globalmoto_duben_nolan




Recenze: buď drsňák v přilbě Caberg Ghost

Na začátku sezóny se mi do rukou dostala otevřená přilba s integrovanými brýlemi a maskou od italského výrobce Caberg. Hlavní, čím boduje na první pohled, je její vzhled. Ten poutá všude a je to to hlavní, díky čemu po ní začnete pokukovat. Teď je na čase si taky říct, jestli to ale není to jediné, co přilba může nabídnout.

Kapitoly článku

Slovo Cabergu

Podle výrobce si nekupujete jednu přilbu, ale rovnou čtyři v jedné. Trošku nadnesené, každopádně přilbu můžete použít s brýlemi, maskou a pěnovou výstelkou na brýlích, nebo s maskou a brýlemi bez pěnové výstelky, dále v kombinaci brýle s pěnou a nakonec brýle bez pěny. Pěnové vložky vymezující prostor mezi vámi a přilbou jsou dostupné v několika velikostech. S brýlemi a štítem souvisí pružinový zavírací systém, díky kterému vše můžete jednoduše vyklopit či zaklopit pouhou jednou rukou. Plexisklo brýlí je vybavené vrstvou proti poškrábání a také je připravené na instalaci Pinlock folie, která je součástí balení. Přilba se dodává ve dvou velikostech skořepiny vyrobené z kombinace skelného vlákna, karbonu a kevlar, takže nabídne vysokou pevnost a nízkou váhu. Ve velikosti XL váží pouhých 1188 gramů. Vnitřek přilby je vyjímatelný a pratelný, zapínání je řešeno rychlopřezkou a na závěr dodáme, že je přilba připravena pro použití interkomu Just Speak S. Cena u dovozce Bikerscrown je v závislosti na barevném provedení stanovena od 5190 korun ve vánoční akci až po 7390,- za moji „orezlou“.

Slovo Zajocha

Začnu u vzhledu, který je jednoduše parádní. Vybral jsem si „rezavou“ verzi a všichni, kdo s ní měli tu čest, si na ni museli sáhnout a vyptávali se, co je to zač. Líbí se mi na tom i to, že u spousty přileb je zkrátka poznat, že je jejich lak obyčejný a levný, což tahle varianta úspěšně maskuje. Přilbu mám s tmavým plexi, které krutý vzhled umocňuje. Jeho  zatmavení je kompromis na celodenní použití, takže je při plném sluníčku vidět dovnitř, ale zase se s ním dá jet i večer. V noci to už je samozřejmě horší. A horší to je taky, pokud používáte brýle, tam to chce samozřejmě vyzkoušet, jestli se vlezete. U nožiček problém není, tam mě přilba netlačí, spíš jestli se vejdou pod plexi. Materiál brýlí je podobný motokrosovým, je to tedy takové měkčí plexisklo a je oproti klasickému tvrdému štítu o něco náchylnější k poškrábání. K přilbě jsem se choval standardně a z vnějšku přibyl za sezónu jeden škrábanec. Horší je to s Pinlockem na vnitřku, ale za to můžou právě brýle.

S jejím vzhledem se neztratíte ani na postapokaliptickém festivalu (zdravíme kapelu Projekt Parabelum :)

Co se ovládání clony týče, nemám k tomu co dodat. Po roce funguje pořád dobře, a když při otevírání chytnete masku vprostřed, pohodlně vše odklopíte jednou rukou. To je hlavní výhoda oproti konkurenci s klasickými brýlemi. V případě, že ji chytnete zboku, už se to celé trošku zkříží a jde to hůř. Pro zaklapnutí pak stačí jednoduše zatáhnout dolů a systém pěkně zaklapne. Trošku složitější je díky němu výměna „plexi“, ke kterému je potřeba křížový šroubováček. Jestli máte rádi tiché přilby, tak počítejte s tím, že je to stále otevřená přilba. Logicky je oproti integrálním kolegyním o něco hlučnější. Vzhledem ke konstrukci mě ale příjemně překvapilo, že jsem nezaregistroval žádné pískání vzduchu nebo nepříjemné táhnutí přes masku dovnitř. Bavíme se samozřejmě o použití na chopperech, cruiserech nebo slabších naháčích, kde je i ten hluk poplatný kategorii.

Výhody a nevýhody různých maskových variant jsou poměrně jasné. V plné polní je tu největší ochrana proti nepřízni počasí a dotěrného hmyzu, molitanové vložky navíc brání funění do brýlí a jejich mlžení. Když je vyndáte, je v přilbě větší luft a bez masky máte úplnou otevřenou přilbu s patřičným přísunem proteinů za jízdy. Osobně jsem jezdil pořád se vším, bez masky jsem to vyzkoušel jen jednou a ani se mi tak přilba moc nelíbí. O nějaké ochraně chrupu v případě pádu tu samozřejmě nemůže být řeč, díky gumovému materiálu bradové části aspoň nemusíte mít strach, že se rozláme a zapíchá se vám do tváří.

Interiér přilby je taková klasika. Příjemně pohodlný, ale nečekejte pohodlí a pocit prémiových značek, které jsou jednou tak drahé. Po sezóně jde jednoduše vyndat, drží na dvou cvocíchch a zbytek je zasunutý mezi skořepinu a výstelku. Pokud nebudete prát několikrát ročně, tak by to mohlo vydržet po celou životnost přilby.

Jestli vás Caberg Ghost zaujal a hledáte přesně něco takového, nevidím jediný důvod, proč pro něj neběžet. Vzhledově atraktivní přilba nemá žádnou technologickou vadu, a jestli to vyhraje Ghost nebo konkurence od Sharku a Scorpionu, rozhodnou hlavně osobní preference. Na svou stranu by to Caberg mohl strhnout nižší vahou.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pernik92 přispěl 1 Kč
Freddy_X přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist