bmw_r1300gs_cartec




Hladina oleje

  • 0

    18.2.2024 od Pepansuzuki

    Chlapi přivezl jsem mašinu,postavil na centrální stojan a hladina oleje byla na půlce mezi min a max.Dneska jsem s ní manipuloval pár metrů bez nastarování a po opětovném postavení na centrální stojan je hladina oleje pryč

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (7)
  • 0

    18.2.2024 od Hydropes

    Motorka musi byt na rovine...a pockej vzdycky tak minutu dve po chcipnuti motoru...aby to stihlo dotect zpet do vany...

    Doplněno:

    Mašina nebyla nastartovaná,nikde nic neteče.

    18.2.2024 od Pepansuzuki

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.2.2024 od krokoš

    Čau, motorku mám pod plachtou na bočáku, teraz sa mi nechce ísť pozerať na ten olej. Aj tak stojí hore kopcom. Zajtra ju pre srandu, teda, keď nebude pršať , tak ju vezmem dole k bránke na rovinu dám ju na hlavný stojan a pozriem ten olej v okienku, bez naštartovania motoru či je to okienko fakt prázdne. Ono , môže byť prázdne, lebo motorka padá na predné koleso a okienko je vzadu. Napíšem zajtra. Ja to merám na bočáku, teda presne vo zvislej polohe na kolesách, na rovine pred jazdou studenú , narovnám ju a čumím do toho okienka. Správne sa má merať po naštartovani , počkať 2 minúty a potom pozerať do toho okienka. Teraz po zime tú hladinu skôr kontrolujem, či náhodou nepribudol olej, či mi netečie do oleju benzín cez karbce. Takže teraz po zimnom státí to kontrolujem furt , v lete na to seriem, sem tam pozrem , pred jazdou a pred štartom. Ja to mám na hornej riske. Mám tam naliaty Motul 5100 10W-40 a aj stále pri výmene mením aj filter. Keď si kúpim nejakú motorku, alebo auto, tak stále vymením olej. Do Iny ide pri výmene oleju aj filtru 3,5 litra, vtedy je to na hornej riske aj u studenej, na rovine vo zvislej polohe na bočáku, teda na kolesách a držím ju rukou vo zvislej polohe. Na hornej riske je to aj za studena aj 2 minúty po vypnutí motoru. Najprv si zožeň , kúp na nete kľúč na filter. Musíš fest popátrať. Potom kúp filter olejový , ale pozor nedávaj ten racingový čo tam má navarenú maticu, lebo to kutilovia doťahujú za tú maticu a potom to tam vie prasknúť a vytečie ti olej pod zadné koleso za jazdy , rozbiješ si hubu , alebo to zadreš. Kúp obyčajný Hiflo , aký tam patrí. Takže , kľúč na filter , filter bez tej debilnej matice a 3,5 litra oleju do motorky. Nie , že tam jebneš olej čo sa dáva do áut. Potom pozor, v manuále origo sa píše, filter dotiahnuť rukou na dotyk a potom kľúčom 2, slovom dve otáčky. Je to chujovina dve otáčky tam nedáš, lebo zničíš filter. Ja dávam od dotyku cca 3/4 otáčky a to už je na fest. Pred montážou nezabudni tú gumku na filtri namazať. Ten nezmysel s tými dvoma otáčkami od dotyku je napísaný aj v českom návode. Manuál aj český návod máš tu na motorkároch , tak si ho stiahni.

    Doplněno:

    Díky za rady,ta hladina oleje mně zajímá nejvíc.Až budeš mít čas,určitě napiš jestli máš hladinu i na hlavním stojanu.Já jen nechápu že na hlavním stojanu jsem měl polovinu okénka a teď tam není nic,mašinu jsem ani nastartoval.

    18.2.2024 od Pepansuzuki

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.2.2024 od PlusOne

    Jak píše krokoš, okénko na kontrolu je vpravo a vzadu, tím, že motorka stojí na centrálu, to všechno steče dopředu.
    Pokud v motorce olej byl, a pod motorkou je sucho, tak se nikam neztratil, nemá kam. Shoď to z centrálu, normálně se na to posaď, na pár minut to navrč, a pár minut po zdechnutí to zkontroluj, za svisla, na kolech!!! (žádnej centrál nebo bočák).

    Doplněno:

    BTW, jestli ten olej nevidíš v té poloze, jakou máš vyfocenou v profilovce, tak se vůbec nedivím.. jsi ten úhel náklonu vpřed ještě vylepšil deskou pod hlavním stojanem

    19.2.2024 od PlusOne

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.2.2024 od jardad

    Motorku při měření oleje musíš mít ve dvou rovinách a to svisle a vodorovně .

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.2.2024 od smoula_mrzout

    Mechci strasit, taky mi takhle zmizela hlasina. Nebylo to tim, ze by stala na centralu. Protekal palivovy kohout. Teklo to do karbecu, pres ne do valcu, resp skrz pistni krouzky do vany. Takze benzin v oleji. Vse vylito, kohout rozebrat a opravit.

    Ale jak pisou kluci, musi stat na kolech. Pak je ta kontrola na pohodu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.2.2024 od ja1

    No ty jsi čaroděj, a víš že když motorku tlacis tak se točí kolečka v převodovce, tím pádem olej v motoru převodovce trochu ubude než studený stece do vany

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.3.2024 od Mildaz

    Olej ti jen tak nezmizí, to kontrolní okénko je velice citlivé na postavení motorky. Musíš ji mít opravdu v rovině, takže kontrolovat bez stojanu a "vybalancovat". Pokud to nezvládneš jednou rukou, vem si pomocníka.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist