KTM LC4 640
Zveřejněno: 23.12.2002 | Zobrazeno: 28 263x
Těžký univerzál, který mě svižně sveze po silnici, nebude protestoval proti projížďkám po lesních a polních cestách/necestách a motokrosových tratí. To je KTM LC4 640.
Dřívější zkušenost s 4taktní Husqvarnou byla super, co se týče charakteristiky a „povahy“ motorky, ale nepřesvědčila mě svou spolehlivostí, takže jsem ještě chtěl i spolehlivou motorku. Myslím, že synonymem spolehlivosti v oblasti jednoválcových endur je Yamaha XT 600 E, kterou jsem také vyzkoušel, ale tak jako Suzuki DR 650, Honda NX 650 a Kawasaki KLR 650, patří i XT spíš na silnici a v terénu je trochu bez „života a radosti“, což je to proč všichni jezdíme. Od XT je kousek k TT-R 600, stejný motor, lepší komponenty, ale taková drobná kaňka na pověsti, prý obtížně startuje za tepla. No drobná, každý enduroman si dovede představit, když někde v úvoze u padne, je celej od bláta, spocenej jak .. a ještě má vylézt (doslova) na motorku a kopancema ji domlouvat, aby jela dál. Mimo to i cena není nejnižší a já jsem si prostě už zvykl, že motorka je můj miláček, a to od začátku a žádnou ocintanou, oslintanou už nechci. Velmi dobrá volba pro účel, který jsem si předsevzal, je Honda XR 400. Úžasná neúnavná holka pro všechno, jen ta cena a vzhled … už trochu staromódní. Druhý extrém jsou sportovní motorky, zejména KTM EXC, Husaberg, VOR, kde jsou vysoké jak pořizovací, tak zejména provozní náklady a spolehlivost/životnost není vysoká.
Z toho všeho co jsem pročetl, na čem jsem se svezl mi nakonec opravdu vyšel kompromis, a to KTM LC4 640. Je to enduro silniční s plnou výbavou – tachometr, blinkry, zrcátka, které jezdí bez problémů po silnici a to velmi svižně, má velmi dobrou pověst, co se týče spolehlivosti a má charakter. Jen ta cena … no trochu vysoko, ale vyklepal jsem strožok a došel pro KTM. Mimochodem je taky moc hezká. První dojmy byly veskrze pozitivní – jede, brzdí, v zatáčkách náklon jak na ZXR (
Teď je čas poladil detaily – zvuk ??? To není zvuk, to je šepot květin. Nechci mít šeptálka !!! Návštěva v jednom enduro obchodu vše mění, objevujeme jednu moc fajn koncovku zn. SuperTrapp … no na Haryka to není a ještě ani nevíme jestli je určená pro normální provoz nebo je to racingová. Montáž vše prozradí. Originál váží aspoň 10 kg, uf je dole - "trapík" má tak 3 kg … a což teprve ten zvuk, až mě to trochu vylekalo. Není pochyb je to on …. RACING!! Nejen že duní, ale i něco přidává ve spodku, stačí trochu víc vzít za heft a předek je ve vzduchu. Postupem času se z toho stává má oblíbená zábava, jedu pomaličku a občas pustím přední kolo do vzduchu pro potěšení kolemdoucích .. hahaha. Další změna přišla s výměnou gum … místo Metzeler Sahara zkouším novinku (2001) Trelleborg Army Special, prostě drapoš. Motorka je úplně jiná - nemůžu jet přes 120, protože mi předek rozhazuje řidítka, ale v terénu!! Jede všude a jak lehce … nádhera. Občas si pro radost i poskočím a zadní White Power to pobere bez problému, je prostě znát motokrosový základ. Prostě vybral jsem to pravé! Spotřeba je
Sumasumárum, kdo nemá problém sáhnou hlouběji do kapsy, pro toho je KTM dobrá volba a jezdí se na ní moooc fajn.
Z toho všeho co jsem pročetl, na čem jsem se svezl mi nakonec opravdu vyšel kompromis, a to KTM LC4 640. Je to enduro silniční s plnou výbavou – tachometr, blinkry, zrcátka, které jezdí bez problémů po silnici a to velmi svižně, má velmi dobrou pověst, co se týče spolehlivosti a má charakter. Jen ta cena … no trochu vysoko, ale vyklepal jsem strožok a došel pro KTM. Mimochodem je taky moc hezká. První dojmy byly veskrze pozitivní – jede, brzdí, v zatáčkách náklon jak na ZXR (
Metzeler Sahara
) a nic. Je sice trochu tichá a vibrace jsou dost znát, ale velká radost. První polní silnice mi nadšení trochu bere. No bude to gumama, nechám je na záběh a pak půjdou do světa … tak honem najezdit 1 500 km, ještě že mám doma babču KLR 250, která i na cestovně laděných enduropneumatikách projede skoro všechno. První kilometry jsou fajn, ale už aby byly za mnou … motor zraje a je čím dál tím lepší, samozřejmě si člověk zvyká na motorku a je to větší a větší radost … už jsme skoro srostlí.Teď je čas poladil detaily – zvuk ??? To není zvuk, to je šepot květin. Nechci mít šeptálka !!! Návštěva v jednom enduro obchodu vše mění, objevujeme jednu moc fajn koncovku zn. SuperTrapp … no na Haryka to není a ještě ani nevíme jestli je určená pro normální provoz nebo je to racingová. Montáž vše prozradí. Originál váží aspoň 10 kg, uf je dole - "trapík" má tak 3 kg … a což teprve ten zvuk, až mě to trochu vylekalo. Není pochyb je to on …. RACING!! Nejen že duní, ale i něco přidává ve spodku, stačí trochu víc vzít za heft a předek je ve vzduchu. Postupem času se z toho stává má oblíbená zábava, jedu pomaličku a občas pustím přední kolo do vzduchu pro potěšení kolemdoucích .. hahaha. Další změna přišla s výměnou gum … místo Metzeler Sahara zkouším novinku (2001) Trelleborg Army Special, prostě drapoš. Motorka je úplně jiná - nemůžu jet přes 120, protože mi předek rozhazuje řidítka, ale v terénu!! Jede všude a jak lehce … nádhera. Občas si pro radost i poskočím a zadní White Power to pobere bez problému, je prostě znát motokrosový základ. Prostě vybral jsem to pravé! Spotřeba je
5-6 litrů na 100 km,
maximálka je s mým převodem tak 140 km/hod, u motarda i 160 km/hod, do stovky mě stíhá málokdo. Leju tam normální Natural 95, výměna oleje cca 1500 Kč, zatím žádné další investice, jen doplňky – bustery, chránič spodku, boční stojan nahrazuje hlavní, vše originál od KTM. Mám katalog doplňků – plasty, nádrže, sedačky, rozety i oblečení a hlavně manuál, protože jak se v úvodu praví – Jezdec KTM si údržbu dělá sám! Motor je použit v Supermotu, Adventure a trochu poladěný v Duke. Udělat motarda není problém s originál věci, jen to stojí balík. Enduro je naladěno do pomala, takže by to chtělo i menší rozetu a kratší řetěz. Ale to bych přišel o ty zážitky v terénu, to radši jezdím trochu opatrněji na asfaltu, abych mohl v terénu řádit.Sumasumárum, kdo nemá problém sáhnou hlouběji do kapsy, pro toho je KTM dobrá volba a jezdí se na ní moooc fajn.
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz