Dunlop Trailmax Raid: Když je to pade na pade
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Foto: Dunlop | Zveřejněno: 3.4.2023 | Zobrazeno: 17 115x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Foto: Dunlop | Zveřejněno: 3.4.2023 | Zobrazeno: 17 115x
Ahoj,
Má už někdo reálný zkušenosti co se nájezdu týče?
Zdravím. Chci dát svůj poznatek k těm Pneu. Obul jsem je na Triumph Scrambler 1200 XE. Za mne obrovské zklamání co se týče nájezdu. Najeto 2500 km z toho cca polovina šotoliny a hlína a zadní guma na odpis. A to jsem jezdil velmi z lehka protože moto byla těsně po záběhu. V terenu i na cestě má slušné vlastnosti ale hučí silně už od 70 km. Ten nájezd je čistá katastrofa už bych je znovu nekoupil. Čakal jsem za ty velké prachy alespoň 5 tisíc km. Míra Lisý je ve své recenzi vychvaloval jak mají super nájezd a skutek utek. Jezdím na moto víc jak padesát let vždycky jsme si odevzdávali mezi sebou co nejobjektivnější informace ale bohužel dnes už člověk nesmí žádným informacím věřit, protože za vším je jenom zisk.
Co máte proti trailmax missionu? Vždyť ta si dává nesmysl
Uz s nima mate nekdo zkusenost na vode? Ted dojizdil Pirelli STR a ty bych rekl ze na silnici na vode funguji fajn.
Měli jsme možnost tyto gumy otestovat při chování na silnici a v terenu za sucha na BMW R 1250 GS a můžu potvrdit co uvádí Vláďa. Pokud budou mít pneumatiky dobrý nájezd mohla by to být sada, která vyřeší výlety po ose do Rumunska, Albanie a možná časem zase na Ukrajinu. Na velká těžká endura bylo právě na tyto výlety s offroad cílem, těžký nalézt něco co dojede tam i zpět. Samozřejmě každá guma se špuntem potřebuje ohleduplný zacházení hlavně na asfaltu, takže jízda nad 150km/h zatím každou dost likvidovala. My zatím palec nahoru a uvidíme co řeknou zkušenosti. https://www.bohemiabike.cz/sada-pneumatik-dunlop-trailmax-raid/
v říjnu jsem byl ve Španělsku 10t kilometrů, asi bych se vrátil na "drátech.
Pro ty co se nebojí občas vyrazit i do hor, kde je bláto a kameny, třeba někam do Rumunska, nebo na balkán, tak doporučuju MotoZ Tractionator RallZ, nebo Adventure. Na silnici pořád slušně fungují, ale díky mnohem hlubšímu vzorku v terénu citelně lepší.
No jsem na ně celkem zvědavý. Loni jsem podlehl americkým recenzím na Trailmax Mission, kde to většinou vychvalovali do nebes.
Ve skutečnosti tvrdý těžký gumy, s podivným chováním za vlhka či na mokru po ujetí 6000km. Navíc mimo silnice ta zadní guma nic moc. Skvělá výdrž, pro americký silnice, kde máš k nejbližším zatáčkách 100mil, asi dobrý.
Jsem teda zvědavý na tuhle více evropskou gumu :)
Ahoj Vláďo.
Zajímalo by mě srovnání Trailmax Raid a Metzeler Koroo 4.
Které se ti zdají lepší? Díky za odpověď a články které zde dáváš
1 reakce
Ahoj vessmire, za mě to jsou hodně podobné pneumatiky a v terénu se od nich dají očekávat podobné vlastnosti. Na silnici také hodně podobné, stejně hučí, ale Raid možná nabídne větší nájezd. Karoo 4 fungují velice dobře, nicméně hodně dobré vlastnosti na asfaltu jsou vykoupeny menším nájezdem. Raid je nová pneumatika a teprve čas ukáže (tato sezona), kolik vydrží. Všechno ale ovlivňuje milión faktorů, viz. článek.
Ahoj Vláďo a všichni!
Díky za test a přikláním se k více testům pneumatik.
Mě by zajímalo jaké gumky, homologované pro silniční provoz, jezdíte na KTM 790/890 Adventure R, když chcete jezdit v těžkém terénu. Nebo alespoň 80% terén a 20% asfalt a jaký na nich máte nájezd?
Dík za tipy
2 reakce
ja si myslím že mohli radšej spraviť konkurenciu pre radiálky (tak ako spravili Metzeler Karoo 4, ako konkurencia dovtedy jediným Anakee wild), radiálok je v tomto segmente ako šafránu, miesto toho ďalšia diagonálka na trhu
Na suché hlíně jede i motard. Tohle na mokré trávě nechceš. Další pseudoterénní guma.
2 reakce
Ahoj Vláďo, plus nám napiš pocity z novýho Transalpu, díky
3 reakce
Jarda to vzal za mě, díky
takže něco málo dojmů můžeš očekávat. Už za pár dní budu mít Hondu Transalp na několik dní v garáži a s redakcí plánujeme udělat jeho testík v terénu od lehčího až po těžší. Velice podrobný test přivezl z Portugalska Honzis.
Ahoj Vláďo,
).


mám teď Pirelli Scorpion Rally STR, zvládají bez jakýchkoliv potíží silnici, zatáčky, brzdění, zrychlení, déšť (nedávno jsem jel v celkem silném dešti přes 3 hodiny při teplotě kolem 10°C a ani jednou jsem nepocítil zaváhání těchto pneu byť jsem jel i pár desítek km po dálnici v nelegálních rychlostech), ale jejich boční vedení na trávě nebo v troše bláta je dokonce menší, než co jsem měl zkušenost na původně obutých Avon Trailrider a řekl bych i než na Pirelli Scorpion Trail II (kdybych nevyzkoušel, podle hrubosti vzorku neuvěřím, co tu teď píšu
Jak to vidíš s bočním vedním u Dunlop Trailmax Raid Ty, když jsi je teď zkusil a Pirelli Scorpion Rally STR znáš jak své boty? Podle tvaru vzorku na obrázku to s těmi Dunlopy vypadá daleko lépe než s velkými středními špalky bez drážek u STR, ale domněnky jsou naprd, tak se ptám, jak to vidíš z praxe. Díky předem.
3 reakce
Ahoj K167, moc díky za komentář a postřehy. Ano, pod to co píšeš se můžu v klidu podepsat. Za mě má boční vedení Dunlop Trailmax Raid o krapet lepší než Pirellka, to ano. Nedávno jsem na nich jezdil v mokrým písku na R1250GS a celkem to šlo, nicméně pneumatika do těžšího terénu to není a je potřeba pamatovat, že jde o homologovanou pneumatiku 50% silnice/50% terén. Za mě spíš 60%/40%... Bláto a mokrá tráva vždycky budou těžkým oříškem. Ale