renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Super SOCO CPx (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník CERT1980
Vloženo 12.9.2022
Aktualizováno 13.9.2022
Zobrazeno 1 633x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Středně velký městský scooter na elektriku s pěknym designem a rozumným dojezdem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Volt Garáž (Nusle (Praha 4)) - Prýma kluci, solidní přistup, vstřícnost.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Super SOCO TC Max: Menší praktičnost a ochrana při jízdě

První dojmy - Pro mě nová zkušenost, hezky padne do ruky ale oproti velké motorce úplně jiný posed. Zvykl jsem si ca po 50-100 ujetých km. Neni to na dlouhé ježděni, tak do 100km na jeden zátah (ale oni baterie ani o moc víc nedaji :-)).

Motorku bych doporučil pro - Začátečník, městský provoz, nebo fanda do elektriky.

Doplňky na motorce -

Recenze

Skútr jsem vybral po prodeji DN 01, (kterou jsem málo využíval) na dojíždění do Prahy do práce. Do elektriky jsem šel hlavně proto, že mám možnost nabíjet ze solárů a tedy jezdím takřka zadarmo. No a pak už jsem hledal jen něco pěkného a relativně pohodlného s dojezdem aspoň 90-100km abych mohl Prahu jezdit na jedno nabiti. Najeto nyní 1400km tedy hodnoceni. Budu bohužel porovnávat neporovnatelné s DN01, ale nemám jiné srovnání: posed, příjemný, středně tvrdý polstr na sedle, krytí za jízdy dobré po přidání deflektoru od givi a blástrů SW motech Cobra. Brzdy adekvátní rychlostem, kterých scooter dosahuje ... S pozvolným nástupem žádné ostré hryzání. Jízda je zábavná a spíš kochací. Je to pro mě pokaždé výzva a eko závod. Do Prahy to mám 45km, tedy jedu tam a zpět na "doraz baterie" ... Ale i tak se dá dosáhnout rozumný průměr 45-55km/h včetně Prahy. Podvozek je tvrdý a proti DN01, velmi neklidný na nerovnostech v rychlostech nad 60km/h. Maximálka byla 92-95 tacho, ale po upgradu firmwaru po 1100km, kdy to padlo do nouzáku pro překročení max. Odběru z baterie z toho nejsem schopen dostat ani těch 90km/h tacho . Zase se ale snížila mírně spotřeba a tím zlepšil dojezd. Nicméně lze udržet po rovině cestovní rychlost mezi 80-85km\h a do prudších kopců se dá udržet kolem 55-60km/h...reakce na plyn je gumová a rozhodně se to začne chovat jako elektrika až tak mezi 15 a 50km/h, tam je to prýma tahavý a dobře to zrychluje. Tedy vhodná pro začátečníky a klidná na plynu. Úložný prostor 0...(mám dvou bateriovou verzi a vozím pro jistotu i nabíječku, tedy jsem pořídil topcase SHAD SH48 a na zadním sedle vozím Vak 60l, (na rodinné nákupy ) navíc lze mezi nohy na háček pověsit nákupní taška, tedy hádám celkovou přepravní kapacitu tak 150l - no udělal jsem z toho Cargo ... Závady... No kromě toho nouzáku se mi stala nemilá věc, kdy se mi povolil a uklepal šroub na předním brzdiči, a při brždění se mi hnul brzdič na vidli a kouslo se přední kolo, naštěstí se tady nejezdí ve velkých rychlostech, tak jsem to ustál, brzdič srovnal dotáhl zbylý šroub a doploužil se zpátky těch 10km domů. Jinak vše OK. Motka se nejlíp cítí ve městě. Na okrskách to taky jde, ale na staré kolínské nebo poděbradské je nutné držet furt plný knedlík, aby člověk nezdržoval provoz takhle se dá držet mezi 80-90km/h stabilně. Scooter se cítí nejlíp mezi 60-80km/h a v zatáčkách se začne vlnit až okolo těch 65-75...Řekl bych, že mě učí motorkářské pokoře... Nezávodím s auty ani jinými motorkami (není na to výkon) a každou jízdu se spíš kochám, při akceleraci ve městě sleduji provoz, není to tak že dáš full gas a zmizíš v prachu. A další minus je samozřejmě ten omezený dojezd (na režim 2 normal je to ca 140km, na režim 3 sport ca 100-120km a na režim 1 Eco nejezdim, je to hlemýžď kdy to nejede víc než 45km/h ...a pořizovací cena, za kterou by si pořídil člověk zánovní velký stroj. Jenže s tímto mám možnost jezdit zdarma... No nekup to...a aspoň si takto pošetřím na stroj, který bude už fakt jen na emoce a zábavu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CERT1980
CERT1980 napsal 04.07.23 v 09:29

Tak přátele, byl jsem na garanční prohlídce po 6000km na scootru CPX a Andy z Voltgaráže mi mimochodem proměřil i kapacitu a cykly na bateriích... tedy pokud Vás to zajímá, tak točím 3 kusy baterií, sebou jsem měl jen dvě... jednu původní a jednu později koupenou... obě mají 100% kapacity i po 6000km a starší má nakrouceno 65 cyklů a ta mladší 40cyklů...předpokládám že ta druhá starší bude mít těch cyklů taky kolem 60... co z toho vyplývá... vzhledem ke vzdálenostem které jezdím - mezi 90-100km na jedno nabití a vzhledem k tomu že jsem tímto nucen nabíjet do 100% kapacity je tam naběháno více cyklů, než kdyby se dobíjelo do 80-90%, ale i tak SOCO dává garanci 1200cyklů na baterii, tedy teoreticky na baterie lze najet (při odhadu ca 35-40km na 1 cyklus) 42-48000km...za životnost každé jedné z nich... no a když nabíjim ze solárů, úspora pro mě je proti benzínu ca 2 kč na km...Jak vidíte i při používání "nadroraz" (nutno říci že nevybíjim baterky pod 10% jejich kapacity - NIKDY) je "naspořeno provozem" za životnost baterek na pohodlnou repasi nebo koupi nových baterií, které bratru stojí pro CPXko nové ca 40tis. Kč 1 ks... za mě můžu říci, že budu jezdit VŽDY za zhruba 1/2 nákladů než na benzínu... další úspory kynou na servise, tady prakticky žádnej není...Mějte se fajn a do města jedině scooter ať na benál nebo na elektro určitě se to vyplatí...

CERT1980
CERT1980 napsal 30.10.22 v 19:18

Tak aktualizace při 2750km... spotřeba se ustaluje okolo 5 kWh/100km, tedy na dvě baterie lze bezpečně najet ca 110km, což není moc, ale na Prahu a zpátky mi to s rezervou stačí...(průměrná rychlost je při této spotřebě mezi 45-50km/h, tedy žádné courání, když jsou v tom i Pražské semafory) mám to asi 90km. Pořídil jsem deku Tucano Urbano Termoscud R152 ten nejuniversálnější model co pasuje na nejvíce typů scootrů. a celkem pasuje, jen otvor u krku řízení jsem musel zmenšit sešitím lemu otvoru. Jinak funguje výborně - přifouknou se límce a ani při 80-90km/h nikde nic neplandá a hlavně na nohy a trup nefoukne (zkoušeno ve 4°C. Měl jsem strach že se mi bude blbě vyndavat noha na semaforech ale to je lichá obava, funguje to v pohodě, vyšoupnete nohu zastavíte, a při rozjezdu zase zašoupnete pod deku a valíte dál. Jen se hůře sesedá - deka je z kvalitního matroše a hůř se ohýbá... Co je skvělý, že i na léto můžete nechat deku na scootru, protože při vyfouknutí límců se dají srolovat jakoby do lemu a ten provázky upevníte ke kapotě scootru. za mě 1... Technicky CPX funguje, jen občas vypadne GSM modul a je nutno vypnout zapnout motku aby se chytil... projeví se to blikající kontrolkou motoru a že display neukazuje rychlost, režim ani nenačítá najeté kilometry. CPXko se mi jeví jako neocenitelné vozítko na vesnici, kdy je potřeba koupit mlíko, zajet na poštu nebo cokoliv, co nemáme tady ve vsi, tak hodim baterku, sednu a jedu. Tohle je pecka a velká motka se na to nehodí a auto taky ne. Zase tu chybí ta motorkářská emoce. Tak že to nakonec dopadlo tak, že jsem pořídil i BMW R 1150 R, na výlety a právě pro tu zvukovou a dynamickou emoci. Prostě každý stroj má své specifické využití a v tom na co je určen je naprosto perfektní. Stejně i CPX. Denní dojíždění na kratší vzdálenosti ideál město nebo mezi vesničkami je jeho doména a při trošce výbavy uveze i velký rodinný týdenní nákup pro 5 čelnou rodinu (chce to trochu skádat, ale dá se ).

CERT1980
CERT1980 napsal 29.09.22 v 21:19

Tak aktualizace po najetí 2000km. Musel jsem odmontovat hlavní stojan, protože v každé druhé zatáčce jsem jím drhl o asfalt , ale nemyslím, že jezdim nějakou pilu, to na tomhle scootříku ani nejde. Definitvně po aktualizaci firmware musím konstatovat, že výkon se mírně snížil a maximálka taky... 90 km/h tacho je úplný strop a spíš jezdím někde okolo 85,88 na plný knedlík... spotřeba konstantně mezi 4,5-5kWh/100km, lze tedy jezdit mezi 5-6km na 10% baterie (2baterie=200%) Co je zajímavé, tak při poklesu kapacity obou baterií pod 20% jede scooter stále jen s omezeným max. výkonem ale neomezenou max. rychlostí na mode 3-sport, tedy se dá rozhoupat klidne na 80km/h až ca do 10% v každé baterii - z toho usuzuji že pod 20% kapacity obou baterií nejspíš cucá paralelně z obou dvou baterií... No a pozitiva... v Praze po městě je to skvělý - protáhne se to všude, na křižovatkách nezdržuje a je velmi dobře manévrovatelný, jen si začínám dávat pozor na svátečnější řidiče protože vůbec nekoukají do zpětných zrcátek a scooter není slyšet tudíž mi to tam už pár dědulů poslalo těsně před nosem...Pořídil jsem na podzim univerzální termoscud návleky na řidítka od Tunano urbano, bohužel ne uplně sedí (hlavně kolem zrcátek - ale hřejou a chrání před větrem parádně - dnes ráno při 3°C - pohoda, ruce teplé, ještě mám objednanou termoscud deku na kolena, tak doufám brzo přijde... Čím dál více si začínám užívat sedla scooteru - je velmi zajímavě tvrdé ale přitom bezvadně pohodlné Co si užívám méně je jízda v dešti, ochrana mi přijde nedostatečné, mezi plexi a deflektorem mi cáká na hrudník a mírně do klína, bohužel ani nedosahuji rychlostí kdy se déšť překulí přes jezdce a ten zůstane suchý to je až při 80 + km/h a to je na tomhle vozítku v dešti řádně o hubu... tedy to ani nepokouším... K čemu zatím taky nemám důvěru jsou tovární pneumatiky Cordial, jednak mi směsí příjdou celkem dost tvrdé - ty 2000km na nich vůbec nejsou poznat, tak že ví bůh jestli vůbec půjdou sjet . Rozhodně ale pak koupím něco jiného - asi Dunlopy... ale to ještě uvidíme... Jinak je zvláštní ale na CPX mě baví i ta relativně pomalá jízda po okrskách nevím čím to je, ale je to prostě taková pohoda... ale nejzábavnější je bez vyjímky město - tam je CPX král...

CERT1980
CERT1980 napsal 19.09.22 v 01:23

e-kaja: dekuji za prispevek, nastesti kazdy den do prahy to neni, ale tak 1-3x tydne jedu... Ted jsem jel od nas do Vysokeho Myta (102km) a dalo se to ujet na ty 2 baterky se zbylymi 12% v bateriich s prumernou rychlosti 49km/h -tedy jsem se moc neflakal . tam jsem u Babicky dobil 5,2kW a mastil zpatky s prumernou rychlosti 55km/h a zbylo mi 5% baterek...Jinak pro dobijeni je provar/ztrata ca 5-7% energie, podle meho mereni. Coz je velmi slusny vysledek... Tedy nabijecka ke udelana velmi kvalitne .

e-Kája
e-Kája napsal 18.09.22 v 23:02 10b.

Praktický elektroskútr se solidními parametry, vybavený účelnými doplňky pro každodenní používání
Recenze velmi přínosná, obdivuju každodenní jízdu do Prahy a zpět v délce okolo 100km

Více komentářů



TOPlist