yamaha_demo_tour




Dragginjeans - džíny s kevlarem

Také při letních teplotách nad 30 stupňů nebo při jízdách na skútru do města občas oblečete jenom bundu, necháte kalhoty s protektory doma a vyrazíte v džínách? Já osobně po tomto testu už asi jízdu v běžných džínách opravdu vynechám. Při delším sklouznutí po asfaltu je totiž prakticky jedno, jestli máte džíny, nebo jedete v plavkách. Látka vydrží pár metrů skluzu po asfaltu, pak už přichází řada na vaše maso a v horším případě kloubní pouzdra.

V tomto testu jsme dali zabrat a následně totálně zničili džíny Dragginjeans, prodávané u nás internetovou i kamennou prodejnou Sensormet. V nabídce jsou různých desítky barev a střihů, všechny jsou shodně vybaveny asi 3 mm podšívkou z kevlaru na nejohroženějších místech, tedy na bocích, zadku a části stehen a na kolenou. K testu jsme tedy získali jedny maskáčové džíny s kapsami - z takové té měkké příjemné džínoviny - a začali jsme vymýšlet, jak ověřit jejich účinnost.





Podle níže uvedeného propagačního videa by kevlarové džíny měly vydržet jízdu po zadku i pár desítek metrů. V těchto testech ale šlo jen o tažení, úplně chyběl prvek pádu. Navíc mi asfalt přišel nějak moc hladký, vždyť se neprodřela ani džínovina:

My to zkusíme jinak. Rozhodli jsme se místo kaskadéra použít pytel s mokrým pískem a místo obyčejného tažení na laně za motorkou simulovat opravdovou havárii, kdy jízdě po asfaltu předchází pád z motorky. Takže vymyšleno - džíny naplněné pískem budeme vyhazovat z kufru auta a navíc kus táhnout za autem. A to vše v náročných podmínkách na dráze Hoškovického letiště s ostrým betonovým povrchem, který připomíná struhadlo. Vytvořili jsme tedy testovací Zadek - do džín jsme oblékli pevnou plastovou tašku s pískem o hmotnosti přes 35 Kg. To by mohlo přibližně odpovídat hmotnosti této části těla průměrného jezdce?





Zadek jsme uvázali na lano, rozjeli jsme redakční Fabii asi na 50 km/h a šup, Zadek letěl z otevřeného kufru ven z auta a asi 20 metrů se ještě vezl na laně po betonu. První pokus vypadal dost pesimisticky. Již po pár metrech začaly všude okolo lítat žmolky látky, jak se o drsnou Hoškovickou dráhu odírala džínovina.





Po zvednutí a oprášení je vidět, že džínovina je na mnoha místech prodřená skrz, vinou nesprávného uchycení se nám kalhoty prodřely i na stehnech. Kevlarová podšívka ale drží a modrý igelit, který zde nahrazuje lidskou kůži, je bez poškození.




Celý test jsme opakovali dohromady třikrát, než se nám jeansy definitivně utrhly. Kalhoty jsme totálně zničili, ale kevlarová podšívka plně prokázala své kvality a zachránila Zadek před prodřením. Pokud tedy občas vyrážíte na silnici v džínách, zvažte, jestli si nepořídit aspoň ochranu proti nedobrovolnému skluzu po vozovce.


Koženou kombinézu s plastovými protektory to sice ani v zdaleka nenahradí, ale na druhou stranu, alespoň nějakou ochranu to poskytuje, což se o normálních džínách prostě říct nedá.


Dobrá zpráva taky je, že u Sensormetu si vyberete přesně ten požadovaný střih a barvy, protože mají snad všechny představitelné kombinace.


Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Související firma
  • Sensormet

    Pokud budete mít zájem nás navštívit a osobně si prohlédnout či zakoupit naše zboží, nejdříve nám, prosím, zavolejte nebo pošlete e-mail, abychom se domluvili na čase (možno i o víkendu či ve večerních hodinách). Děkujeme a těšíme se.




TOPlist