globalmoto_duben_nolan




pomoc, nemaká přední válec

  • 0

    25.3.2024 od bodloslav

    Chlapi a moto dámy, hlavně šikovní opraváři. Mám problÉm, nejede mi přední válec. Motor z důvodu převodovky jsem půlil, úspěšně poskládal a přední válec nenajede a nenajede. Změřené tlaky - oba válce 11,2bar , má být 12,5-15bar. Má najeto 38tis. a ročník 2009, takže beru tlaky OK.Svíčky přehozené přední za zadní, trysky přehozené - benzín dávájí, změřené elektro na tryskách OK.Změřená indukční cívka, jak primár tak sekundár, fajka na svíčku - vše OK. Změřené čidlo polohy klik.hřídele - OK, nevím funkce, ale není ve zkratu a zadní válec jede. Ćasování nastaveno přesně, zkoušel jsem zub dozadu, zub dopředu a ani škyt. Kdyby aspoń prděl do výfuku.
    DÁ SE ZJISTIT JESTLI DÁVÁ JISKRU VE SPRÁVNOU DOBU. Díky za rady. Beru všechny rady, i moto dovezu kolem Ostravy.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 0

    25.3.2024 od ja1

    Tak znovu a lépe, počítám že máš špatně rozvody na předním válci a není co zapálit

    Doplněno:

    Podle mne jsi Zapoměl otočit klikovkou při nastavování druhého válce a máš teď otočnou vacku

    26.3.2024 od ja1

    Válce půjdou dolů a dám nové krožky. Vložky ok a písty jsem leštil, krožek stírací byl nic moc..
    Přerov není daleko ods Ostravy, je možno telefon na domluvu.

    26.3.2024 od bodloslav

    Rozvody jsou OK. Přesně sedí zářezy, kontrola polohy pístu přes svíčku. Dík

    26.3.2024 od bodloslav

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.3.2024 od dajos

    Ahoj, ta kolegova poznámka je docela reálná vzhledem k těm nízkým kompresním tlakům. Pokud má motor najeto tak málo, měl by mít zdravé komprese. Předpokládám, že motor předtím jel v pohodě, takže nemůže být na vině opotřebení pístní skupiny, ale právě to špatné časování. Vyšrouboval bych svíčky a zkontroloval fyzicky polohu HÚ pístu předního válce v kompresi vůči značce na rotoru generátoru spolu s polohou řetězového kolečka vačky předního válce vůči značce na hlavě válce . Totéž pro zadní válec po natočení klikové hřídele o 300°proti směru hodinových ručiček. Horní úvrať pístu opět fyzicky zkontrolovat (např. pomoci vložení šroubováku do otvoru pro svíčku) příslušné značky by měly vypadat takhle

    A pokud je motor opravdu 100% správně nastavený. Tak bych zkontroloval zda nedošlo k záměně konektorů mezi snímači a akčními členy. Občas je to bohužel možné.

    Pokud budeš zkoušet přeskok jiskry, tak by měl být právě někde okolo příslušných horních úvratí na konci komprese. Při 1000 ot. je předstih tuším 5°. Na demontované svíčce proti kostře to ale dělej s odpojenými vstřikovači ať nemusíš hledat hasičák :o).

    Jinak bych to zapalování, vstřikování atd. byl případně schopen zkontrolovat na osciloskopu, ale makám v Přerově.
    Ať se daří.
    Dalibor

    Doplněno:

    Zdárně vyřešeno - problém byly špatně nastavené rozvody. V 1. kroku totiž nebyla nastavena horní úvrať předního pístu v kompresním zdvihu, ale zdvihu výfukovém. Logickým následkem pak bylo špatné nastavení i zadního válce. A s ohledem na způsob řízení zapalování a vstřikování vycházející ze signálu snímače tlaku napojeného na sací svod zadního válce pak běžel pouze zadní válec. U něj jednotka časovala jiskru na konec komprese (předstih okolo 4°). Jenže přední válec měl jiskru nastavenou na konec výfuku...Tak proto byl mrtvý. Po přestavení rozvodového kola zadního válce o 180° (VH) už motor frčel na oba válce. Tož tak ve zkratce :o).

    Včera v 23:25 od dajos

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist