Vlastním od r.2012
Všestranná motorka , úsporná, spolehlivá, vcelku obratná, i na delší cesty
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Motorka padla hned do ruky, i když první jízda na TDM mě až tak nenadchla! Jezdil jsem hlavně na 4 válci, byl to nezvyk :-). Chyběl mi tam nějaký kopanec, emoce ... přesto si nejvíce užívám tahu motoru od spodu, nemusím tolik řadit. První čeho jsem si všiml byl ucukaný motor pod 3tis/ot., ale vše se později vyřešilo ke spokojenosti. Podvozek je stabilní, plně nastavitelný. Po výměně řidítek, přešití sedla a odpoj. klapky jsem motorku nepoznával, super :-)
Motorku bych doporučil pro - Universální moto, kolem baráku, na delší cesty, zvládá i rychlejší jízdu i polňačky vše s nízkou spotřebou. Pokud chceš TDM900 v základu nebudeš moc spokojený, doporučuji upravit sedlo, řidítka, jiné výfuky, odpojit klapku.
Doplňky na motorce - Širší řidítka Accel, kryty rukou Tenere, deflektor plexi Darkojak, padací rám, centrální stojan , nosič bočních kufrů , 12V zásuvka, přešité sedlo (GFH), plexi MRA Racing, přídavná dálková světla, klín pod motor, laďáky ART, enduro stupačky (na zakázku), hliníkové kufry AluMilanek, ukazatel RS, ukazatel voltmetr
Recenze
Motorku bych doporučil pro pohodové ježdění, cestování. Zvládne i sportovnější jízdu, především zatáčky tam se cítí dobře
Motor krásně táhne odspodu, (86PS/89Nm), není to trhání rukou , ale je to velká změna přejít na 2 válce. Cukání (problem TDM900) do 3tisíc jsem vyřešil úpravou klapky airboxu, na netu jsou informace. Motor tahá nádherně od 2500ot. bez děr až po max otáčky. Spotřebu mám dlouhodobě průměr 4,6L/100km při svižné jízdě, pokud jedu na pohodu cca 4,2l/100km. Motorový olej EUROL Sportbike 10W-40, olejový filtr MAHLE OX803 nebo original Yamaha
Převodovka má 6 rychlostí a je přesná. Převod 16/42 jsem změnil na 16/44 z a vyhovuje mi
TDM se dobře vede, je stabilní i v zatáčkovitém úseku. Pneumatiky mám Pirelli Angel ST/ zadní GT. Nemohu si stěžovat, drží stopu, rychle se zahřívají, zadní mi vydržela cca 11tis.
Brzdy opravdu spokojenost, pocházejí z prvního modelu R1 a brzdí opravdu dobře.
Přední: BENDIX MF134 / Zadní: BRENTA FT3139
Kosmetika:
* šampon Chemical Guys Glossworkz
* APC Surfex HD(ředit !)
* Sonax Xtreme BSD nebo XCP Rust Blocker Clear Coat
8/2012 koupě
Ročně najezdím cca 1500-3000km.
Pěkná, vybavená, at' dělá radost.