renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW C Evolution (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vasek70
Vloženo 15.6.2023
Aktualizováno 15.6.2023
Zobrazeno 497x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska na první pohled - výkon 35kW a s řidičákem sk. "B".
Neskutečný zátah a nádherná vizáž.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Kdy jsem si pro s kamarádem jel k prodejci do Prahy a ten nám v okrajové části Prahy předvedl odpich této elektriky, pomyslel jsem si, zda jsem to nepřehnal a jestli ji zvládnu. Když jsem na ní usedl a na Štědrý den (nezvykle teplý) si zkusil první jízdu věděl jsem, že budeme kamarádi, že jsem vybral dobře.

Motorku bych doporučil pro - Je to opravdu silný skútr, je s ním hodně zábavy, je hodně těžký. Proto bych ho doporučil někomu, kdo chce skvělý a silný stroj a je ochoten oželet striktně omezený dojezd. Komfortem je plně srovnatelný s C650, ale absolutně tichou jízdou (je slyšet jen lehké bzučení) bez jakýchkoliv vibrací je zážitek z brutálního výkonu ještě umocněn.

Recenze

Zde nevím co psát, cokoliv budu totiž popisovat, je to marné, protože ten pocit z jízdy na Evikovi (Evik = Evolution z oficiálního názvu) je prostě nepopsatelný.
Abych citoval z jednoho známého filmu - "To se nedá takhle vyprávět, to se musí zažít".
Rozhodně si na seznámení s Evikem nezkoušejte nastavit jiný mód než Eco - ten má omezený výkon při rozjezdu a i tak je to při prudkém přidání plynu hučák.
Když si však nastavíte Dynamic, nebudete se pevně, ale opravdu pevně držet, zapomenete se pořádně předklonit, a prudce přidáte plyn, připravte si předem pořádný balík za opravy. Tento skútr, tato bestie, vám okamžitě pošle 35kW na zadní kolo a jelikož je vybaven protiprokluzem a dalšími technologiemi pro rozjezd bez prokluzů, je ten zátah nesrovnatelný s čímkoliv, co znáte. Kam se hrabe má současná C650 - Evik by ji naklepal zadek. Ano, pak by ho dohnala, neboť Evik je elektronicky omezen na 129km/h a i rozdíl ve výkonu 35kW vs. 44kW bude ve finále znát. Ale na rozjezdu je Evik srovnatelný se supersportem. A i ten by měl na samém začátku co dělat.
Evik je zkrátka dokonalý a zažil jsem na něm úžasné dva roky. Kamarád říká, že jsem se na něm parádně vyjezdil a po tomto stroji už si mohu vlézt klidně na cokoliv. Se svým BMW F650GS Dakar neměl šanci a důvěrně znal jeho koncové světlo. Teprve když přesedlal na novou Hondu Afriku Twin 1100, byl Evikovi důstojným soupeřem a ano, ve vyšších rychlostech jej začal dokonce porážet. Ale na semaforech měl Evik vždy navrch...

Kamenem úrazu byl pouze dojezd a nabíjení. Dojezd u mé verze byl 100km (dá se koupit ještě verze s dojezdem 160km, ale na tu už vám nestačí papíry "B", přestože se jinak jedná o totožný stroj), ale ten je ovlivněn stylem jízdy. Na dálnici, sylem "plný kotel" vám baterka mizí tempem 1km=2% baterie, takže 50km a šlus. Naopak jízda po městě, do nějakých 60km/h zajistí ujetí i přes 100km. Jednou se mi povedlo dojet domů se 113km a počítač ukazoval energii ještě na 7km.
Pro nabití skútru můžete použít buďto dodanou nabíječku do standardní 230V zásuvky, kdy dle volby nabíjecího proudu lze baterku našťouchat už za 2,5h. Nejpomaleji je to za nějakých, tuším 6h. Pomalejší nabíjení je šetrnější k baterii. Nebo lze nabíjet i na siličních nabíječkách pro elektroauta, ale jelikož Evik nemá dnes standardní konektor Type2 Mennekes, ale menší Type1 Yazzaki, bez redukce nebo vlastního kabelu si na nabíječce nenabijete. Já jsem kabel ani redukci neměl, takže jsem nabíjel výhradně doma z 230V zásuvky, což znamenalo radius 50km od domu, což už není taková paráda a vyžití jinak úžasného stroje to dost limituje.
Když známý motocyklový recenzent Sršeň tento stroj testoval, nešetřil superlativy a prohlásil, že kdyby měl dojezd nějakých 300-400km, byl by už nejspíše v jeho garáži.

Když jsem pak s kamarády jezdil na výlety a oni neustále poslouchali mé "kluci, už mám jen 30km, musím se vrátit", uzrálo ve mně rozhodnutí Evika prodat a nahradit ho něčím, co by mě ve výletech s kamarády neomezovalo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vasek70
Vasek70 napsal 20.06.23 v 11:35

Moje řeč - s CE04 se to vůbec nedá srovnat.
C-Evo je úžasný stroj, který měl pouze jedinou slabinu a tou byl dojezd.
Jak říkáš, nacpat tam akumulátor, který by vystačil tak na 300km a v podstatě by již nebylo co vytknout.
Ano, ta o fous rychlejší nabíječka by se také hodila...

e-Kája
e-Kája napsal 20.06.23 v 11:26 10b.

Jak už jsem psal kolegovi, BMW C-Evolution je moc fajn maxi elektroskutr a za mě rozhodně praktičtější než CE04

Škoda, že ho už přestali vyrábět

Vytunil bych si ho 120Ah bateriovými články, 11kW palubní nabíječkou a konektorem Mennekes a nemělo by to poté (až na tu trochu vyšší hmotnost) žádnou chybu

Více komentářů



TOPlist