V praxi

Interphone F4 je dodáván
ve dvou verzích – Pro integrální a pro otevřené přilby. Obě verze se liší vpodstatě jen umístěním mikrofonu, kdy integrální přilba má mikrofon nalepovací, zatímco otevřená na ohebném

držáku. Vzhledem k hlučnosti jsem zvolil sadu pro otevřené přilby, která obsahuje mikrofon na „husím krku“. Dle výrobce by měla montáž trvat do deseti minut. S tím v podstatě souhlasím. Držák na přilbu lze přidělat buďto mechanicky, nebo pomocí samolepicí folie. Já jsem zvolil mechanické řešení, protože lepenkám zkrátka z principu nevěřím. Co je přišrobované zkrátka drží. Do základny se samotný interphone poměrně jednoduše nacvakne a stačí k němu už jen připojit kabel se sluchátkem.

Sluchátka jsou navzájem propojena tenkým kabelem s 2,5mm jackem. V přilbě jsou upevněna
pomocí samolepek se suchými zipy. Je třeba si trochu pohrát s kabely tak, aby vám šly do přilby bez problémů zasadit bočnice, ale po pár minutách je hotovo. Je ještě třeba nasadit několikrát přilbu a
vyladit polohu sluchátek. Vzhledem k tomu, že se jedná o testovací sadu, nechtěl jsem nějak zásadně zasahovat do přilby, nicméně pro delší používání je vhodnější vyřezat ve výstelce přilby otvory, do kterých se interphone přímo zasadí. Sluchátka nové generace jsou o něco větší a mají dost ostré hrany, které po několikahodinové jízdě začínají tlačit.
Výraznou změnou k lepšímu je
párování přístroje s telefonem i párování přístrojů navzájem. Tento úkon
zabere jen pár vteřin a je velice jednoduchý. Mobilní telefon také najde zařízení velice rychle. První jízdy absolvuji sám a zkouším, co Interphone umí. Uskutečňuji několik telefonních hovrů v různých rychlostech a i ve 110ti mě kolega na telefonu slyší j
asně a zřetelně. Díky dvěma sluchátkům samozřejmě i já jeho. Na dálniční přesun zkouším zapnout nějakou hudbu. Můj telefon je bez problémů podporován a muzika po cestě na dálnici je celkem zajímavá záležitost. Je však třeba
dodržovat bezpečnost a například ve městě bych přehrávač raději vypnul a slyšel auta okolo sebe. S poslechem hudby souvisí i možnost záznamu zvuku za jízdy.
Výrazným zlepšením oproti předchozí generaci je automatické zesilování a zeslabování. Zatímco Interphone první generace zesiloval a zeslaboval hlas pouze asi ve dvou krocích a to ještě velice pomalu, F4 dokáže plynule zesilovat při zrychlování a naopak zeslabovat při zpomalování jízdy. Dělá to samozřejmě za pomoci mikrofonu, který snímá hluk v přilbě. Tato funkce funguje jak u hudby, tak u telefonu a interkomu.



Spárování se spolujezdcem probíhá naprosto bez problémů a je intuitivní. Komunikace bez problémů funguje cca do
130ti kilometrů v hodině na nekapotovaném motocyklu. Dál už je hluk v přilbách přeci jen enormní a i při zvýšené hlasitosti není moc dobře rozumět. Výdrž baterií jsme bohužel nestihli ověřit, ale Interphony fungovaly v kuse
sedm hodin a ještě se neozýval signál vybitých baterií. Pro mnoho majitelů Interphone je dobrou zprávou možnost párování Interphone a Interphone F4.
Závěr
Pro vlastníky předchozí generace Interphonu, kterým se již po několika letech užívání zkracuje životnost baterií či mají tyto komunikátory opotřebované, je Interphone
F4 jasná volba. Přináší mnoho nových funkcí a podstatně zvyšuje kvalitu poslechu i hovoru. To vše se samozřejmě musí odrazit i na ceně, která ale v porovnání se srovnatelnými drátovými interkomy
není nějak přehnaná.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)