ktm_unor




V čem jezdí redakce: Textilní komplet Modeka Trohn

Tak konečně taky vypadám jako ti postarší Němci, co vídáte na benzínkách postávat okolo BMW GS. A mám to včetně kšand! Jak psal už Honzis u testu kompletu od Spidi, při dnešní četnosti cestovních endur mezi testovacími motorkami je pořádný textilní komplet nezbytnou součástí šatníku všech redaktorů. Já jsem zvolil kousek od německé značky Modeka, a sice „středněproudý“ cestovní komplet Trohn.

Středněproudý proto, že při ceně, která je u bundy nastavená na 6 999 korun, stojí Trohn pořád jen slabě přes polovinu toho, co si Modeka řekne za svoje vrcholné modely. To samé platí pro kalhoty, které s bundou tvoří komplet, a které vyjdou na 4 999 korun.

Německá značka Modeka jako taková vznikla už po druhé světové válce, výrobě motocyklového oblečení se však věnuje až od roku 1980 – tedy logicky v době, kdy přišly motocykly po historickém hiatusu opět do módy coby hobby dopravní prostředek. V Německu probíhá veškerý vývoj, ovšem jak už to dnes bývá – výroba samotná je přesunutá, v tomto případě do Pakistánu.

Zatímco kalhoty jsou k mání v jedné jediné barvě, a sice v jednoduché černé s pár drobnými reflexními proužky, u bundy můžete vybírat ze tří variant. Černá s červenými detaily a reflexními proužky je poněkud fádní, a nijak extra zajímavá není ani varianta s antracitově šedou náprsenkou a světlými částmi. Já jsem zvolil tu „nejzábavnější“ variantu, která má náprsenku světle šedou, až bílou, kombinovanou s modrými částmi a červenými detaily. Nejzábavnější samozřejmě proto, kolik zábavy si užijete při čištění převážně světlé bundy. Holt za krásu se musí trpět…

V suchu, v dešti

Trohn – a to platí pro bundu i kalhoty – je takzvaně „dvojobal“, což znamená, že vedle hlavní vrstvy už je tu pouze jedna vložka, a sice vnitřní nepromokavá membrána Humax s vodním sloupcem 10 000 mm. Ta drží v bundě pomocí dvojice zipů na přední straně, a potom zipy pod lemy rukávů. Je tu ještě poutko za krkem, ale když jsem si bundu navlékal před deštěm na benzínce, ani jsem ho nepoužil. Stačí se obléci do vložky, pak do bundy, pozapínat dva zipy vpředu a dva na rukávech, a můžu jet dál. Vložka se dá složit do zadní spodní kapsy bundy s voděodolnou chlopní, což je poměrně standardní, leč výborně vymyšlená vychytávka, aby vložka nezabírala místo v zavazadlech a byla po ruce. Vložku kalhot už tam nedostanete, ale u té se stejně moc nepředpokládá, že byste její nandavání řešili po cestě.

Důležité je, že když zavřete všechny větrací průduchy, bunda i kalhoty podrží celkem dost vody i samy o sobě. Schválně jsem zkusil chvíli za jízdy moknout v bundě bez vložky, a i když se ke mně na pár místech voda dostala – typicky třeba skrz zipy větracích otvorů – zmokl jsem vlastně úplně minimálně. Svůj podíl na tom má i důsledné utěsnění předního hlavního zipu. Voděodolnou vložku tak má smysl nasazovat i tehdy, kdy už chvíli moknete.

Když naopak neprší a udělá se teplo, jsem velmi rád za ventilační otvory, kterých je tu požehnaně. Vlastně jsem na sobě asi nikdy neměl oblečení, které by mělo tolik zipů. Nejzásadnější otvory jsou ty na hrudi, kde se vnější vrstva bundy „odloupne“ a připne na magnetický druk, takže může vzduch do bundy proudit skrz jemnou síťku. Hned vedle je další větrání, které vede vzduch do podpaží, a horko můžete odventilovat na zádech, kde se pásek s drukem postará o to, aby zůstal průduch otevřen. Nakonec jsou tu ještě dlouhé zipy na přední straně rukávů. Svůj podíl větrání mají taky kalhoty – konkrétně na přední a zadní straně stehen.

Celkově si v kompletu přijdu jako v kokonu, ve kterém si můžu pomocí nepromokavé vložky a větrání ladit vnitřní mikroklima, úplně odtržen od vnějších vlivů. Samozřejmě, že když se oteplí pořádně, tak se i pořádně zapotíte – tenhle boj koneckonců nejde vyhrát s žádným motooblečením – ale ani v pařáku nepůsobí Modeka jako neprostupná igelitka.

Bezpečně a se spoustou kapes

V mém kokonu se navíc cítím celkem nezranitelně, a to navzdory tomu, že jde „jen“ o základní bezpečnostní třídu A, odpovídající normě EN 17092-4:2020. Na loktech, ramenou i kolenech jsou standardně vloženy protektory YF Level 1, bunda má pak kapsu na zádový chránič SAS-TEC. Většina bundy je z polyamidu 400 D, na exponovaných místech je vyztužená silnější vrstvou 500 D Cordura Ripstop. Kalhoty jsou celé z 500 D, se zdvojeným materiálem na exponovaných místech a s Aramidem na lýtkách kvůli tepelné izolaci od výfuků. Na kalhotech jsou standardně připnuty odnímatelné kšandy a s bundou je lze sepnout krátkým nebo dlouhým zipem.

Jak už tomu u podobných kompletů bývá, nechybí velká spousta kapes. Vedle již zmíněné kapsy na kostrči, která slouží primárně pro uložení zateplené vložky, jsou na bundě dvě přední kapsy s chlopní a pod nimi dvě na zip, kapsa na telefon pod chlopní zipu a dvě vnitřní kapsy v podšívce. Navíc je tu i moje oblíbená malá kapsička na konci rukávu, která je vynikající na klíč od motorky. Kalhoty mají dvě kapsy na zip, které jsou ale poměrně dost úzké a beznadějně nepřístupné, pokud sedíte na motorce. Na větší věci tak využijete spíš stehenní kapsy s chlopní, jištěnou sucháčem a druky.

Drobný kříž může nastat s velikostmi, protože když jsem se poprvé oměřil podle tabulky na oficiálních stránkách Modeky, nějak mi nebylo úplně jasné, podle koho se to oblečení šije. Ve většině mír jsem vycházel na 2XL, ale třeba v hrudníku na 5XL. Nakonec jsem skončil u 4XL, a tady bych se s dovolením ohradil – tlustej jsem sice dost, ale u všeho konfekčního oblečení se pohodlně vejdu do XL nebo XXL. 4XL jsem na sobě nikdy předtím neměl, nicméně bunda i kalhoty jsou mi dobře, jen když si je spojím zipem dohromady a udělám dřep, cítím na zádech pnutí. Jde zkrátka o oblečení, které si nemůžete objednat na blind, chce to zkoušet, a stejně možná budete muset udělat nějaký ten kompromis.

I přes drobnou nesrovnalost ve velikostech musím říct, že mi komplet Trohn celkem přirostl. Jde o sofistikovaný kus motorkářského oblečení, který kolem jezdce vytváří vlastní regulovatelné mikroklima, má šikovnou nepromokavou vložku, byť jen tak nepromokne ani sám o sobě, hromadu kapes a dvě hromady větracích otvorů. Přestože si v něm připadám bezpečně a jeho hmotnost cítím, nemám pocit, že by mě jakkoliv omezoval, nebo že bych se v něm po několika hodinách cítil nepohodlně. Za mě tedy až na ty velikosti palec nahoru!

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist