Interphone F4 v praxi
Text: Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jíša | Zveřejněno: 14.7.2010 | Zobrazeno: 22 732x
Po roce redakčního používání komunikátorů Interphone F4 je čas na sepsání všech zkušeností a zážitků s tímto pomocníkem. Jak se nám tedy naše „founy“ osvědčily?
Kapitoly článku
Využití Interphonů F4
Při redakčním stylu práce jsme příliš nevyužili možnost poslechu hudby ani připojení k mobilnímu telefonu. Ovšem spojení mezi dvěma jezdci či jezdcem a fotografem, to je něco jiného. Možnost domluvy s druhým jezdcem nám umožnila zvláště při srovnávacích testech mnohem lépe měřit akceleraci či zrychlení, hned za jízdy zkonzultovat chování obou strojů a podobně. Velké plus přinesly Interphony F4 také v otázce bezpečnosti, kdy se třeba při focení jízdních fotek a opakovaných průjezdech stejnou zatáčkou můžeme navzájem varovat před blížícím se autobusem či jinou hástrahou. V letošní sezóně navíc plánujeme ještě využít externích sluchátek a mikrofonu, pomocí kterých by mohl fotograf navigovat jezdce a dávat mu pokyny typu „teď piánko.... teď kolínko...“.Další skvělou doménou využití komunikátoru je jízda ve skupině, kdy první a poslední jezdec jsou ve spojení. Vedoucí jezdec už nemusí neustále sledovat zrcátka a zjišťovat, zda všichni stihli projet na zelenou nebo zda všichni stíhají tempo, o tom ho v pohodě informuje poslední jezdec. Také doprovodná jízda se začátečníkem nebo člověkem, který si právě koupil motorku a nemá ji úplně „v ruce“, je s použitím Interphonů o dost příjemnější. Máte šanci jet na druhé motorce a občas upozornit slabšího jezdce na případná rizika, kterých by si sám nemusel všimnout.
Praktické zkušenosti
Po roční praxi bych předchozí testík rozšířil o pár zkušeností z provozu. Co se týče dosahu, zjistili jsme zajímavou věc, že na rovině a bez překážek platí výrobcem udávaný dosah 300 metrů. Pak už se začne zvuk „drobit“ a postupně se ztratí. Pokud ale je mezi jezdci dolík, dosah se asi vlivem odrazu signálu od země prodlouží skoro dvojnásobně. Naopak pokud je mezi jezdci kopeček, signál se ztratí o hodně dříve. Stejně to platí I v případě přítomnosti dalších překážek, jako jsou stromy, pouliční lampy, atd. Naopak síla signálu a kvalita hovoru se nemění v závislosti na tom, zda jsme v centru prahy, kde by měl být vzduch plný dalších signálů, nebo mimo město, kde je „čisto“.Interphony F4 jsme důkladně otestovali také v dopravní zácpě. Osobáky příliš nevadí, protože hlavy motorkářů jsou nad nimi. S kamiony je to jiné a napočítali jsme, že komunikace funguje i přes 9 kamiónů stojících za sebou na Jižní spojce. Podobné je to i u budov - když první jezdec zahne ve městě za roh, dosah se sníží, ale není to problém. Až když zahne i za druhý roh a mezi jezdci je větší blok budov, komunikace končí. V lese a na trati platí samozřejmě totéž, když na sebe jezdci vidí, je signál bez problémů, jakmile jedete mezi stromy, za kopec, atd., vzdálenost se podstatně zkracuje.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jíša - (Odebírat články autora)