Hodně zahřátý motor a nemožno nastartovat

  • 0

    2.6.2015 od JOslejsek

    Zdravím a rád bych se dotázal na Vaše názory ohledně problému u Jawky 350 typově 640 je to stejný jak 638. Problém mám se startem při velkém zahřátí. Teploty venku nad cca 25 °C a jízda městem. Motorka jede dobře, ale jakmile ji chcípnu tak už nenastratuje a musím čekat minimálně 15 minut možná déle než motor zchladne. Osobně to nevadí, ale pak je to fakt trapný někde na benzince jak "trotl" se pokoušet to nakopnout. Když motor není moc horký startuje hned ze sedla. Nevím jak moc může být motor horký, ale v mém případě na něm neudržím ani necelou vteřinu ruku. Výbrus byl dělaný cca 3000 km zpět a stále to hřeje skoro jak kdyby byl čerstvý, nebo mi to tak připadne. Dále karbec a trysky i sání jsou ok zkoušel jsem laborovat trysky 92 95 100 clonka i bez pořád stejný efekt. Nejlíp jede se clonkou je plynulej chod motoru. Směs by měla být ok svíce jsou hnědé na okraji světle hnědé. Zkoušel jsem se podívat na svíčku v době kdy to nešlo nastartovat a byla barvkou ok, ale na to že sem se to pokoušel nakopnout byla naprosto suchá! Namočil jsem ji do benzínu osadil a při startu to střelilo a pak na druhé slápnutí chytlo. Nenamočená svíce tedy druhý válec 2 - 3 vteřinky vynechával než jsem přidal plyn pak naskočil a ok. Už nevím co s tím a vadí to! Zapalování mám hall sonda a baterie uplně nová. Jinak samotný chod je v pořádku mám laděné laufy, motor se nechá vytočit i na 7tisíc, ale jezdím normálně ta ta ta 80 - 90 km/h výletní ježdění. Olej dávám 1:50 spíše 1:40 ať to maže když tomu občas dám plnej a letím dlouhou 120 po státovce :D..

    Doplněno:

    Svíčky mám klasiku N15C kamarád známej má MZ a měl taky 15 a prý to dělalo něco podobného a když tam osadil N14C tak bylo vyřešeno. Ale u mě si myslím, že bude problém někde jinde možná. Přikládám video co u mě dělá elektřina... Kontakty jsou promazaný kontak sprejem a nikde nic není přerušený izolace ok..

    3.6.2015 od JOslejsek

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    2.6.2015 od LukasKoudelik

    Psal jsi, že jsi laboroval s tryskama, tedy základem je vrátit to do továrního nastavení (trysku, vzduch, jehlu, ...) Obecně pokud motorka nejde nastartovat po zahřátí, tak je na vině indukční cívka. Až ti to nepůjde nastartovat, tak vyndej svíčku a mrkni, jestli hází jiskru. Tím vyloučíme chybu v elektrice.
    Až budeš vědět, tak napiš, budeme postupovat dále.

    Doplněno:

    Zdravím tak jsem podle Vašeho doporučení otestoval jiskru v době zahřátí, kdy nejde startovat a běžně i na slunečním světle byla vidět. Trvalo cca 15 minut něž šlo nastartovat, což bylo hned po navrácení svíček. Barva svíček je cihlová. Dělá to jak s N15C tak i N14C. Karburátor a sání je originál. Vše těsní nikde nesaje faleš. Už nevím co s tím... Indukční cívky jsem testoval a jiskru dávají. To že se občas jedna zahřála bylo tím, že si elektronika myslí, že má pálit a trvale zbytečně cívku zatěžuje (proto se taky nesmí nechávat klíček v zapalování viz manuál)...

    4.6.2015 od JOslejsek

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.6.2015 od JOslejsek

    Ano v továrním nastavení to je. Prostě tovární nastavení je vždycky to nej to mohu potvrdit. Nevím proč lidi prořezávají tu clonku mě to prostě nejlíp jede když tam je. Bez ní to má propad mezi 3 - 4 tis otáčky s ní plynulý chod v celém rozsahu a krásný spodek. Pokud bude počasí nechám to zahřát a otestuji tedy jiskry zda to pálí. Hned jak budu mít otestováno napíši. Ta cívka mě napadla, protože cca měsíc zpět to nestartovalo skoro vůbec pak to střílelo jak se to nacákalo do výfuku, protože baterie byla ko, ale přitom napětí cca 12,5 V měla. Vozil jsem gelovou v batohu co mám na druhé mašině a s ní to chytalo, tak jsem koupil novou origo 5 Ah klasiku co tam má být. Dnes během jízdy občas krátce problikla kontrolka dobíjení blikala jen kolem 3 tis ot. Měřil jsem a motorka dobíjí v pořádku. Jedna z cívek se občas zahřeje hned za minutu, což si myslím, že by nemělo. Původní baterie odešla za jeden rok...
    Děkuji za doporučení.

    Doplněno:

    Přikládám video

    3.6.2015 od JOslejsek

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.6.2015 od RosSV

    Většinou mi toto dělala zapalovací svíčka, už přesně nevím jaká tam byla předepsaná (jezdil jsem na 350/634 v 80-tých létech) ale měla nízkou tepelnou hodnotu a po výměně tehdy za Championku (jiná se v Tuzexu tehdy nedala koupit) s vyšší tepelnou hodnotou to bylo OK.

    Když motorku trochu pohoníš nedělá Ti samozápaly (třeba když vypneš zapalování tak ještě motor několikrát zapálí než to zdechne) ?

    Doplněno:

    Samozápal vůbec... Vše je ok krom startu za velkého zahřátí. Nevím jak moc jawka může hřát, ale na motoru neudržím ruku ani sekundu. Občas když jsem prošlapal a zasunul klíček střelila do výfuku.

    3.6.2015 od JOslejsek

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.6.2015 od sered

    Jestli ti hreje jedna civka tak nevahej a vymen ji! Obe by mely byt stejne teple, tedy spis stejne studene!

    Doplněno:

    Dnes jsem testoval indukčky a jsou v pořádku. Hází jiskru i když je motor plně zahřáty a nejde startovat. Já už fakt nevím kde může být problém. Napadají mě blbosti jestli není třeba samotná hallsonda v háji a při teplém startování si neurčí špatně předstih. "Zlaté kladívka" tady neovlivním nic... Vedou od sondy 3 dráty kamsi do jakési "jednotky" a z ní jeden drát na indukčky.. Nerozumím tomu co by tam mohly být špatně.

    4.6.2015 od JOslejsek

    No ona hřeje jen někdy. Asi podle polohy pístu nevím jak to tam přesně funguje. Zápalko mám nějaký bezkontakt s halovou sondou. Dá se ta cívka nějak změřit zda je ok ? Nějaký odpor by ta spleť závitů měla mít. Jinak nahrál jsem viz odkaz výše video, kde je vidět celkem velký úbytek napětí po zapnutí zapalování. Dále občas když vysunu klíček, nebo zasunu tak to střelí (hodí jiskru)...

    4.6.2015 od JOslejsek

    No ona hřeje jen někdy. Asi podle polohy pístu nevím jak to tam přesně funguje. Zápalko mám nějaký bezkontakt s halovou sondou. Dá se ta cívka nějak změřit zda je ok ? Nějaký odpor by ta spleť závitů měla mít. Jinak nahrál jsem viz odkaz výše video, kde je vidět celkem velký úbytek napětí po zapnutí zapalování. Dále občas když vysunu klíček, nebo zasunu tak to střelí (hodí jiskru)...

    4.6.2015 od JOslejsek

    Nic netestuj a vymen tu hrejici se civku! Pros se asi tak hreje? Zrjme je ne ni mezizavitovej zkrat. Tu funkcni nemen - taky proc bys to delal?

    4.6.2015 od sered

    Nic netestuj a vymen tu hrejici se civku! Pros se asi tak hreje? Zrjme je ne ni mezizavitovej zkrat. Tu funkcni nemen - taky proc bys to delal?

    4.6.2015 od sered

    Jednoznačně kup ČESKOU indukčku. Ta wietnamská či jaká je šmejd. Měl jsem asi tři a jedna byla špatná již od výroby, druhá vydržela asi měsíc a třetí také tak nějak.

    3.6.2015 od LukasKoudelik

    Ano jedna hřeje a je "pomačkaná" Dnes otestuji jiskru při zahřátí. Nevím jaké koupit zda za 250 Kč nějaký Tchajvan nebo za 600 Kč ČR??? Jestli bude problém v cívce vyměním rovnou obě.

    3.6.2015 od JOslejsek

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.8.2015 od letecacro

    Ahoj mám taky 350/640 měl jsem stejné trable byla to ind.cívka ,taky si dělala co chtěla a navíc mi oddělala fajfku -propálila .Po výměně 1 cívky ,která se tvářila ,že dává jiskru ale při zatížení ne .Pro jistotu jsem vyměnil i druhou civku i fajfky tedˇˇ´je vše OK. Nedávno mi v servisu měnili všechna gufera v motoru ,protože kapal převodový olej zkrz kartery a motor si ho taky nasával do motoru a kouřilo to jako divý až moc ,předtím tak nekouřil .Vyndali mi clonku ,která byla prožíznutá do oválu a motor nechtěl vůbec jet a ani vytočit .A navíc mi vyměnili hlavní trysku - za menší 92 a má tam být 95 a tím i větší spotřeba benzínu .Koupil jsem trysku 95 a novou clonku a motor jezdí zas tak jak jezdil tj. menší spotřeba a točí .Trysky mám tyto hlavní 95,volnoběžná 40,sytičová 72 ,karburátor je 2928 CE 2855.Nevím jaké číslo máš karburátoru je na boku karb.To poslední 4číslí udává jaký je to typ podle toho tam patří trysky.Jedni zde píšou ,že tam clonka nemusí ,ale vyzkoušel jsem obě verze s clonkou a bez .S clonkou jede o hodně líp než s velkou dírou ve clonce a nejede ! Atˇ jsem seřizoval karburátor jak chtěl ,zkrátka s clonkou jede o hodně líp .Přeju vyřešení problému s Tvojí Jawkou .Já jsem s ní spokojen a mám najeto 56tis.km .

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist