globalmoto_duben_nolan




Teplota tlumiče vyfuku

  • 0

    24.7.2023 od raaby444

    Zdravím, asi blbá otázka,ale musím. Mám stroma asi měsíc a až ted jsem si všiml,že celkem dost žhavý tlumič výfuku.Je mi jasné,že to topí,ale tohle mě připadá jako extrém a myslím,že ze začátku to tak nebylo. Moto startuje a jede v pohodě. Je to tak? Také máte takhle žhavý tlumič??

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (8)
  • 2

    25.7.2023 od trinidad

    tlumič je žhavej vždycky a když to pořádně valíš íš, nebo ve městě kde se to moc nechladí tak je to pak rozpálený hodně. Ale nikdy to není rozpálené tak aby ses spálil (nebo spolujezdec) o ten kryt tlumiče..je horkej..ale nepřipečeš se :)

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.7.2023 od robfor

    Hlavni zdroj tepla je u vyfuku krom odpadniho tepla z motoru jeste katalyzator v dolnich trubkach, v lete se tohle katalyticke "topidlo" hure chladi svym povrchem a tim padem fouka vice horke vyfukove plyny do tlumice, cili to co popisujes je naprosto normalni a neni duvod k obavam. Jinak v samotnem tlumici neni vubec nic, co by se mohlo pokazit a kdyby neco vadilo motoru, tak by to zachytila diagnostika.. , cili jezdit a neresit .

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.7.2023 od krokoš

    Čau, ešte môže mať vypálenú vatu. Mne to urobilo flek na plášti tlmiču. Bola vypálená vata v tlmiči.

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.7.2023 od Pedl

    Jinak jestli je to origo výfuk, tak ty obecně žhaví dost a laďáky snad o polovinu míň.

    Doplnit odpověď

  • 0
  • 0

    16.2.2024 od pavel.jawis

    Ahoj. Odpovídám sice už se zpožděním, ale co kdyby. Netuším, jak moc se ti tlumič žhaví. Třeba je to v normě a ty se jen zbytečně obáváš. Ale taky můžeš mít pravdu a skutečně ti to hodně topí. Taková věc nebývá bez příčiny. Často může být na vině bohatá směs, která potom dlouho hoří a způsobuje přehřívání výfuku. Bohužel, taková věc umí ohrozit i výfukové ventily. Pkud tomu tak je, bylo by dobré zjistit proč. Zkontroluj si třeba vzduchový filtr. Zanesený by ti mohl způsobovat bohatší směs. Ikdyž lambda sonda by tohle měla umět "zkroti", což by se v důsledku projevilo poklesem výkonu. Ale může být špatná i právě ta lambda. V takovém případě by špatně regulovala a mohla by ti obohacovat směs. Můžeš mít netěsnost ve výfuku, tamtudy se ti přisává vzduch(ano, do výfuku se opravdu umí přisávat vzduch), lamda ho "cítí, vyhodnotí to jako chudou směs a dá řídící jednotce pokyn k většímu obohacování směsi, která ti delší dobou hoření způsobuje přehřívání výfuku. Ona i malá prkotina umí v řetězových událostech napáchat velký problémy. Možná zkus změřit spotřebu. Jestli jí máš "nezvykle vyšší"(6l/100km a více), mohla by cesta vést tudy.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.2.2024 od bacil-fazer

    Topí to jako kráva. Před stromem jsem měl Yamahu FZ6 a tam byly výfuky pod sedlem. Když jsem přijem, tak jsem rovnou zaplachtoval a pohoda. Ted mám stroma o nového. Přijel jsem a zaplachtoval, jak jsem byl zvyklý a ráno jsem odtrhával připečenou plachtu. Asi tak

    Doplnit odpověď

  • -4

    28.7.2023 od sabel15100

    Moji milí, ráda bych vám vyprávěla o své nádherné dovolené v České republice! Samozřejmě, že každý itinerář závisí na počasí a já jsem byla nadmíru spokojená! Na jaře kvetou třešně a ve vzduchu je cítit kouzlo https://www.meteoprog.com/cs/ . V létě - opravdový ráj pro milovníky tepla a slunce, parného podnebí se bát nemusíte, protože každý kout prostě okouzlí svou krásou.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist