renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 650 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Prasátko_502
Vloženo 8.5.2011
Aktualizováno 28.1.2019
Zobrazeno 5 456x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Prolog:
Moje číza je sice skvělý stroj, ale brát ji na pravidelně na delší cesty je týrání jezdce a motorky. Takže jsem se rozhodl pod „nepatrným“ tlakem Nebzyka (tímto ho zdravím), že si pořídím na delší cesty něco „nového“ a pohodlnějšího.

Více fotografii

První dojmy - Super

Recenze

Takže od ledna 2011 mi v garáží vrčí Yamaha XJ650 (od března legálně;). Nebudu tady srovnávat nesrovnatelné, obě motorky jsou koncepcí, věkem a určením někde jinde, takže by to ani nebylo fér. Obě je mám rád, obě jsou moje a obě používám.
Xjčko je klasika, která mě oslovila hned, jak jsem ji viděl. Asi je to úchylka, ale mně se prostě líbí motorky, které mají „koule“. Ty tvary, dva budíky s ručičkama, pět kontrolek a světlo, které kdysi používala Protivzdušná obrana státu. A ten motor, prostě klasika.
Jízda na Xjčku je velmi pohodlná a příjemná. Na XJčku jsem schopen ujet 200 km v kuse a kdybych nepotřeboval čurat, tak ani nestavím. Ze začátku jsem se trochu bál velikosti a váhy, ale vzdor své hodně malé postavě nemám problém ji ustát na křižovatkách a při zastavení. A dokonce, jak jsem si ověřil, i zvedat ze země... Jen při vyšších rychlostech mám trochu problém se na ni udržet, ale to přičítám tomu, že jsem zatím nezažil vyšší rychlosti, než 70 km/h na praseti ;) Na svou váhu (230kg) je Xjčko obratný stroj a nedělá mu problém držet vybranou stopu. Brzdy, které jsou údajnou slabinou tohoto motocyklu, mně nepřijdou tak slabé. Ostatně, kdo dokáže zastavit přes dvěstěpadestá kilo váhy na 10 metrech? Fyzika je holt mrcha...
Motor je pružný a nechá si po městě líbit i menší otáčky kolem 3000 ot/min. na 3-4 rychlostní stupeň. Kromě zastavení prakticky nemusíte řadit. I na takhle nízké otáčky není problém bez podřazení motorku vyběsnit výš. Řazení je přesné, rychle zapadá, a kdyby nebylo onoho klapnutí při zařazení jedničky, ani byste o něm nevěděli-to ovšem přičítám stáří motorky. Občas jsem sice měl problém, když jsem na dálnici hodlal řadit výš a ono to bohužel nešlo. I tak ale není problém držet cestovní rychlost.
Závěrem: Je to motorka, která si nehraje na silný super sport, ale zároveň to není žádný chcípáček.

10.12.2018- Motorka je již prodaná novému majiteli.
Najela se mnou přes 40 tisíc.
Ať slouží dál.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rebel245
Rebel245 napsal 18.12.18 v 17:23 10b.

Taky jsem o ni premyslel, dopadlo to jinak. At Ti dela stale radost babca...

Chroust69
Chroust69 napsal 10.04.16 v 21:10 10b.

Taky krásný stroj, mám sestřičku a plná spokojenost Za mě 10 bodů

Crocco
Crocco napsal 22.04.14 v 15:27

ahoj-prosim o radu k udrzbe a kontrolam technic-stavu tohoto typu motorek ...mam ted 82 rocnik a jezdi jako pila,jen nemohu sehnat manual a nechci chuderku o neco ošidit...diky moc...

MimoCZ
MimoCZ napsal 05.08.12 v 08:47

Stare, poctive, japonske zelezo. Tyhle motorky se mi fakt libi a doufam, ze casem u me take neco takoveho pristane .

Saly89
Saly89 napsal 17.04.12 v 12:49

super "retro"

Více komentářů



TOPlist