-
18.3.2017 od ivohlavacek
Ahoj,chtěl bych požádat o radu jestli někdo z vás nevlastní simsona a nemá zkušenosti s tím že mu simál nestartuje za tepla. Vlastním simsona enduro 12V rv. 1990, kterej je v tom nejlepším stavu co snad může být vše až na gumy a takové drobnosti je tam originální, bylo s ním ježděno opravdu opatrně,koupil jsem ho od strýce, kterej říkal že ho tam motorka nikdy nikde nenechal, což se teď říct nedá. Ta motorka má ultrazvukem vyčištěný karburátor ve kterým není ani smítko, má odkarbonovaný a vyčištěný výfuk,karburátor byl v servise seřízený je to 16N3-4, dále je přetěsněný je v něm nová NGK svíčka a ne a ne nastartovat ta tepla. Za studena chytne hned potom jede úplně bez problémů ,ale když ho vypnu tak bych to musel našlapovat asi 30x než by to chytlo. Už jsem z toho opravdu na nervy, moc by mi pomohlo jestli by mi tu někdo napsal co stím, napadlo mě jestli to třeba nemůže být v cívce, nebo jestli třeba nepřisává gufero u kliky vzduch, každopádně budu rád za každou odpověď díky moc :)
-
18.3.2017 od PanKuko
Ahoj. Mě kdysi dělal to samé, za studena na první kopnutí a za tepla za boha ne a ne. Musel jsem udelat GO motoru, pak bylo vše ok. Už byl prostě vyběhanej i když na jízdě to nebylo moc poznat.
-
18.3.2017 od hruso25
Pozri na NGK aký je na nej výrobca, made in Japan alebo made in France? Ak je made in France vyhoď.
Aký má cely názov sviečky NGK BH 8 alebo BH 9?
Vieš čo tak či tak ju vymeň za inú. Aspoň kvôli istote.
Ak by ti stále zdochla po zohriatí ,tak je to základová doska, ale ak jazdíš v kuse a simson ide a až keď ho vypneš a potom nenaštartuješ ,tak ti to z hlavy neviem poradiť.
No začal by som tou sviečkou. -
19.3.2017 od krokoš
Pekný timťon. Koľko má km najazdených? Podľa toho zistíš, či má pravdu pán kuko. držím palce.
-
19.3.2017 od AresMlok
Ahoj,
moc pěkný Simál
Z mého pohledu MZtisty: od určitého blíže nespecifikovaného množství najetých kilometrů se motor stává invidualitou. Tahle individualita znamená i individuální seřizování. Ty svěříš motorku servisu a on vyhledá noty na seřízení a dle toho to i udělá. Ono to vrčí, tak to je OK a vrátí Ti to. Ty na to sedneš a než to opravdu ohřeješ, tak to tak i je.
Jak píše dadanek1999, koukni na svíčku. Pokud bude tmavě hnědá, černá nebo dokonce plná popele nebo oleje, máš bohatou směs. Ta funguje za studena, ale ne za tepla. Mohlo by Ti pomoct teplý motor startovat s plynem otočeným o asi jednu třetinu. Tím se bohatá směs malinko ochudí a motor snáze naskočí. To je však berlička...
Barva svíčky by měla být rezavá nebo zlatavá. Nesmí být bílá (úplně nová samozřejmě ano, chvíli to trvá než se zabarví - při správně nastaveným karbci).
Pokud by Ti blbla elektrika, tak bys prostě kdykoli neplánovaně přestal vrčet - zpravidla při nějakým předjíždění nebo na křižovatce... to už je taková klasika. Rozhodně by se to nechovalo tak, jak popisuješ. Já aspoň takovou zkušenost nemám
Šlo by to odhadnout i z chování volnoběhu - zpravidla po ohřátí motoru (nebo na studeným po zapnutí světel) rapidně klesnou otáčky motoru. O nějakých 200 budiž, ale o 500 nebo víc je špatně - neseřízený karbec. A podotýkám, že tovární nastavení ne= seřízeno, i když to vrčí...
Přeji úspěšné pořízení.Doplněno:
Vyčerpávající odpověď. Lama běhá, mistr dvakrát šlápne. Vlastnost konstrukce, ne závada. U 50ccm bych neřešil.
25.3.2017 od Julip
Jen doplním, u vzduchem chlazeného 2T to chce svíci spíš tmavě do hněda, vyloženě rezatá už není nic moc co se chlazení týče, takovou jsem kdysi měl
Jinak co se týče nájezdu tak nepodceňovat, vím o několika origo motorech který šly na GOčko po 80 tis. km a to ještě nebyly úplně kaput.19.3.2017 od dadanek1999
-
20.3.2017 od Robinsson
U simsona bývá tento problém i špatný snímac otáček zapalování.
-
21.3.2017 od vendys.vv
Jakou tam máš svíčku ? Zkus tam dát studenější. Mě to kdysi pomohlo.
-
21.3.2017 od Bimbam
Rozhodně za teplýho motoru nedávej sytič. To pak nenatočíš ani náhodou i když je to seřízený dobře. Podle toho co popisuješ je to bohatou směsí - podívej se ještě jestli nemáš volný sytič na karburátoru ten to taky někdy dělává. Jinak směs seřídíš malým svislým šroubkem u příruby karbecu. A svíčku tam dej aspoň třeba na vyzkoušení obyčejnou Brisk C 15. NGK jsou dost náchylné na ulití.
-
23.3.2017 od sniper931
Ahoj. Než začneš cokoli dělat, kup si novou fajfku (dle fotografií tam máš původní...), svíčku použij BRISK n 15 C a vyměň vysokonapěťový kabel (to je ten mezi indukční cívkou a svíčkou. Pak to bude spíš o seřízení karburátoru. Na GO motoru to nevypadá.
-
7.4.2017 od letecacro
Zdravím ,měl jsem S51 červeného enduro ,také mi to dělal.Šel jsem po cívce-vpořádku.Svíčka taky,preventivně jsem vyměnil fajfku i vysokonapětový kabel.Nějakou dobu jel a pak se to projevilo znova.Pohrál jsem si s karburátorem -důkladně pročistil a seřídil dle návodu výrobce.Opět se projevila stejná závada na potřetí.Nedalo mi to a odstrojil jsem sedlo a kryty ,kde vede elektrika a pod rámem sedla jsem objevil prošoupaný 2 kabely a šlusovaly o kostru .Poškozené jsem vyměnil a bylo po problému a jel jsem v jednom kuse z Prahy až na Šumavu bez potíží tj.160km.S jedinou zastávkou ve Strakonicích -nákup- až na chalupu.Teplý motor chytal na první šlápnutí.Svíčka byla po dojetí cihlově červená ,takže jízda potom byla bez závad i v těch kopcích co jsou na Šumavě.Zpět do Prahy na jeden zápřah bez problémů.