Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Já osobně nejdřív čistil řetěz petrolejem. Ale trvá to dlouho a stejně se řetěz neporaří vyčistit úplně - oplachovat litrem petroleje se mi zdá nehospodárný a neekologický. Zkusil jsem "Novou Arvu" a naprostá pohoda. Zdělám jí tak dvě deci, natři štětcem řetěz, po dvou minutkách ho jen opláchnu vodou a je jako ve zdejším testu, uplně čistý. Počkám až voda oschne nebo jí pomůžu hadrem a na suchý řetěz nastříkám mazadlo k tomu určené.
Řetěz mám O-kroužkový D.I.D, ted má 6000km a je jako nový. Ještě sem ho nemusel napínat. Motku mám Suzuki XF 650.
pro - Molex: Cleanchem-R není žiravina, čili obávat se těchto věcí je zbytečné
pro - Zachi: V kostce-)I značkový servis potřebuje snížit svoje náklady, pro sebe mít nějakou marži za práci a proto jim nafta třeba vyhovuje.Nicméně je hodně servisů kterýn i dnes nafta / petrolej vadí z důvodu zápachu+věcí okolo s tím spojených z hlediska bezpečnosti ,skladovatelnosti,vykazování atd. Většina obyčejných "uživatelů" motorek si některé práce dělají sami doma/v garáži atd. a každý prostě používá něco jiného.C-R je pouze další cesta.-)Sprej 600ml bratru 150,- / C-R 1L 130,-,pořád tam 4OOml k dobru
Ahoj,
doporučení první: kupte si něco s kardanem...
doporučení druhý: značkový servisy používají prachobyčejnou NAFTU (myslím motorovou naftu), dobře odmašťuje, nepoškozuje o/x-ringy a je za babku...
doporučení třetí: RETECH BRAKE CLEANER 600 ml, bratru za 150,- peněz (funguje výtečně!)
zdar
zrovna včera sem koupil čistič kastrol 400ml za 270peněz a mam skoro obavu abych ho celej nevyplácal řetězovku si chci umyt pořádně na zimu! jinak bych ten výrobek asi zkusil...dá mi někdo kontakt na obědnání? a s tím suchým mazaním řetězu je to jak? používám na mazání klasickej sprej přímo od did asi za 450peněz rád bych se o tem něco dozvěděl!! díky za info
Rudýn: Jak jsem psal. Mozny je vsechno a nikomu nadavat nebudu kdyz to udela tak jak uzna za vhodny. Ale podle me kdyz uz nic tak z cisteho retezu mam dobry pocit a taky si myslim ze spinavej retez vypovi o majiteli a jeho vztahu k motorkam. A jeste jedna poznamka. Proc okruhari (a nejen oni)maji retez cisty ze by se z nej dalo jist (mimo vlivu na výkon)?... Ale jak rikam nehadam se, jen proste muj nazor
Na čitění řetězu jsem vždycky používal WD 40 a myslím,že tento přípravek je naprosto vyhovuující-čistí,chrání,kozervuje a nepoškozuje gumové díly.Pozor,zas tak dobře nemaže!Můj postup je na podzim to vyčistit a nechat do jara na pokoji,na jaře namazat a během sezony jen mazat a jezdit.Na Kawě ZR 7 jsem na original D.I.D řetězu najel něco přes 30000km,pak už byl nestejnoměrně vytahaný.Odmaštovadlo by asi bylo dobré na brzdové destičky,pakny,kotouče a nebo před lakováním.
MickXX> jo to je pravda, na to jsme taky přišli. Respektive bratr to používá na VFR. Rozprašovač z globusu za 29Kč. Na Locustu s tím odmaštuje pístnice atd. Je vidět, že kdo chce si najde to na co to upotřebí.
kojot : Neviděl bych se tak tragicky. Spíš mi šlo o celkovou úroveň této debaty a většiny příspěvků. Nečekal bych, jaký se kolem těch čističů strhne boj. A taky je fakt že řetězy fungovaly nejmíň sto let před tímto zázračným čistícím prostředkem - ale asi budou i po něm. No jo, ale O- kroužek chce svoje, já vím...
Veselák73: Hm zas člověk s přesnou českou povahou, vytrhnout z celeho konstatování jen to co se mu hodí, aby měl pravdu. A na zavěr si vzít od každýho něco, aby si nerozhádal ani jednu stranu.
Davátor: Řetěz jsem měnil, protože jsem při akceleraci cejtil ve stupačkách vibrace, kámoš na gsxr měnil proto, že už napínal každých 200km. Možná byl teda jeho řetěz víc po smrti. On taky jezdí dost po zadním. No ale i kdyby najel jen 20 tisíc. Stejně pak těch pět tisíc km navíc za peníze za čistič, čas mytí, špinavý ruce a garáž a hektar hadrů moc nestojí.
kojot: To víš snažíš se obohatit nějakou novou recenzí nebo článkem a každej v tom vidí jen prachy za reklamu a propagaci, ale aby něco napsali samy nebo vyzkoušeli něco novýho to nikoho nenapadne. Stačí si projít starý fórum kolik bylo dohadů a připomínek ke Stenlysovým radám a poznatkům. Kdo neváhal a vyzkoušel může potvrdit že to funguje.
Jinak používal jsem to ještě před PDL (suchý mazivo), původně s Motulem, potom ChainLube od MucOFFu a teď už používám jen ten PDL asi to bude stejný jako ten Wurth což neznám. Jinak na laku to žádný stopy nedělá už se mi párkrát stalo že mě to cáklo na kapotu i na kolo tomu se člověk neubrání, ale stačí otřít a nic žádný flek tam není. Používám to i na čistění stojanu, kyvky a dalších částí motoru. Pefektně funguje i na odmaštění brzdových kotoučů a destiček. Pro lepší aplikaci to požívám v takové plastové lahvičce s rozpračovačem a nic jí to nedělá takže asi jen ten PET plast je na to háklivej.
Dovolte mi abych ocitoval autora :„Další PR článek“ Konec citátu Nejvyšší čas uzavřít diskusi ! A co kombinace očistit trochou petroleje na hadru a pak zbytky petroleje stáhnout trochou tech. benzínu na dalším, čistém hadru? Pak klasický sprejový mazadlo od růz. výrobců. Na CB 750 DID 525 přes 30 tis. kmJen nezapomenout vzít si dostatek mazadla na dovolenou. V méně civilizovaných krajích nebývá vždy k sehnáni. BTW benzín za 23,60 nyní u pump taky není k zahození...
Rudýn: Hele mozny je vsechno. Hadat se nebudu. Ja to co jsem psal mam odskouseno a vzdy se mi vyplailo. A vim ze je najet 25tis a najet 25tis. Muzes jezdit s retezem 25tis ktery je porad v poradku ale muzes jeztit s retezem 25tis ktery je uz v 10tis po smrti
Clanek zajimavej, sice to na prvni pohled pusobi jako reklama, ale kdyz to vezmu sam za sebe, asi bych testoval podobnyma metodama. Jedine, co bych asi poresil jinak je zminka o zdrcnute petlahvi - pokus bych opakoval ve sklenene
Zastancum petroleje jeho vyhody neberu, ale pri pouziti sucheho maziva je nutno retez nejen ocistit, ale i odmastit - zmineno to tu bylo nekolikrat a stale to par lidi nebere na vedomi. Myti arvou s oplachem vodou a kompresorem mi pripada naprosto nevhodne (tlakova voda i vzduch je podobne svinstvo, dostane se i tam, kam se dostat nema), o benzinu asi nema cenu spekulovat.
Pokud chci motor odmastit, pouzivam fabricke cistice/odmastovadla ve spreji (vetsinou Procycle), na cestovani se sprejove baleni hodi mnohem lip nez stetec, ale na garazove pouziti bych sam uvital nizsi cenu pred komfortem pouziti, takze pristup C-R beru jako naprosto vyhovujici.
Kdyz chci naopak retez ne odmastit ale jen ocistit (a nepouzivat pak suche mazivo), pouzivam bez problemu WD 40 nebo podobne spreje, kdy zejmena na vyletech mimo asfalt proste retez "proleju" (neresim zadelane zadni kolo) a za minutku muzu jet dal, nemusim resit tahani vic lektvaru, proste vse v jednom - to pro zmenu vyvazi vyssi cenu oproti cisteni petrolejem a mazani olejem...
... no a protoze to takhle uz nejakou dobu praktikuju, chci se zeptat bubaka11, co konkretne se mu s pomoci WD40 stalo - nechci se toho spreje nijak zastavat, jen je mi to divne, protoze jsem s nim problem v teto souvislosti nikdy nemel.
Jedna věc je pořádně odmastit a druhá pořádně namazat. Pořádně odmastit můžu prakticky jakýmkoliv rozpouštědlem, ale do problémů se dostávám tehdy, použiju-li to na řetěz s gumovým těsněním. Dle mého laického názoru na poli čistidel by totiž mohlo dojít k podobné situaci, jak ve filmu Císařův pekař, kde bylo "na cizinci" zkoušeno super čistidlo a skrvna zmizela...i s kusem oděvu.
Nemám nic proti čištění, protože čistota je půl zdraví, ale přemýšlím nad tím, jestli čistič s nižší viskozitou a lepší vzlínavostí se nedostane dál než mazadlo, byť je opatřeno právě rozpouštědly kvůli lepšímu transferu k čepům. To bych i já dal za vinu nadměrnému prodloužení (dochází k vydírání uložení čepů). Navíc mazadlo uvnitř čepu je těsněno a velmi (ale opravdu velmi) těžko se skrz toto těsnění (je-li v pořádku) něco dostává k čepu. Mazadlo by tak mělo totiž primárně zajistit minimální opotřebení O (X,Z,W a kde jakých jiných)-kroužků. Po porušení kroužku je už řetěz na smrtelné posteli.
Nehodnotím konkrétní přípravek jen jsem se pokusil na pohled z více stran.
Taky provádím(e) čištění přípravkem a dle instrukčních nálepek to bude něco podobnýho.
Clanek zajimavy, nicmene bych ho rozhodne nazval tak, aby vystihl recenzi na onen pripravek. Pokud ho nazvu odmasteni retezu, tak aspon nabidku vic moznosti
Myslím že je to dobrý článek a nějaká reklama, no nevím,co tu reklama není viz.několikrát zmiňovaný Wurth,Motul apod.Ale to není podstatné.Jsem rád za jakýkoliv takový článek, který nám představí nějakou další alternativu ať k čištění,mazání nebo něčemu jinému. Určitě se po tomto přípravku podívám a vyzkouším ho. Takže díky za tip
PS: vždycky tu budou rýpalové pro které je nejlepší to jejich,ale kvůli tomu bych se fakt nerozčiloval
Hmm, já čistím podle návodu (Motul), mažu (Motul), napínám, kontroluju a řetěz DID na fazeru vydržel 25 tisíc. Kámoš nečistí, jen maže, řetěz vypadá jak vytaženej z popelnice, občas napne a řetěz DID na GSXR1000 vydržel 25 tisíc. Tak nevím.
Tak jsem dneska koupil 2 litry, jsem zvědavej jakej bude účinek. Musim vymyslet ještě nějakej dobrej postup při čištění.
Já osobně nejdřív čistil řetěz petrolejem. Ale trvá to dlouho a stejně se řetěz neporaří vyčistit úplně - oplachovat litrem petroleje se mi zdá nehospodárný a neekologický. Zkusil jsem "Novou Arvu" a naprostá pohoda. Zdělám jí tak dvě deci, natři štětcem řetěz, po dvou minutkách ho jen opláchnu vodou a je jako ve zdejším testu, uplně čistý. Počkám až voda oschne nebo jí pomůžu hadrem a na suchý řetěz nastříkám mazadlo k tomu určené.
Řetěz mám O-kroužkový D.I.D, ted má 6000km a je jako nový. Ještě sem ho nemusel napínat. Motku mám Suzuki XF 650.
pro - Molex: Cleanchem-R není žiravina, čili obávat se těchto věcí je zbytečné
pro - Zachi: V kostce-)I značkový servis potřebuje snížit svoje náklady, pro sebe mít nějakou marži za práci a proto jim nafta třeba vyhovuje.Nicméně je hodně servisů kterýn i dnes nafta / petrolej vadí z důvodu zápachu+věcí okolo s tím spojených z hlediska bezpečnosti ,skladovatelnosti,vykazování atd. Většina obyčejných "uživatelů" motorek si některé práce dělají sami doma/v garáži atd. a každý prostě používá něco jiného.C-R je pouze další cesta.-)Sprej 600ml bratru 150,- / C-R 1L 130,-,pořád tam 4OOml k dobru
...a ještě něco
WD-40 je dobrý, NASA technologie fungují i po 50ti letech, jenže ti to ZACÁKÁ celou motorku
Ahoj,
doporučení první: kupte si něco s kardanem...
doporučení druhý: značkový servisy používají prachobyčejnou NAFTU (myslím motorovou naftu), dobře odmašťuje, nepoškozuje o/x-ringy a je za babku...
doporučení třetí: RETECH BRAKE CLEANER 600 ml, bratru za 150,- peněz (funguje výtečně!)
můj postup:
//blog.janprokop.net/view.php?cisloclanku=2008113001
Čau chtěl jsem se zeptat jaký to má účinky na lakovaný věci (např. kyvku), jestli jí při čištění chránit.
jetam: dej vědět jaka je spokojenost
chemical.zabreh@seznam.cz /www.chemical.freepage.cz/
zdar
zrovna včera sem koupil čistič kastrol 400ml za 270peněz a mam skoro obavu abych ho celej nevyplácal řetězovku si chci umyt pořádně na zimu! jinak bych ten výrobek asi zkusil...dá mi někdo kontakt na obědnání? a s tím suchým mazaním řetězu je to jak? používám na mazání klasickej sprej přímo od did asi za 450peněz rád bych se o tem něco dozvěděl!! díky za info
tak Cleanchem-r dneska dorazil..zejtra to otestuju a podám hlašení jak sem spokojenej ..
Rudýn: Jak jsem psal. Mozny je vsechno a nikomu nadavat nebudu kdyz to udela tak jak uzna za vhodny. Ale podle me kdyz uz nic tak z cisteho retezu mam dobry pocit a taky si myslim ze spinavej retez vypovi o majiteli a jeho vztahu k motorkam. A jeste jedna poznamka. Proc okruhari (a nejen oni)maji retez cisty ze by se z nej dalo jist (mimo vlivu na výkon)?... Ale jak rikam nehadam se, jen proste muj nazor
Na čitění řetězu jsem vždycky používal WD 40 a myslím,že tento přípravek je naprosto vyhovuující-čistí,chrání,kozervuje a nepoškozuje gumové díly.Pozor,zas tak dobře nemaže!Můj postup je na podzim to vyčistit a nechat do jara na pokoji,na jaře namazat a během sezony jen mazat a jezdit.Na Kawě ZR 7 jsem na original D.I.D řetězu najel něco přes 30000km,pak už byl nestejnoměrně vytahaný.Odmaštovadlo by asi bylo dobré na brzdové destičky,pakny,kotouče a nebo před lakováním.
Výrobce doporučuje petrolej, já čistím řetěz naftou. Naberu na benzince 2 litry a mám to na celou sezonu. Jen pak ten povrch řetězu není suchý...
Koncentrát - Ředí se vodou cca 1:10
Stenlys: Jekej je ten váš výrobek WAXCHEM-W, to se přidává jen do vody jako šampon nebo aplikuje přímo?
MickXX> jo to je pravda, na to jsme taky přišli. Respektive bratr to používá na VFR. Rozprašovač z globusu za 29Kč. Na Locustu s tím odmaštuje pístnice atd. Je vidět, že kdo chce si najde to na co to upotřebí.
kojot : Neviděl bych se tak tragicky. Spíš mi šlo o celkovou úroveň této debaty a většiny příspěvků. Nečekal bych, jaký se kolem těch čističů strhne boj. A taky je fakt že řetězy fungovaly nejmíň sto let před tímto zázračným čistícím prostředkem - ale asi budou i po něm.
No jo, ale O- kroužek chce svoje, já vím...
Veselák73: Hm zas člověk s přesnou českou povahou, vytrhnout z celeho konstatování jen to co se mu hodí, aby měl pravdu. A na zavěr si vzít od každýho něco, aby si nerozhádal ani jednu stranu.
Davátor: Řetěz jsem měnil, protože jsem při akceleraci cejtil ve stupačkách vibrace, kámoš na gsxr měnil proto, že už napínal každých 200km. Možná byl teda jeho řetěz víc po smrti. On taky jezdí dost po zadním. No ale i kdyby najel jen 20 tisíc. Stejně pak těch pět tisíc km navíc za peníze za čistič, čas mytí, špinavý ruce a garáž a hektar hadrů moc nestojí.
kojot: To víš snažíš se obohatit nějakou novou recenzí nebo článkem a každej v tom vidí jen prachy za reklamu a propagaci, ale aby něco napsali samy nebo vyzkoušeli něco novýho to nikoho nenapadne. Stačí si projít starý fórum kolik bylo dohadů a připomínek ke Stenlysovým radám a poznatkům. Kdo neváhal a vyzkoušel může potvrdit že to funguje.
Jinak používal jsem to ještě před PDL (suchý mazivo), původně s Motulem, potom ChainLube od MucOFFu a teď už používám jen ten PDL asi to bude stejný jako ten Wurth což neznám. Jinak na laku to žádný stopy nedělá už se mi párkrát stalo že mě to cáklo na kapotu i na kolo tomu se člověk neubrání, ale stačí otřít a nic žádný flek tam není. Používám to i na čistění stojanu, kyvky a dalších částí motoru. Pefektně funguje i na odmaštění brzdových kotoučů a destiček. Pro lepší aplikaci to požívám v takové plastové lahvičce s rozpračovačem a nic jí to nedělá takže asi jen ten PET plast je na to háklivej.
Takže tady je další placená reklama
Dovolte mi abych ocitoval autora :„Další PR článek“ Konec citátu
Nejvyšší čas uzavřít diskusi !
A co kombinace očistit trochou petroleje na hadru a pak zbytky petroleje stáhnout trochou tech. benzínu na dalším, čistém hadru? Pak klasický sprejový mazadlo od růz. výrobců. Na CB 750 DID 525 přes 30 tis. kmJen nezapomenout vzít si dostatek mazadla na dovolenou. V méně civilizovaných krajích nebývá vždy k sehnáni. BTW benzín za 23,60 nyní u pump taky není k zahození...
Rudýn: Hele mozny je vsechno. Hadat se nebudu. Ja to co jsem psal mam odskouseno a vzdy se mi vyplailo. A vim ze je najet 25tis a najet 25tis. Muzes jezdit s retezem 25tis ktery je porad v poradku ale muzes jeztit s retezem 25tis ktery je uz v 10tis po smrti
Clanek zajimavej, sice to na prvni pohled pusobi jako reklama, ale kdyz to vezmu sam za sebe, asi bych testoval podobnyma metodama. Jedine, co bych asi poresil jinak je zminka o zdrcnute petlahvi - pokus bych opakoval ve sklenene
Zastancum petroleje jeho vyhody neberu, ale pri pouziti sucheho maziva je nutno retez nejen ocistit, ale i odmastit - zmineno to tu bylo nekolikrat a stale to par lidi nebere na vedomi. Myti arvou s oplachem vodou a kompresorem mi pripada naprosto nevhodne (tlakova voda i vzduch je podobne svinstvo, dostane se i tam, kam se dostat nema), o benzinu asi nema cenu spekulovat.
Pokud chci motor odmastit, pouzivam fabricke cistice/odmastovadla ve spreji (vetsinou Procycle), na cestovani se sprejove baleni hodi mnohem lip nez stetec, ale na garazove pouziti bych sam uvital nizsi cenu pred komfortem pouziti, takze pristup C-R beru jako naprosto vyhovujici.
Kdyz chci naopak retez ne odmastit ale jen ocistit (a nepouzivat pak suche mazivo), pouzivam bez problemu WD 40 nebo podobne spreje, kdy zejmena na vyletech mimo asfalt proste retez "proleju" (neresim zadelane zadni kolo) a za minutku muzu jet dal, nemusim resit tahani vic lektvaru, proste vse v jednom - to pro zmenu vyvazi vyssi cenu oproti cisteni petrolejem a mazani olejem...
... no a protoze to takhle uz nejakou dobu praktikuju, chci se zeptat bubaka11, co konkretne se mu s pomoci WD40 stalo - nechci se toho spreje nijak zastavat, jen je mi to divne, protoze jsem s nim problem v teto souvislosti nikdy nemel.
Jedna věc je pořádně odmastit a druhá pořádně namazat. Pořádně odmastit můžu prakticky jakýmkoliv rozpouštědlem, ale do problémů se dostávám tehdy, použiju-li to na řetěz s gumovým těsněním. Dle mého laického názoru na poli čistidel by totiž mohlo dojít k podobné situaci, jak ve filmu Císařův pekař, kde bylo "na cizinci" zkoušeno super čistidlo a skrvna zmizela...i s kusem oděvu.
Nemám nic proti čištění, protože čistota je půl zdraví, ale přemýšlím nad tím, jestli čistič s nižší viskozitou a lepší vzlínavostí se nedostane dál než mazadlo, byť je opatřeno právě rozpouštědly kvůli lepšímu transferu k čepům. To bych i já dal za vinu nadměrnému prodloužení (dochází k vydírání uložení čepů). Navíc mazadlo uvnitř čepu je těsněno a velmi (ale opravdu velmi) těžko se skrz toto těsnění (je-li v pořádku) něco dostává k čepu. Mazadlo by tak mělo totiž primárně zajistit minimální opotřebení O (X,Z,W a kde jakých jiných)-kroužků. Po porušení kroužku je už řetěz na smrtelné posteli.
Nehodnotím konkrétní přípravek jen jsem se pokusil na pohled z více stran.
Taky provádím(e) čištění přípravkem a dle instrukčních nálepek to bude něco podobnýho.
Čistěte a mažte.
aha, nic, beru zpet, ediiit
Clanek zajimavy, nicmene bych ho rozhodne nazval tak, aby vystihl recenzi na onen pripravek. Pokud ho nazvu odmasteni retezu, tak aspon nabidku vic moznosti
Myslím že je to dobrý článek
a nějaká reklama, no nevím,co tu reklama není viz.několikrát zmiňovaný Wurth,Motul apod.Ale to není podstatné.Jsem rád za jakýkoliv takový článek, který nám představí nějakou další alternativu ať k čištění,mazání nebo něčemu jinému. Určitě se po tomto přípravku podívám a vyzkouším ho. Takže díky za tip
PS: vždycky tu budou rýpalové pro které je nejlepší to jejich,ale kvůli tomu bych se fakt nerozčiloval
Vypadá to pěkně, ale co to dělá s barvou. Při čištění řetězu se nevyhneš pokapání kola. Pokud je lakované, můze být problém?
Hmm, já čistím podle návodu (Motul), mažu (Motul), napínám, kontroluju a řetěz DID na fazeru vydržel 25 tisíc. Kámoš nečistí, jen maže, řetěz vypadá jak vytaženej z popelnice, občas napne a řetěz DID na GSXR1000 vydržel 25 tisíc. Tak nevím.