-
1.7.2023 od Krumm
Začal jsem točit 98 benzin.Má zkušenost je dobrá.Menší spotřeba,malá finanční úspora, klidnější chod motoru,vyšší výkon,rychlejší akcelerace.Má někdo zkušenost co to udělá s motorem při trvalém užívání ?l
Doplněno:
Je to taky možný,uvídíme časem.
7.7.2023 od Krumm
"Olej měním každý rok po sezoně,používám pořád stejný,tak vím jak vypadá při vypuštění. Letos po kontrole okénkem a potom nalevacím otvorem se mi zdál po
1000km hodně tmavý,tak jsem ho vypustil.Černy a kal. To nikdy takhle nebylo po celý sezoně.Po výměně to hlídám,zatím dobrý.
U výfuku se objevil ve spoji černý proužek kalu,tak jsem je vyčistil,vždycky to byl
černý prach,teď to bylo někde trochu mazlavý".
Podobné "příznaky" se objevují při zapečených (netěsnících) pístních kroužcích, případně netěsných guferech ventilů. V tom případě se nejedná o dekarbonizaci, ale naopak zvýšenou karbonizaci.6.7.2023 od Milos1
Olej měním každý rok po sezoně,používám pořád stejný,tak vím jak vypadá při vypuštění. Letos po kontrole okénkem a potom nalevacím otvorem se mi zdál po
1000km hodně tmavý,tak jsem ho vypustil.Černy a kal. To nikdy takhle nebylo po celý sezoně.Po výměně to hlídám,zatím dobrý.
U výfuku se objevil ve spoji černý proužek kalu,tak jsem je vyčistil,vždycky to byl
černý prach,teď to bylo někde trochu mazlavý.
Najeto mám 65000.6.7.2023 od Krumm
Děkujeme za přání. Mohl bych se zeptat, jak tu údajnou dekarbonizaci potvrzují výfuky a olej?
5.7.2023 od Milos1
Odpovědi mě fakt zajímají,dříve jsem se sem nedostal,pardon.Všem děkuju za reakci a názory ,beru a věřím ,každý má svoji zkušenost poznatky a informace .
Ještě k té záležitosti.Virágo jsem koupil v r.2001 nový, celou dobu do něho leju 95,
nikdy žádný přísady.Sice jsem ještě měl několik motorek ,ale Virágo mám do detailu
načtený a je to můj mazel s kterým svoji motoristickou celoživotní sezonu ukončím. Jsem si jistý že letos ,když jsem omylem nalil 98 a potom v tom pokračoval,tak cca po 800km dost omládlo.Já si to vysvětluju částečnou dekarbonizací,protože jiné vysvětlení nemám.Potvrzuje mě to i olej a výfuky.
Mám ale stejnou zkušenost s benzinem,čím dražší pumpa,tím menší obrat a 98/100 benzin starý a problemy.Zkusím Tvůj typ na VIF.
Děkuju všem za reakci, typy, názory a odpovědi.Přeju abyste se v pořádku vraceli domů.
Dík Standa5.7.2023 od Krumm
-
1.7.2023 od Milos1
No já nevím. On je dražší, tak o kolik klesla spotřeba, aby vznikla finanční úspora? Jinak u těchto starých motorů (koncepčně) se se zvýšením výkonu a větší akceleraci, dle našich zkušeností jedná spíš o placebo efekt. On benzín není slivovice, aby "čím víc oktan, tím víc jede". Oktanové číslo udává schopnost motoru/paliva odolávat detonačnímu spalování. Detonační spalování u motoru 535 nepřichází v úvahu ani při palivu menšího oktanového čísla než 95. Ublížit mu 98 nemůže, ono je mu to jedno Já dávám 98 na zimu, protože neobsahuje biosajrat ve formě špiritusu, který na sebe váže vodu. Kvůli tomu špiritusu jsem několikrát natankoval i 100 oktan a můžu tí napsat, že jsem nepozoroval vůbec žádný rozdíl proti 95.
Doplněno:
Nevím, co do motorů lejou v Americe. Tady se dodavatelé honosí tím, že vysoooktanové benzíny naopak obsahují složky, které karbon rozpouští. Přidávám do paliva VIF, to je jediné aditivum, které opravdu funguje a motor čistí. Motory, kde je VIF přidáván do paliva po rozebrání vypadají dost čisté.
3.7.2023 od Milos1
Ahoj, vysokooktanový benzín karbonizuje vnitřek motoru. Viděl jsem rozebrané motory v USA kde na to poukazují. Ohledně výkonu asi nulový přínos u našeho typu motorek. Pajas
3.7.2023 od Rooks
-
1.7.2023 od Rooks
No u xvs 1100 z roku 2006 na 95 jede a startuje pěkně. Před 2 měsíci jsem dal 98 a první start delší startování jak kdyby nechtěl chytnout ale pak chytnul. Druhe startování tak po týdnu už motorka nechtěla chytnout a když jsem po 5 pokusu kdy držíš startér u každého pokusu 8s tak jsem ulil svíce. Po výměně svíček a benzínu vše zase ok. Buď ten benzín byl starý páč moc lidí ho v mém okolí nebere a nebo prostě odešly svíčky. Od té chvile se držím pravidla, pokud něco pěkně funguje neexperimentuji
-
2.7.2023 od Trávoborec
Obávám se, že v dnešní době už i prémiová paliva ředí biosložkou (Verva má na pistoli označení E10). Jak mi říkal jeden zaměstnanec skladu Čepro: “Ta lepší biosložka (ETBE) je drahá a je jí málo. No, tak se tam m*dne, co je…”
-
4.7.2023 od cmiral
Placebo 98. Kup si kanystr VIF, mám 5L a přidávám doma do motorek a do aut s N95
Doplněno:
Máš naprostou pravdu. Už jsem to samé někde výše napsal. Je hezké jak se tady snažíme, ale asi se to mine účinkem. Pán se nám pochlubil zázraky vyvolanými N98 1.7.2023. Od té doby na tomhle vebu nebyl, protože odpověď ho asi nezajímá. No není jediný, kdo to takhle dělá. Tak ať nám to normálně jezdí. Měj se.
4.7.2023 od Milos1
-
10.7.2023 od VMAXconte
Moja skusenost...u nas je 95 len E10...kym bol E5 nebol problem. Ked zacaki davst 95 E10 natankoval som do Vmax 1200...a zacali sa diat veci. Volnobeh neudrzatelny, kokisanie otacok , ked som pridal tak vyleteli a ostali hore, potim klesali pomaly az zdochol. Zacala procedura hladania...palivova pumpa atd. Nakoniec som vybral karbce , vycistil, vylial nadrz, nalual 98E5 a vsetko slo krasne. O tyzden na shellke mali zase len 95E10 ( mal som uz svietiacu rezervu) tak som natankoval...po 40km na krizivatke zacal rovnaky problem...takze zase karburatory von a vyliat benzi. ( vyhoda je , ze karbce uz vyberiem , vycistim a zlozim za cca 45min )
Odvtedy tankujem 95 len v rakusku , kde je E5
Ale vo viragu 535 zatial problem nebol...ta ma ine problemyDoplněno:
Označení E5 a E10 nemá nic společného s oktanovým číslem. Znamená to po podíl biosložky (špiritusu) v palivu 5 nebo 10 %. Použití paliva E10 se výrazně nedoporučuje u starších vozidel. Zde může dojít i k poškození pryžových dílů palivové soustavy
15.7.2023 od Milos1