globalmoto_duben_nolan




Cukání: dušení - vyrazí jak zajíc - dušení - ...

  • 0

    14.2.2024 od Pal33

    Hledám inspiraci k řešení problému s cukáním/pulzováním.
    Koupil jsem si Suzuki GSR 750, 4V, dojel s ní 300km domů (hlavně jsem si zvykal a IMHO cukala jen trochu) a dal ji do značkového servisu, kde udělali velký kompletní servis (filtry, náplně, seřízení všeho).
    Následně jsem se byl projet. Pokud byla studená a hlavně se zrychlovalo, tak to bylo v pořádku. Ale následně na motorce se v podstatě nedalo jet. Zejména při ubrání plynu (typicky před vesnicí nebo zatáčkou) začne nejprve brzdit motorem, ale následně vyrazí jako zajíc, aby hned zase začala brzdit motorem atd. Cuká to tak, že člověku pomalu klinká hlava. Tedy nechová se tak, že když z 2/3 plynu ubereš na 1/3, že by chvilku brzdila motorem, a potom v klidu a plynule přešla na nižší otáčky. Naopak začne pulsovat, je potřeba ji uklidnit spojkou a doufat, že zase nezačne.
    Pokud člověk jeden na dálnici a pod větším výkonem (do kopce), tak se pulzování při ubrání plynu nestává, ale na rovině a zejména v nižších rychlostech ano.
    Byl jsem v servisu reklamovat (přístup servisu k reklamaci nechci komentovat).
    Vzali to s tím, že si s tím servisák pohrál zaplatil jsem dalších Xtisíc, na motorce už se jezdit dá, ale pořád je to nepříjemné a klidná jízda po městě je o vychytávání otáček, ve kterých to jede dobře než o požitku z jízdy.
    Servisák (snad bývalý závodník) říkal, že se moto chová správně, že je podle něj naprosto v pořádku. Ale když ji projížděl, tak jsem viděl jeho styl brzda-plyn je absolutně odlišný od mého. Já jsem klidný jezdec.
    Na námitku, že se v nízkých otáčkách se chová špatně řekl, že to je laďákem, a že mi může předělat kolečko od motoru a rosetu a že ten řetěz je na výměnu, a tak jsem souhlasil, kdy mi stáhl převodovou sadu o cca 20 procent.
    Projev se změnil, ale furt to cuká.
    Odstranil jsem tedy laďák a koupil v bazaru původní originál výfuk a předělal to. Zase došlo ke zlepšení. Ještě navíc jsem svépomocí štelováním co nejvíce uzavřel výfukovou klapku. To cukání zdaleka není tak ostré, ale furt se děje. Už se s tím jezdit dá, ale furt to není stoprocentní.
    V servisu jsem zase byl, ale tvrdí, že motorka je v pořádku a že mi mohou nabídnout leda Dynatrace na upravit výkon/směs ....
    Tak mám pocit, že to je spíše tak, že je nic moc nenapadá. Já nepotřebuji, abych přidal pomocí Dynatrace tu 3procenta výkonu, ale aby měla příjemný plynulý projev v širokém spektru otáček a nikoliv pouze ve vysokých.
    Zkušenosti jsem měl jen s jinými značkami a typy motocyklů, ale tam se nic takového nedělo. Jde do nízkých otáček a tam případně zhasne, ale necykluje.
    Zkoušel jsem samozřejmě vyměnit benzín komplet. V servisním manuálu píšou, že na "stall" v nízkých otáčkách je potřeba přeměřit všech asi šest senzorů. Ze značkového servisu mám pocit, že moc nevědí, co s tím.
    Potřeboval bych nějakou inspiraci, nebo korekturu v přístupu. Třeba mi něco chytrého poradíte. Díky moc.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 0

    14.2.2024 od X-tra-X

    Autorizáky hlavně mění díly, málokdy se chtějí zaobírat něčím podobným (zkušenost). Suzuki má hrozně jednoduchou elektroniku na těhle starších modelech, v takovém případě, jako je tvůj, nic neuvidíš na diagnostice a ani na ní nic nenastavíš. Chtělo by to použít datalogger, kde by bylo vidět, co se při tom cukání děje a na základě toho by se to dalo vyřešit. Samozřejmě předpokládám, že je vše, co se dá podle manuálu zkontrolovat a podle výsledků kontroly, v pořádku...

    Doplněno:

    Ano, dle servisu je vše v pořádku. No a co laicky zkontroluju sám, tak také. Nějaké měření průběhu napětí v různých módech na senzorech jsem nedělal.

    16.2.2024 od Pal33

    Ano, dle servisu je vše v pořádku. No a co laicky zkontroluju sám, tak také. Nějaké měření průběhu napětí v různých módech na senzorech jsem nedělal.

    15.2.2024 od Pal33

    Doplnit odpověď

  • 0

    14.2.2024 od milor

    Dokázal bych ti pomoci ale jsem V Orlové a to se ti nebude chtít jet tak daleko. Pokud by se to náhodou nepovedlo, tak nic neplatíš.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist