PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 800 Big (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jardas444
Vloženo 25.11.2012
Aktualizováno 6.9.2015
Zobrazeno 13 488x
HODNOCENÍ PROFILU OD 105 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moto byla ve špatném stavu ale komplet jsem jí rozebral a teď jí dávám dohromady.Je to prostě nádherné a žádnou jinou motorkou nenapodobitelné kladivo od suzuki.

Více fotografii

Motorka koupena od Motorku jsem koupil od soukromého prodej - Nic moc

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: důvod neuveden

První dojmy - Po koupi v Plzni jsem se vydal směr domov do Ústí nad labem.Za Plzní jsem se zastavil na pumpě ,v klidu si dát kafčo a pokračovat domů.Když jsem tankoval,tak jsem myslel že tankuju do auta.Starší typ BIGa (jako mám já) má nádrž na 29 litrů :-)novější na 25 litrů.Takže po natankování a kafču jsem nasedl a pokračoval v cestě domů.Zhruba v půlce cesty už byla pořádná tma a já zjistil,že potkávací svetlo není zrovna silná stránka BIGa,byla přímo tragická a to mě čekalo ještě cca 90km :-(.Ani si neumíte představit jak jsem se těšil až budu doma.Cesta proběhla úspěšně (nikde jsem sebou neflák).Druhý den jsem zjistil,že vnitřek světla je hotovej.Světlo jsem vyměnil a dal tam xenonovou žárovku a je to mnohem lepší.A dojmy ?je to prostě jedinečné kladivo které jsem si hned zamiloval.Na silnici dobrá ovladatelnost,v zatáčkách sedí ale to záleží také na pneu.Super zvuk,slabší brzdy.Moto mi sedí a jsem rád že jsem ho koupil.

Motorku bych doporučil pro - BIGa bych doporučil lidem co mají rádi velké cestovní enduro které dobře zvládá silnici ale i středně těžký terén.

Doplňky na motorce - Alu kufry,výfuky z SV 1000,budík voltmetr + kontrolka tlaku oleje,blástry,zásuvka na 12V + 2x USB,vyšší cestovní plexi,padáky,centrální stojan,moto navigace,přídavná světla














Přidal jsem ještě jedny světla








Recenze

Chtěl jsem velké cestovní enduro a BIG mi prostě padl do oka.Na silnici super,v terénu dost těžká,lepší jen středně těžký terén.Cestování je v poho.Bohužel nemá žádný kastlík např.na nářadí.Spotřeba je na obsah dost dobrá,do 5,5 litru,samozřejmě když jí budu ždímat,tak se mi také odmění vyšší spotřebou.Z mé zkušenosti má slabinu v elektrice ale nejsou to žádné velké závady.Většinou jsou to kontakty,kostra atd.Je to ale spíše věkem motorky než výrobou ale svou jednoduchostí se to dá najít a opravit.Jezdím jen silnici a můžu říci,že cestování na BIGu je v pohodě.Zadek bolí na každé motorce :D.










Tak po renovaci ujeto letos 6500 km.Myslím,že se hodí sem něco napsat.Jak jsem již psal,koupil jsem biga v dost zoufalém stavu a prodávající mi zatajil plno věcí.Např.byly stržené závity na napínáku rozvodového řetězu takže první oprava byla udělání nových závitů a napnutí rozvoďáku protože chrastil jako chřestýši vocas. Bohužel fotku v jakém stavu jsem ho koupil nemám ale chyběl přední blatník,zadní nosič a další věci.Tato fotka je už v nepojízdném stavu po ujetí prvních cca 1800 km.

" target="_blank" class="imglink thumb">" src="http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/29/168449_DSC02086.JPG" class='forumimg'/>


Zjistil jsem,že je spálený alternátor,odešlo dobíjecí relé a byl napálený snímač otáček.





Nastalo shánění jiného alternátoru.Nakonec jsem se rozhodl pro nové převinutí protože starý co nabízejí jsou kolem 20 let starý a člověk neví jak dlouho ještě vydrží.Nechal jsem ho převinout na vyšší výkon (s tím začali Němci)a musím říci,že jsem udělal dobře.K tomuto alternátoru muselo být i jiné dobíjecí relé (také nové)a zároveň jsem nechal vyměnit snímač otáček také za nový.






a nové dobíjecí relé






Přes zimu následovalo kompletní rozebrání a mohlo začít částečné předělání a rekonstrukce.






















Od nádrže dozadu jsem to celé předělal na novější typ





















S tím spojené bylo nutno vyměnit i sedlo které je jiné než u staršího typu a udělat zámek sedla který na starším typu není (je přišroubovaný).










Sedlo jsem musel upravit aby sedlo k nádrži.










Sedlo jsem nechal nově potáhnout aby ladilo






Následovalo zabudování zámku






Po mnoha dalších a dalších pracích následovalo pískování a lakování které jsem si dělal sám a následná montáž.





















Dále jsem řešil výfuk.Měl jsem tam laďák Laser Pro Duro (nádherný zvuk)ale v cizině bych si moc nezajezdil.






Tak jsem začal shánět jiný,teda jiné protože jsem tam chtěl dva výfuky.Origo ale ne protože mají nic moc písklavý zvuk.Sehnal jsem z Moto Guzzi skoro nové origo výfuky Lafranconi a doufal že je tam dostanu







Následovalo výroba svodů k výfukům u čehož jsem se dost zapotil




















Potom už následovala kompletní závěrečná montáž ostatních věci a dolaďování až bylo vše hotové.
Jelikož je BIG chlazen vzduchem a má olejový chladič není na něm bohužel zádná kontrola,že se olej chladí.Proto jsem sehnal od jiného bigaře mezikus s čidlem který nechává dělat a napasoval ho před olejový chladič











Dále není na bigu kontrola dobíjení,tak jsem koupil budík voltmetr a budík tlaku oleje a zabudoval je.
















Po lehčích i těžších předělávkách jsem montáž kompletně dodělal a mohl porovnat jak se dílo podařilo.Musím podotknout,že mě od této přestavby jiní bigaři odrazovali s tím,že starý a nový typ biga mají jiné rámy (což je pravda)a že to nebude legrace to předělat a zda to vůbec půjde.Nakonec se dílo podařilo,aspoň teda myslím





















Než jsem ale poprvé vyjel,tak jsem zjistil,že je jedno vinutí na startéru spálené,tak jsem musel sehnat jiný.Dále byla za zenitem volnoběžka kterou jsem musel také koupit.Ještě jsem vyhodil původní airbox a dal jiné filtry.Tím se mi udělalo místo na vyrobení kastlíku na náhradní svíčky,žárovky,menší nářadí atd.protože na bigu žádný není.




















Vše co jsem tu popsal a mnoho dalších věcí co jsem musel koupit při předělávce mě vyšlo na cca 40000 Kč.Někdo si řekne že jsem blázen vrazit tolik peněz do tak staré motorky ale nelituji toho.Myslím,že je to nádherná ikona všech cestovních endur a jako taková si i po těch letech zaslouží dále brázdit naše i zahraniční silnice.
Jelikož má bigouš najeto přes 83000 km.,tak přes zimu plánuji GO motoru.

19.1.2014
Tak jak jsem psal,GO motoru hotová vyšla na 32000 :D.Další věci které jsem udělal nebo pořídil je repase karbeců vč.vyčištění ultrazvukem,vyhřívané hefty,přídavná světla,nové padací rámy,jiné výfuky,alu kufry,nový přední kotouč + destičky a mnoho dalších věcí.
Tak doufám,že bude zase chvíli klid i když jsem žádné problémy neměl
Celková letošní investice je 43000,-
18.5.2014
Tak mám letos už najeto 6500 km.Krásná moto dovolená v dubnu 2014. Španělsko,Gibraltar,Portugalsko,Andorra a Francie.Bohužel po cca 4000 km.se začaly ozývat věci o kterých jsem věděl,že nejsou ve 100% stavu.Byla to spojka která sice ještě funguje ale už je po smrti a vačka která začala klepat,takže bude následovat výměna i s vahadlama.
28.11.2014
Dnes jsem definitivně ukončil sezónu a s letošním nájezdem 17302 km.jsem spokojen.Motorka celou sezónu makala perfektně.Teď mě opět čekají opravy,předělávky,úpravy atd.a už se těším na novou sezónu.






















































8.3.2015
Tak si myslím,že jsme s Bigem připraveni na novou sezonu.Během zimy jsem vyměnil vyvažovací řetízek






proběhla kompletní výměna elektroinstalace







Dále jsem předělal prostor s budíkama kde jsem odstranil budíky voltmetru a tlaku oleje a nahradil je digi voltmetr budíček a jen kontrolku tlaku oleje,což stačí a to vše jsem zabudoval do malého panýlku nad origo budíky do kterého jsem přidal další 2 USB zásuvky,teploměr a vše je to přidělané na nově udělaném držáku navigace.













Ještě jsem udělal jiný držák sytiče a koupil nástavce na řidítka které je trochu zvedají a ještě posunují směrem j řidiči.Uvidím jestli to bude lepší na delší trasy.













Pro tuto sezonu jsem zvolil olej Motorex 15W 50
Uvidíme jaká bude nová sezona
6.9.2015
Dnes jsem se s Bigem rozloučil a nový majitel si ho odvezl.Nikdy na něj nezapomenu a navždy mi zůstane v srdci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jardas444
Jardas444 napsal 02.04.18 v 18:16

Ahoj,tak podle takové diagnostiky se nedá nic určit.To se musí slyšet.

murts
murts napsal 02.04.18 v 10:22

Ahoj,peknej big.jdu pro radu,mam problem s pri startu a pri chcipnuti motoru je slyset s karteru divne skripani.dekuju za radu

murts
murts napsal 02.04.18 v 10:19

Ahoj,peknej big.jdu pro radu,mam problem s pri startu a pri chcipnuti motoru je slyset s karteru divne skripani.dekuju za radu

murts
murts napsal 25.12.17 v 19:29 10b.

Mam taky biga,renovuju ho ale před tvou prací smekam

Pedl
Pedl napsal 12.09.17 v 03:28 10b.

Krásná práce

Více komentářů



TOPlist