( ale skúsim to radšej ešte raz podľa tohoto tvojho postupu a uvidíme čo zistím

    6.5.2018 od Majo23

    On je to alternátor s buzením pevnými magnety. Nic méně dobrá odpověď.

    6.5.2018 od Milos1

    tak to je fundovaná odpověď
    máš mou poklonu
    radar

    6.5.2018 od radar535

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.5.2018 od petrkkk

    bude vadný regulátor, měl jsem 535 , dobrý test alternátoru i regulátoru je na http://www.hondavfr...id=26&Itemid=14, dobíjení Viraga je jednoduché, je tam jen altík a regulátor , každopádně test se dá udělat v domácích podmínkách stačí jen měřák ,škoda že jsi neodzkoušel regulátor hned po namontování na moto, jaké má hodnoty, bylo by z čeho vycházet .

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.5.2018 od radar535

    viraga žádný alternátor nemají
    máš v háji regulátor a nebo cívky na generátoru
    kup originály žádné náhražky

    Doplněno:

    http://docplayer.cz/...ory-alternatory.html
    vysvětlení

    6.5.2018 od radar535

    On ten generátor není alternátor? Co to tedy je?

    5.5.2018 od Milos1

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.6.2018 od Tarzanbb

    som to riešil teraz,
    1. zhodiť regulátor
    2. Vyčistiť liehom všetky dotykové plochy s kostrou
    3. Pod uchytávaciu skrutku prikrútiť medený vodič najlepšie aspoň CY2,5
    4. druhý koniec prikrútiť na mínus batérie
    5. skontrolovať dobíjanie
    u mňa sa problém odstránil ale veľmi mi spadol kameň zo srdca že som nemusel regler meniť
    A čo sa týka vyvrenej batérie tak mi ostalo len cca 2cm na dne tak som to dolial destikou a fachčí. Dokedy neviem ale zatiaľ je to v poho. Viem že som jej dal na prdel ale je to bojovnica

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist