Nová pneumatika Battlax Hypersport S21

Na závodním okruhu v Abú Zabí proběhla začátkem března dynamická prezentace nové pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro motoristické novináře a prodejní partnery Bridgestone. Mezi pozvanými nechyběl ani legendární Pepa Sršeň Šiler.

Nová radiální pneumatika Battlax Hypersport S21, představená veřejnosti poprvé na výstavě motocyklů EICMA 2015, předvedla své mimořádné schopnosti při ostré jízdě s motocykly BMW a Ducati na závodním okruhu Yas Marina v Abú Zabí, který je součástí kalendáře mistrovství světa Formule 1.

Čerstvá novinka v řadě motocyklových pneumatik Bridgestone Battlax poskytuje úroveň výkonu, o které mohli jezdci dosud jen snít – nyní je však skutečností! Díky pozoruhodné kombinaci osvědčené technologie pro jízdu na mokru a inovativních nových prvků umožňuje pneumatika S21 získat maximum z nejmodernějších motocyklů v jakýchkoli podmínkách, bez kompromisů z hlediska bezpečnosti a radosti z jízdy.Přesvědčila se o tom i legenda české motocyklové scény, Pepa Sršeň Šiler, který své zážitky z Abú Zabí shrnul následovně: „Velmi oceňuji možnost vyzkoušet novinku S21 v podmínkách, které panovaly na okruhu v Abú Zabí. Je to náročná trať s těžkými technickými úseky, rychlými zatáčkami a rovinkami, na jejichž konci se brzdilo z téměř třísetkilometrové rychlosti. To prověřilo nejen moji fyzickou kondici, ale hlavně pneumatiky S21, které ani po šesti třicetiminutových rozjížďkách nejevily větší známky opotřebení a poskytovaly přilnavost velmi podobnou závodním pneumatikám! Z toho již předem usuzuji, že při použití v běžném provozu, k němuž jsou převážně určeny, budou bezkonkurenční! Podotýkám, že nám při testech dělal ‚vodiče‘ loňský vítěz mistrovství British Superbike Josh Brookes, který při jízdě nikterak nešetřil ani nás, ani pneumatiky S21!“

Inženýři Bridgestone převzali během vývoje pneumatiky Battlax S21 uznávané výkony pneumatiky S20 EVO na mokru a zkombinovali je s inovativními novými prvky, které vylepšují výkony na suchu a prodlužují životnost. Upraveným dezénem s vyšší tuhostí běhounu a optimalizovanými vlastnostmi styčné plochy se podařilo zvýšit stabilitu, ovladatelnost a chování motocyklu při průjezdu zatáčkou.

Účastníci dynamické prezentace v Abú Zabí mohli veškeré aspekty konstrukce nové pneumatiky Battlax S21 důkladně probrat s inženýry společnosti Bridgestone, což si náramně pochvaloval i Pepa Sršeň: „V průběhu celé akce jsem dostával přesné odpovědi na konkrétní otázky, týkající se mých zkušeností z jízd jak na okruzích, tak na běžných silnicích na pneumatikách Bridgestone S20 EVO, z nichž novinka S21 vychází. Mezi motocyklisty často diskutovaná témata jsem konzultoval s inženýry Bridgestone a velmi se těším, až budu získané informace z testování předávat dál všem účastníkům mých kurzů Motoškoly, protože jsem přesvědčen, že jim, stejně jako mě, pomohou užívat si ještě plnějšími doušky jízdu v jedné stopě!“

Vylepšené vlastnosti na suchu
Přední pneumatika má menší profil prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, což vylepšuje ovladatelnost a preciznost při průjezdu zatáčkou bez ztráty vynikajícího neutrálního chování. Tlumení a stabilitu optimalizuje třívrstvá směs a plnivo v oblasti patky s vysokou tuhostí.

Zadní pneumatika má větší profil prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, který společně s optimalizovanou konstrukcí nárazníkového pásu a rozmístěním drážek vylepšuje pocit kontaktu s vozovkou vzadu a zvyšuje stabilitu při průjezdu zatáčkou. Menší prokluz v oblasti styčné plochy snižuje opotřebení, čímž se prodlužuje životnost pneumatiky.

Nová směs v ramenní oblasti přední a zadní pneumatiky, vyvinutá s využitím vyspělého know-how společnosti Bridgestone na molekulární úrovni, umožňuje větší styčnou plochu pro vyšší úroveň přilnavosti, větší pocit jistoty a rychlejší průjezd zatáčkou na mokru a suchu.Chtěli jsme pneumatiku, která poskytne jezdcům to nejlepší, co dokážou nové motocykly kategorie superbike nabídnout. Bridgestone toho dosáhl s pneumatikou Battlax S21, která si zachovala vrcholnou úroveň výkonu na mokru při současném zvýšení stability a přilnavosti při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Jake Rønsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business Unit společnosti Bridgestone Europe.

Mnohých vylepšení pneumatiky S21 bylo dosaženo s využitím testovacího zařízení Bridgestone U-EYE (Ultimate Eye) – jedná se o první pneumatiku, která těží z přínosů této technologie. U-EYE vizualizuje změny styčné plochy pneumatiky v různých rychlostech a za různých podmínek, analyzuje rozložení tlaku ve styčné ploše a pomáhá nalézt optimální kombinaci směsi, dezénu, konstrukce a profilu.


Rychlejší průjezd zatáčkami
Výkony nové radiální pneumatiky Battlax byly ověřeny na mokrém i suchém závodním okruhu. Testy společnosti Bridgestone v porovnání s pneumatikou S20 EVO prokázaly u pneumatiky S21 vyšší stabilitu, která umožňuje vjíždět do zatáček výrazně vyšší rychlostí, projíždět zatáčku po agresivnější linii a vyjíždět ze zatáčky s vyšší akcelerací. Průměrné časy na kolo klesly o téměř 2 %. Pneumatika S21 představuje svými celkovými vlastnostmi skutečný pokrok z hlediska výkonu na suchu – zejména v oblastech stability při průjezdu zatáčkou a ovladatelnosti. A co víc, všechna tato vylepšení jsou kombinována s prodloužením životnosti o 36 %.

„Pozvání k testování nově představených pneumatik Bridgestone Hypersport S21 na okruhu Yas Marina v Abú Zabí bylo pro mě splněným snem. Celý test byl velkým přínosem pro moji práci. Pro mě osobně jsou nové pneumatiky S21 velkým překvapením a už se nemohu dočkat příchodu jara, abych je mohl vyzkoušet i v reálném provozu na českých silnicích!“ uzavírá Pepa Sršeň.

Pneumatika Battlax Hypersport S21 bude v Evropě nabízena od začátku roku 2016 ve čtyřech rozměrech pro přední kolo a v šesti rozměrech pro zadní kolo.


TOPlist