bmw_r1300gs_cartec




Kompatibilní motor?

  • 0

    28.8.2023 od Marg0

    Zdravím,
    za dotaz nic nedám, tenhle rok jsem koupila zmíněnou kawu údajně rok 1984, bohužel tak měsíc a kus po koupi, tak se objevily problémy s motorem a karburátory (napřed byly problémy, že nestartovala, teď jsou všemožně problémy s otáčkami, napřed otáčky nedržela vůbec, teď po aspoň nějakém servisu drží volnoběh, ale lítá to z 1,5 na 5...jak je zrovna zahřátá a při startu, ani se sytičem, se jí startovat bez utažení volnoběhu zespodu nechce, pak se s tím člověk patlá v průběhu jízdy...jak se to zrovna roztáhne - nově mi přestala zabírat při předjíždění a při stopstartu padají otáčky téměř kaput, než se po několika metrech naštěstí chytne...) tak je to takový divoký každá jízda, že nikdy nevím, co se kde posere a jestli dojedu...U mechanika se zjistil samozřejmě přetočený tacháč, ač motorka vypadá zachovale - prodejce nebyl úplně upřímný o stavu... a motorka se prostě takhle začala rychle sypat.
    Motomechanik tvrdí, že motor je na výměnu a s karbcema to vypadá taky žalostně, na výměnu komplet těsnění - že někde nejspíš přisává falešný vzduch - tak se chci zeptat, jestli někdo netušíte, kde by se dal do tohodle motor sehnat za nějakou rozumnou cenu, případně jestli jsou nějaký kompatibilní motory z jiných modelů, co by se do tohodle rámu vešly? Nebo vůbec, kde by se daly sehnat náhradní díly, nebo alespoň kompatibilní díly, netrvám na originálech - dokud to bude fungovat. Ideálně aby to prošlo pak STK až bude nutno zas..
    Motorka je bohužel tak jako různě zbastlená, takže v techničáku mi jí prodával, že je to ročník 84 a díly jsou v tom prý napříč lety 81 - 84...no s sebou jsem při koupi zrovna mechanika nesplašila - tak při další koupi si ráda počkám.
    Ale aniž bych lhala dál, tak bych tuhle mrchu slušně nestřelila a zůstala akorát v mínusu a bez motorky... tak přemýšlím, že bych z ní udělala pojízdnýho Frankensteina pořádně aspoň. Víc, než aby spolehlivě startovala,brzdila, dovezla mě z bodu A do bodu B a když předjíždím tak uměla trochu zabrat, po tom nepotřebuju - chci samozřejmě začít nějakýma menšíma opravama, vyčistit nádrž, protože stála, pak karburátory, zkusit pošéfovat okoralý těsnění- prostě zkusit co jde než upíšu prvorozenýho a měnila motor i celý karbce...
    Tak jestli takhle "custom" zkušenosti někdo má, budu ráda... Je mi jasný, že asi kdekomu to přijde jako hovadina, ale zajímalo by mě jak se tohle zvládnout dá, ne jak to nejde.

    Předem díky za jakoukoli věcnou radu!!
    Markéta

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 1

    28.8.2023 od Animals21

    Ahoj,

    ani se mi to nechce číst znova, je to děsnej pelmel.

    - že to přisává vzduch a je potřeba zrepasovat karbce, to s motorem prakticky nesouvisí a je to víceméně běžná činnosti u takhle starých motorek. A odpovídá všem tvým problémům. Nevyjde to extra draho a dá se to udělat v pohodě v garáži, to do servisu nemusí (případně na nastavení už ano). Měla bys ideálně na ebayi sehnat repasovací sady pro karbce. Přisávání vzduchu bude na 99% přes gumová hrdla mezi airboxem a karbcema a/nebo karbcema a motorem. Opět, stačí koupit a vyměnit, easy.

    - problém ovšem tak trochu je, že těch dílů není úplně moc a hlavně se ty motorky různě bastlily a třeba karbce a hlava tam šly ze starší 400, tak je potřeba si pohlídat, na co vlastně budeš díly kupovat, zaměnitelné to není. Ale vše jsem v pohodě sehnal. Není to tak hrozné ani finančně, ani prací, děláš naštěstí jen dva a ne čtyři

    - že je motor v prdeli, to těžko říct. Žere olej? Nebo má pazvuky, nemá výkon, nebo? Rozhodně jsou běžné úniky pod hlavou, pod válcem, prostě ta těsnění jsou stará. Na válec seženeš, na hlavu jsem nesehnal, ale to se dá vyřešit klingeritem nebo silikonem na motory. Pokud bude potřeba se v tom vrtat víc, pak už je asi dobrý uvažovat nad jinou motorkou, páč to asi bude drahý. Ale myslím, že seženeš i celej motor.

    - Z440 se dělala i jako Z440 LTD a tyhle díly by měly být identické. Taky se to označovalo jako KZ440. Tak toho snad najdeš víc.

    Doplněno:

    Ano, vytrhl jsem jednu věc, ty ostatní jsou celkem v pořádku, ale těsnění pod hlavu z klingeritu a silikonového tmelu si zaslouží, respektive ta "rada" si zaslouží odměnu, jakou jsem napsal.

    30.8.2023 od Maxipes_Fík

    Vytrhl jsi jednu jedinou věc ze všeho, co jsem radil a už mi chceš dávat pár facek? To je dost ubohé. Snad ti to zlepšilo náladu.

    29.8.2023 od Animals21

    Radit někomu, aby si udělal těsnění pod hlavu z klingeritu, to je na pár facek nebo na víc.

    28.8.2023 od Maxipes_Fík

    Jen bych k tomu dodal, ze je treba postupovat systematicky. Co se tyce motoru se stocenymi kilpmetry, minimalne muzes nechat v servise zmerit kompresi a nechat technika, at si to poslechne, jestli neklepe na klice a tak. Pak se rozhodnout, jestli resit opravu nebo vymenu motoru. Pokud je ta motorka zbastlena a zanedbana ale motor neni kaput, je uplne nejlepsi po vyreseni te hlavni zavady (asi prisavani vzduchu do sani = zkouska nastrikem neceho co hori napriklad WD40 nebo cistic karburatoru ve spreji kolem sani na bezicim motoru, zvyseni otacek = prisavani vzduchu) vyresit pri jedne praci i to ostatni. Cili objednat veskere dily, ktere to maji za sebou a poresit to naraz. Napriklad:
    Vycistit nadrz.
    Zrepasovat karburatory a mechat je seridit
    Vymenit zterele hadicky
    Pokud je nizka komprese, zvazit nove pisty krouzky a vybrus valce...

    Jinak pokud je mi znamo, ten motor je docela choulostivy na kvalitu oleje a jeho mnozstvi. Cili doufam ze to nemas pridrene...

    28.8.2023 od robfor

    Doplnit odpověď

  • 1

    29.8.2023 od ja1

    Já bych to viděl na inzerát ,hledám mechanika, tohle bude stát hodně času

    Doplněno:

    Asi tak. Navic zrovna tenhle typ neni nijak exkluzivni nebo ceneny, stoji na nemeckych bazarech 1 500 € v top stavu a s nizkym najezdem, takze to bude ponekud ztratovy podnik.

    29.8.2023 od robfor

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist