-
29.7.2023 od vasik006
Zdravím komunito,
dávám dohromady nalezenou Jawu 250/353, r.v. 1956. Vyčistil jsem píst a hlavu od karbonu, vyčistil krburátor, vypláchl nádrž a nalil nový benzín. Jiskru to hází, předstih jsem změřil asi 4,3 mm, což je trochu méně než předepsaných 5 mm v knize, ale ještě se to dle mého názoru dá. Při pokusu o nastartování motor ani neškytne i přes X desítek pokusů, až když se po svíčku dá trochu benzínu, tak to chytne na první šlápnutí a pak to normálně běží (potom už se dá nastartovat normálně). Při pokusu o rozjezd to motor ale neutáhne ani pod plynem. Dokonce se dá i při zvednutém zadním kole zastavit brzdou...
Dostal jsem radu protáhnout v karburátoru menší dírku vedoucí k štelovacímu šroubu vzduchu, která však byla čistá. Štelovací šroub jsem mimochodem zkoušel dotáhnout na 1,5, 1, 0,5 otáčky... krom víc kouře z výfuku žádná změna. Ještě jsem zjistil, že píst má ve válci trochu vůli, ale to je možná v pořádku, komprese bych řekl že není špatná, ale bez měřidla můžu jen hádat.
Dál už mě nenapadá žádná příčina takhle mizerného výkonu, tohle je první motorka, na které něco dělám, tak bych byl vděčný za jakoukoliv radu. Díky.
-
29.7.2023 od Milos1
Pístní kroužky, gufera na klice.
Doplněno:
Motor se sice těžko, ale dá, protočit za nakopávačku rukou. Někdo říkal, že by to nemělo jít při dobré kompresi, takže u mě asi nebude nic moc.
30.7.2023 od vasik006
podle toho popisu komprese nebude nic moc... troufam si tvrdit strelbou od boku.
30.7.2023 od robfor
-
30.7.2023 od cmiral
Než se začneš hrabat v obligátním guferu zkontroluj těsnost a rovinu příruby karburace a osazení HT dle tabulek a nahlédni si do Dočkala
Doplněno:
Syčení je sání. Že by to přisávalo někde kolem příruby tak, že to bude syčet je asi nepravděpodobné.Namoč kus hadru nebo vaty do technického benzínu, nebo čističe brzd, nebo i běžného benzínu a po nastartovaní s ním "oběhni" příruby karburátoru. Pokud otáčky stoupnou, přisává si to někde kolem nich. A budeš to mít prověřené bez demontáže a hlubšího zkoumámí.
1.8.2023 od Milos1
Tady doplním, že při přidání plynu je slyšet takové dost silné syčení (pulzy) z oblasti karburátoru. Při volnoběhu to slyšet není, ale jakmile se přidá plyn, tak to začne. To by mohlo souviset. To samé je slyšet i při protáčení motoru s přidaným plynem.
30.7.2023 od vasik006
-
5.8.2023 od udinar
Dej nové gufero, vyměň pístní kroužky, překontrolu přírubu karburátoru a nastav předstih na 4,8 - 5mm. Pokud se to nespraví, asi tě GO nemine
Doplněno:
Také opět opsáno od předešlých. Blíží se to tu k úrovni hospodské, nic neřešící debaty. kde každý stále mele to samé. Nic ve zlém, ale nic to neřeší, tím pádem zbytečné
6.8.2023 od Milos1
Ještě mě napadlo že protahovat dírky v karburátoru není zrovna dobrý nápad, ty dírky jsou dost přesné a jakékoliv násilné čištění by mohlo karburátor nenávratně poškodit ;)
5.8.2023 od udinar
-
1.8.2023 od kokoška.
Nemáš vypadlou jehlu z karburace a zapadlou dole? Pokud ne, válec dolu a zkontrolovat vůle v kroužkách, to samé stav gugera pod zapalovaním, rovnost příruby na karburaci........atd
Šroub vzduchu 1-1,5 otáčky. Pokud nevíš stáhni si v technice příručku od p.DočkalaDoplněno:
Když jde přidat plyn, takl to asi vypadlou jehlou nebude. Chtěl bych se zeptat Kokoško, jestli si myslíš, že je účelné zapojit se do diskuze opsáním toho, co napsali ti před tebou? No ale zviditelnění to je
2.8.2023 od Milos1