Dunlop Trailmax Raid: Když je to pade na pade
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Foto: Dunlop | Zveřejněno: 3.4.2023 | Zobrazeno: 13 211x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Video: Vláďa Novotný | Střih: Erik Bošnák | Foto: Dunlop | Zveřejněno: 3.4.2023 | Zobrazeno: 13 211x
Co máte proti trailmax missionu? Vždyť ta si dává nesmysl
Uz s nima mate nekdo zkusenost na vode? Ted dojizdil Pirelli STR a ty bych rekl ze na silnici na vode funguji fajn.
Měli jsme možnost tyto gumy otestovat při chování na silnici a v terenu za sucha na BMW R 1250 GS a můžu potvrdit co uvádí Vláďa. Pokud budou mít pneumatiky dobrý nájezd mohla by to být sada, která vyřeší výlety po ose do Rumunska, Albanie a možná časem zase na Ukrajinu. Na velká těžká endura bylo právě na tyto výlety s offroad cílem, těžký nalézt něco co dojede tam i zpět. Samozřejmě každá guma se špuntem potřebuje ohleduplný zacházení hlavně na asfaltu, takže jízda nad 150km/h zatím každou dost likvidovala. My zatím palec nahoru a uvidíme co řeknou zkušenosti. https://www.bohemiabike.cz/sada-pneumatik-dunlop-trailmax-raid/
v říjnu jsem byl ve Španělsku 10t kilometrů, asi bych se vrátil na "drátech.
Pro ty co se nebojí občas vyrazit i do hor, kde je bláto a kameny, třeba někam do Rumunska, nebo na balkán, tak doporučuju MotoZ Tractionator RallZ, nebo Adventure. Na silnici pořád slušně fungují, ale díky mnohem hlubšímu vzorku v terénu citelně lepší.
No jsem na ně celkem zvědavý. Loni jsem podlehl americkým recenzím na Trailmax Mission, kde to většinou vychvalovali do nebes.
Ve skutečnosti tvrdý těžký gumy, s podivným chováním za vlhka či na mokru po ujetí 6000km. Navíc mimo silnice ta zadní guma nic moc. Skvělá výdrž, pro americký silnice, kde máš k nejbližším zatáčkách 100mil, asi dobrý.
Jsem teda zvědavý na tuhle více evropskou gumu :)
Ahoj Vláďo.
Zajímalo by mě srovnání Trailmax Raid a Metzeler Koroo 4.
Které se ti zdají lepší? Díky za odpověď a články které zde dáváš
1 reakce
Ahoj vessmire, za mě to jsou hodně podobné pneumatiky a v terénu se od nich dají očekávat podobné vlastnosti. Na silnici také hodně podobné, stejně hučí, ale Raid možná nabídne větší nájezd. Karoo 4 fungují velice dobře, nicméně hodně dobré vlastnosti na asfaltu jsou vykoupeny menším nájezdem. Raid je nová pneumatika a teprve čas ukáže (tato sezona), kolik vydrží. Všechno ale ovlivňuje milión faktorů, viz. článek.
Ahoj Vláďo a všichni! Díky za test a přikláním se k více testům pneumatik.
Mě by zajímalo jaké gumky, homologované pro silniční provoz, jezdíte na KTM 790/890 Adventure R, když chcete jezdit v těžkém terénu. Nebo alespoň 80% terén a 20% asfalt a jaký na nich máte nájezd?
Dík za tipy
2 reakce
ja si myslím že mohli radšej spraviť konkurenciu pre radiálky (tak ako spravili Metzeler Karoo 4, ako konkurencia dovtedy jediným Anakee wild), radiálok je v tomto segmente ako šafránu, miesto toho ďalšia diagonálka na trhu
Na suché hlíně jede i motard. Tohle na mokré trávě nechceš. Další pseudoterénní guma.
2 reakce
Ahoj Vláďo, plus nám napiš pocity z novýho Transalpu, díky
3 reakce
Jarda to vzal za mě, díky takže něco málo dojmů můžeš očekávat. Už za pár dní budu mít Hondu Transalp na několik dní v garáži a s redakcí plánujeme udělat jeho testík v terénu od lehčího až po těžší. Velice podrobný test přivezl z Portugalska Honzis.
Ahoj Vláďo,
mám teď Pirelli Scorpion Rally STR, zvládají bez jakýchkoliv potíží silnici, zatáčky, brzdění, zrychlení, déšť (nedávno jsem jel v celkem silném dešti přes 3 hodiny při teplotě kolem 10°C a ani jednou jsem nepocítil zaváhání těchto pneu byť jsem jel i pár desítek km po dálnici v nelegálních rychlostech), ale jejich boční vedení na trávě nebo v troše bláta je dokonce menší, než co jsem měl zkušenost na původně obutých Avon Trailrider a řekl bych i než na Pirelli Scorpion Trail II (kdybych nevyzkoušel, podle hrubosti vzorku neuvěřím, co tu teď píšu ).
Jak to vidíš s bočním vedním u Dunlop Trailmax Raid Ty, když jsi je teď zkusil a Pirelli Scorpion Rally STR znáš jak své boty? Podle tvaru vzorku na obrázku to s těmi Dunlopy vypadá daleko lépe než s velkými středními špalky bez drážek u STR, ale domněnky jsou naprd, tak se ptám, jak to vidíš z praxe. Díky předem.
3 reakce
Ahoj K167, moc díky za komentář a postřehy. Ano, pod to co píšeš se můžu v klidu podepsat. Za mě má boční vedení Dunlop Trailmax Raid o krapet lepší než Pirellka, to ano. Nedávno jsem na nich jezdil v mokrým písku na R1250GS a celkem to šlo, nicméně pneumatika do těžšího terénu to není a je potřeba pamatovat, že jde o homologovanou pneumatiku 50% silnice/50% terén. Za mě spíš 60%/40%... Bláto a mokrá tráva vždycky budou těžkým oříškem. Ale