karburátor,tlmiče,pneu,udržba,zazimovanie

  • 0

    17.11.2017 od KáTéM

    Zdravím.
    Chcel by som sa opýtať crosáci.
    Ako často a ako čistíte karburátor?(čo a ako čistíte)?
    Ako kontrolujete tlmiče,aký olej dávate a kedy sú už zle??
    Keď meníte pneumatiku,robíte niečo s kolesom?
    Akú máte takú všeobecnú údržbu moto cez sezónu?
    A robíte nejaké špeciálne údržby na zimu?
    Vopred ďakujem za všetky odpovede.

    Doplněno:

    A to gudero keď dávam dole tak musím olej z tlmiča vypustiť?
    A gufero sa dáva dole takou tou akokeby okrúhlou pružinkou?
    A ešte sa vrátim k tomu karburátoru..Je aj nejaký manuál na to na internete alebo poprípade niekto nemá taký manuál??(nemám manuál od moto)

    27.11.2017 od KáTéM

    Šavle = kluzáky vidlic
    Jasně že by se mělo kontrolovat i vycentrování kol,ale pokud se dobře dopnou dráty a nechytneš někde ostře ráfek tak výplet drží celkem dlouho.
    Pokud teče skrze gufero olej a gufero není staré,většinou protože je tam nějaká špína,hlavně když jezdíš písek.Pokud teče i po očištění,může být v horším případě i ohlý kluzák nebo poškozený jeho povrch. Na kvalitě gufer a prachovek bych moc nešetřil.Dodržuj servis interval, záleží jak jezdíš,ale repase tlumičů bych dělal minimalně jednou za sezónu.

    22.11.2017 od

    Šavle = kluzáky vidlic
    Jasně že by se mělo kontrolovat i vycentrování kol,ale pokud se dobře dopnou dráty a nechytneš někde ostře ráfek tak výplet drží celkem dlouho.
    Pokud teče skrze gufero olej a gufero není staré,většinou protože je tam nějaká špína,hlavně když jezdíš písek.Pokud teče i po očištění,může být v horším případě i ohlý kluzák nebo poškozený jeho povrch. Na kvalitě gufer a prachovek bych moc nešetřil.Dodržuj servis interval, záleží jak jezdíš,ale repase tlumičů bych dělal minimalně jednou za sezónu.

    22.11.2017 od mikespikes

    Mikespikes
    Veľmi ti ďakujem za info.
    Ale mám pár detailov ešte.Počul som že keď sa mení pneu tak sa má koleso vycentrovať(či také čosi) a podoťahovať špice. A ešte k tým tlmičom-ako kontroluješ tie guferá a prachovky. A čo su to tie šalve?

    21.11.2017 od KáTéM

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 1

    19.11.2017 od Neapol

    Na túto otázku by chlapíkovi mohol niekto odpovedať.
    Ja to tiež úplne neviem,tak by sa hodilo keby tu niekto napísal niečo

    Doplnit odpověď

  • 1

    21.11.2017 od mikespikes

    Karbec čistím když měním trysky(podzim a jaro),pokud není starý tak stačí vzduchem z kompresoru,vyšroubuješ všechny trysky a šroubky a profoukneš,důležitý zapamatovat jaký hodnoty tam člověk měl,nebo vycházet z manuálu. Pokud karbec nikdo dlouho nečistil,není špatný dát na ultrazvuk.
    Jsou i různý spreje Carbu Clean, na rozpuštění usazených aditiv z benzínu.
    Průběžně čistím prachovky a gufera tlumičů šikovnou vychytávkou od firmy Risk,čas od času dám i trochu vazelíny(třeba spešl tlumičové od Kyb) na vnitřek gufera, očistím jemně šavle silikonovým sprejem.Odfouknu vidle před jízdou,někdy i v průběhu dne.
    Servisní interval podvozku dle manuálu, jezdím max. jednou za týden, tak dávám repas tlumičů jednou ročně.Při výměně gumy nic extra navíc nedělám.
    Po každém ježdění je samozřejmě umytí a vyfoukání všech možných částí motorky,hlavě však ložiska,podvozek,řetěz,přepínače.Já osobně se s tím dost seru,pač nemám rád když je motorka před další jízdou špinavá.
    Na zimu akorát měním větší trysky v karbci. Když jsem měl exc 530, koukal jsem tak 1-2x ročně na vůle ventilů.

    Doplněno:

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    22.11.2017 od

    Mikespikes
    Veľmi ti ďakujem za info.
    Ale mám pár detailov ešte.Počul som že keď sa mení pneu tak sa má koleso vycentrovať(či také čosi) a podoťahovať špice. Je to pravda? A ešte k tým tlmičom-ako kontroluješ tie guferá a prachovky. A čo su to tie šalve?

    21.11.2017 od KáTéM

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    21.11.2017 od mikespikes

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    21.11.2017 od

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    21.11.2017 od mikespikes

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    21.11.2017 od mikespikes

    Ještě jsem zapoměl na jednu dost důležitou věc, čištění air filtru po každé jizdě, snad jen kromě dnů kdy je hodně mokro a vůbec se nepráší,tak pak nechám filtr do další jízdy.Peru v Motorex Airfilter Cleaner a pak jarem,nechám uschnout a namažu olejem od Motorexu stylem igelitka.Nechám chvíli odstát na papíru aby se nasakl přebytečný olej, pak dám do motorky a nastartuju, případně jedu projet.S olejem to moc nepřeháním.rozumně.

    21.11.2017 od mikespikes

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist