husqvarna_svartpilen_801_2




Chopper King 50XT Limited Edition - k obrazu svému

Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře. Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.

Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun. Chtěl bych jen připomenout, že ani největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici. Mrkněme například na známé americké motocykly: bezmála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi, jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie. Nemluvím o tom , že každá značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta, většinou je to jen na nás naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.
Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7 000 ot/min a kroutící moment 2,2 Nm/6 250, maximální konstrukční rychlost 45 km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60 km/h, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat.
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6 Nm/5 500, obsah 110 ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat. Upravit sání, lepší filtr, 98-100 okt. benzín. Nějaký ten převod do rychla a upaluje to 90 km/h kopec nekopec. Je pravda, že to není zadarmo, ale za takovou úpravu u renomovaného výrobce, když si ji uděláte sami, což nedoporučuji (dílenské vybavení a zkušenosti ) vyjde bez mála kolem 40-50tis a to jsme hodně při zemi. Záleží také na tom jakou firmu kitových dílů zvolíme.. Takže tento brouček má převrtaný motor 110 ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).
Takže pro každého šikovného klučinu s fantazií a tátou, který má srdce na správném místě, když vidí, že synátor má snahu něco stvořit a k něčemu tíhne. V dnešní době internetu, zahálky a drog není investice až tolik vysoká. A nákladnost se rovná náročnosti každého z nás. Bez peněz do hospody nelez tu neplatí, základní úprava pokud si necháte převrtat motor se pohybuje kolem pár tisícovek, zbytek si sami stvoříte doma, podle šikovnosti a vkusu každého z vás. Mne přestavba vyšla na cca 16-17 tisíc, ale vše včetně laku jsem si dělal sám.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist