Otesánek, který se nebojí dálek...
Motorka koupena od Federal Cars Liberec
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Krásné svezení i ve dvou lidech ;-)
Recenze
Hlavní důvod, proč jsem šel do tříkolky, byl ten, abych nemusel dodělávat řidičák skupiny A, a mohl legálně přesednout u Hondy PCX 125 na maxiskůtr, dále se mě tento stroj delší dobu líbil . Mě osobně se hodně líbí "dospělý" přístrojový panel, připomínající auto.
Co se jízdy týče, na stroji jsem překročil 10 000km, takže nějaké postřehy jsou. Není problém zdolat za jeden den i stovky km, aniž by byl člověk výrazně unavený, model 2023 má jednoduše stavitelné zadní tlumiče, takže si každý najde tu svou, já povětšinou používám nejměkčí nastavení, ale občas, když je kvalitní silnice, tak pružení přitvrdím. Samotný chod motoru, je za jízdy skoro bez vibrací, a zátah na přidáním rukojeti, i při váze 280kg + jezdec, či dva je dostatečný, například na dálnici se dá velice bezpečně předjíždět, za mě je optimální rychlost kolem 100 až 120km/h, ale dokáže se rozjet i na 150km. Co oceňuji je mechanicky stavitelné plexi, které opravdu při maximálním vysunutí chrání před větrem, a celkově široká přední kapotáž výrazně prodlouží sezonu, mám vyzkoušeno, jízdu 50km po dálnici při +3°C a s teplými rukavicemi nebyl problém (u PCX byl limit pro jízdu +10°C, pak už to bylo nepříjemné). Moje varianta je SW, což značí integrovaný zadní kufr do karoserie, je obrovský, nad sebe dám, bez problému dvě přilby, a druhý bonus této varianty je, že se může žena opřít plnou vahou, a nic se nehýbe, jako u montovaných kufrů na nějaké konstrukci. Dále, co žena kvituje jsou výklopné stupačky, které jsou vlastně takové "plotny", a je na nich položené celé chodidlo, takže není v noze spolujezdce po 30min křeč v chodidle, což taky napomáhá k delším výletům... Samotná jízda, solo nebo ve dvou je v pohodě, na co je potřeba si zvyknout, je samotná váha stroje - při stání, nebo manipulaci z nulové rychlosti, se s tím musí počítat, dvakrát jsem se vytrestal, že jsem zaparkoval stroj z kopce, čumákem ke zdi, a musím říct, že ruční odtlačení, mě dalo zabrat (tady vidím výhodu aktuální MP3, ta má el. zpátečku) ještě jednu věc bych, u takto drahého skútru uvítal, a to je TEMPOMAT, tem mě, opravdu při delších cestách chybí.
Skútr má tovární záruku tři roky, a musím konstatovat, že jsem za těch 10 000km neměl jediný problém, pravda ale také je, že už mám za sebou aktuálně tři servisní prohlídky na 1000, 5000 a 10 000km, vždy s výměnou oleje, a teď se k tomu přidala nová svíčka, nový řemen, atd., a to dohromady za cca 12000Kč, což není málo (jenom samotný řemen si Peugeot účtuje 2250Kč).
Určitě nelituji, tento stroj mě rozšířil okruh cestování na skútru, a jsem rád, že jsem si ho pořídil .
Peugeot Metropolis je opravdu z 3kolek (skútr) nejhezčí. Chybí mi stejné věci (zpátečka, tempomat). Přeji mnoho zábavy
Paráda veliká