Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Pólín: Info by se určitě našlo, ale už se nevešlo. Tenhle článek zachycuje nejdůležitější modely v přelomovém období, ale na 80. léta a soupeření japonských značek taky dojde... takže i CBX750 určitě přijde na přetřes
memphis.unv
Ano. Ve značně upravené verzi (otázka, kolik měla společného se sériovým strojem) zvítězilo Commando např. v TT ve třídě Formula 750 ještě někdy okolo roku 1972 či dokonce později.
Objektivně:
Commando mělo neuvěřitelně přesné řízení, suchou hmotnost 190 kg a vzteklý charakter dvouválce. Představovalo určitou míru nepohodlí, anglické pojetí "sportování".
CB750 byla těžší (cca 215 kg), podvozek nalazený více do komfortu, neobyčejně silný motor "se sametovým charakterem elektromotoru". Představovala big-bike vhodný i pro každodenní použití, cestování a pod.
Srdce versus rozum.
O osudu obou strojů rozhodli zákazníci.
Dobrý počteníčko.
Jen tak mimochodem k rejpalům, co tvrdí, že CB ze začátku byly okolírované angličáky. Tedy pokud vím:
CB77 měla kliku přesazenou o 180° - ne souhup jako Triumph, Norton, ... On Norton Commando totiž musel mít motor uložený ve speciálních gumách, protože docela šíleně vibroval. To uložení bylo skvělé a účinné - ale jen dokud bylo nové.
A o kopírování řadového čtyřválce od anglánů snad nemá smysl mluvit
A proč např. Norton Commando zbankrotoval a CB750 ovládla svět? Prostě byla lepší. Výkon cca 67 koní proti 58 atd.
Ano - jako veterána bych si dnes raději pořídil Commando (je jich málo = vzácnost), ale v roce 1969 bych si jako novou asi koupil raději CB750.
cms0: První byly zřejmě motorky Scott někdy pr 1. sv. válce, to byly 2T.
//bikerpros.files.wordpress.com/2009/06/right_600.jpg
Pak to načas upadlo a do sériové výroby to podle různých zdrojů oživila až Suzuki GT750 na začátku 70. let.
Pekný článok.
Pohlad na ten šesťválec zpredu je brutálny
Nevie mi niekto povedať, kedy sa začali vyrábať prvé sériové motorky chladene vodou? Predpokladám, že s tým prišli japonské značky, nie?
Pekný článek,ale proč autor nezmínil dle meho velice uspesny stroj CB400T/N??? to je tosek zahadou, jinak to pusobí jako skoro kompletní řada CBéčka...Jinak SUPER
Jinak co se týče off topic debaty na téma Japka vs Čongové, tak taky přihodím svou trošku do mlýna. Podle mě je v současné době problémem nejaponských asijců kontola výstupní kvality. Okopírovat technologii a použít kvalitní materiály není problém, ale co už problém je, je zařídit, aby se se s nimi naložilo jak bylo původně zamýšleno. Když jsem vybíral, jakou moji první pořídím, tak jsem zvažoval nejdřív ty "levné", takže yuki apod. A to do té doby, než jsem mě možnost vidět jednu na vlastní očí. Sváry jako kdybych je dělal já (svářečku jsem nikdy v ruce nedržel) kontakty u některých drátů jenom omotané izolačkou, na šroubech stopy rzi (a to byla nová) a nečo co vypadalo jako pomalu se loupající chrom. Ato bylo jenom co jsem si všimnul na první pohled. Při hledání recenzí a článků na internetu jsem narazil třeba na recenzi MCN o Hyosung GT250R. A překvapilo mě že to tam taky zminují. Konkrétně rez na šroubech a další nedostatky. Jakmile tohle číňani vychytají, tak tu bude mít velká čtyřka velkou konkurenci. A co se týče designu, jako vzhledu, tak to je opravdu tak velký problém, kouknout po konceptech designérů a vybrat toho od koho se Vám nápady líbí s rostě si od něj koupit pár návrhů. Když se podívám na celé spektrum strojů co jsou dnes ve výrobě, tak jsou tu sólo, paralelní, řadové, do V, do L, boxery, 1, 2, 3, 4, 6 válce a možná pár exotičtějších konceptů, jsou to sprotovní stroje, cesťáky, cruisery, endura, prostě na co si člověk vzpomene, takže dneska už v podstatě není moc co vymýšlet (Aha jště zu pokud vim neni Wankel ). V podstatě cokoli dneska někdo udělá bude jenom kopie toho co už někdo udělal, nebo na to alespoň myslel. Když si budu moct za 5 let pořídit 6kového naháče z číny s dobrou kvalitou výroby, který se mi bude líbit, který je už nějaký čas ve výrobě a už mu vychytali novorozenecké neduhy cca za 100-130k. V tomhle kladu úplně stejné nároky na japonce, bawora i kohokoliv jiného.
Toť můj názor.
Hezké velikonoční pondělí. Článek o CB řadě se mi moc líbil,mám několik motorek z této řady,byla by to asi hodně velká sbírka sehnat celou řadu od padesátky až po litra. Myslím si,že spolehlivost Hond je známá,obzlášť třeba u Hondy VFR 750 ,ale to je jiná řada...Prostě Pan Soichiro Honda to vzal za správný konec...Hezký den
Díky za hezký článek,v diskuzi co člověk,to názor,já jsem kdysi jezdil na jawách a nedávno jsem si pro radost zase jednu pořídil,ale nebudeme si nic nalhávat, Japonci jsou dnes úplně někde jinde než co se produkuje u nás, když se podívám, co Honda vyráběla v osmdesátých letech a jak jsme na tom byli my v Československu, to se prostě srovnávat nedá a neustále mluvit o jednom okopčeným automatu na skútr, to je obehraná písnička...Mimo jiný, letos si udělám radost znova a rozšířím řady majitelů cébéefek a rád se projedu na obou mašinkách...přeju pěkný velikovoční den
Srovnávat Japonce s Číňanama je zcestný jak vidíte čínský motorky se tu moc nechytli měli asi 5-leté období kdy se tu hodně prodávali, ale to už je pryč. Jinak někdo tady psal , že Japonci nikdy nic novýho nevymysleli, tak to je taky dost uhozený...Třebas kdy poprvé Yamaha použila jazýčkovej ventil a kdy byl poprvé použitej na soutěžní Jawě...Honda od Jawy opálila jen automatickou sdpojku...U nás byli do určitý doby na špičce závodní a soutěžní motorky ale to co se prodávalo normláním lidem nestálo za nic...
Moc pěknej článek Je vidět, že tyhle starý japonce žere čím dál víc lidí. Jsou to legendy ať si říká kdo chce co chce... Pro rejpaly: Tak napište článek o historii své motorky, rád si ho přečtu
Zdravím a děkuji! Opravdu pěkné velikonoční pondělí mi po včerejším prvním výjezdu Motorkáři přichystali. Přimlouvám ser za podobný průřez historií řady VF.
Honda je Honda...není a nikdy nebude lepší značky Jinak jezdím zásadně japonské motorky,pracuji pro korejskou firmu a jím čínu,takže co se týče asijských výrobků jsem nezaujatý
Nevím jistě, jestli jsem se nepřehlídl, ale chybí mně zde
jeden "mazel" z řady CB a sice ŠESTIkvaltovej DVOUvál 360 .
Pekne video k tematu :
//www.youtube.com/watch?v=4-FstCKzbzQ
Honda CB125 se mezi CB nepočítá? Vždyť její motor má dnes každá druhá dváca..
Krtek jeden bývalý motorkař ji měl a vždy jsem ji obdivoval.Škoda že už zemřel byl moc faj moc sem fandil jeho uspěchum.Jmenoval se MUSIL
Pólín: Info by se určitě našlo, ale už se nevešlo. Tenhle článek zachycuje nejdůležitější modely v přelomovém období, ale na 80. léta a soupeření japonských značek taky dojde... takže i CBX750 určitě přijde na přetřes
Moc pěkný článek!!A co takhle cbx 750 f2. Nenašlo by se pár informací?? Díky.
..a co takhle ta nova CB 1100 ???
to se jako k Cb-čkam nepocita??Mooc pekne retro...
memphis.unv
Ano. Ve značně upravené verzi (otázka, kolik měla společného se sériovým strojem) zvítězilo Commando např. v TT ve třídě Formula 750 ještě někdy okolo roku 1972 či dokonce později.
Objektivně:
Commando mělo neuvěřitelně přesné řízení, suchou hmotnost 190 kg a vzteklý charakter dvouválce. Představovalo určitou míru nepohodlí, anglické pojetí "sportování".
CB750 byla těžší (cca 215 kg), podvozek nalazený více do komfortu, neobyčejně silný motor "se sametovým charakterem elektromotoru". Představovala big-bike vhodný i pro každodenní použití, cestování a pod.
Srdce versus rozum.
O osudu obou strojů rozhodli zákazníci.
650ccm: pokud vím, japonci s podstatně vyšším výkonem dostávali právě od commanda ještě hodně dlouho na prdel
Dobrý počteníčko.
Jen tak mimochodem k rejpalům, co tvrdí, že CB ze začátku byly okolírované angličáky. Tedy pokud vím:
CB77 měla kliku přesazenou o 180° - ne souhup jako Triumph, Norton, ... On Norton Commando totiž musel mít motor uložený ve speciálních gumách, protože docela šíleně vibroval. To uložení bylo skvělé a účinné - ale jen dokud bylo nové.
A o kopírování řadového čtyřválce od anglánů snad nemá smysl mluvit
A proč např. Norton Commando zbankrotoval a CB750 ovládla svět? Prostě byla lepší. Výkon cca 67 koní proti 58 atd.
Ano - jako veterána bych si dnes raději pořídil Commando (je jich málo = vzácnost), ale v roce 1969 bych si jako novou asi koupil raději CB750.
Krásná klasika
cms0: První byly zřejmě motorky Scott někdy pr 1. sv. válce, to byly 2T.
//bikerpros.files.wordpress.com/2009/06/right_600.jpg
Pak to načas upadlo a do sériové výroby to podle různých zdrojů oživila až Suzuki GT750 na začátku 70. let.
Pekný článok.
Pohlad na ten šesťválec zpredu je brutálny
Nevie mi niekto povedať, kedy sa začali vyrábať prvé sériové motorky chladene vodou? Predpokladám, že s tým prišli japonské značky, nie?
Jinak hezké
Bejci !
A co CB 900 F2 BoldOr
CBčkům fandim, jak jinak
Hezká klasika, ale dnešní moderní japonku bych si už nekoupil Od japonců kupuji výhradně už pouze elektro, které je tam i vyrobené
Pekný článek,ale proč autor nezmínil dle meho velice uspesny stroj CB400T/N??? to je tosek zahadou, jinak to pusobí jako skoro kompletní řada CBéčka...Jinak SUPER
Moc pekný článek, děkuji za počtení.
Jinak co se týče off topic debaty na téma Japka vs Čongové, tak taky přihodím svou trošku do mlýna. Podle mě je v současné době problémem nejaponských asijců kontola výstupní kvality. Okopírovat technologii a použít kvalitní materiály není problém, ale co už problém je, je zařídit, aby se se s nimi naložilo jak bylo původně zamýšleno. Když jsem vybíral, jakou moji první pořídím, tak jsem zvažoval nejdřív ty "levné", takže yuki apod. A to do té doby, než jsem mě možnost vidět jednu na vlastní očí. Sváry jako kdybych je dělal já (svářečku jsem nikdy v ruce nedržel) kontakty u některých drátů jenom omotané izolačkou, na šroubech stopy rzi (a to byla nová) a nečo co vypadalo jako pomalu se loupající chrom. Ato bylo jenom co jsem si všimnul na první pohled. Při hledání recenzí a článků na internetu jsem narazil třeba na recenzi MCN o Hyosung GT250R. A překvapilo mě že to tam taky zminují. Konkrétně rez na šroubech a další nedostatky. Jakmile tohle číňani vychytají, tak tu bude mít velká čtyřka velkou konkurenci. A co se týče designu, jako vzhledu, tak to je opravdu tak velký problém, kouknout po konceptech designérů a vybrat toho od koho se Vám nápady líbí s rostě si od něj koupit pár návrhů. Když se podívám na celé spektrum strojů co jsou dnes ve výrobě, tak jsou tu sólo, paralelní, řadové, do V, do L, boxery, 1, 2, 3, 4, 6 válce a možná pár exotičtějších konceptů, jsou to sprotovní stroje, cesťáky, cruisery, endura, prostě na co si člověk vzpomene, takže dneska už v podstatě není moc co vymýšlet (Aha jště zu pokud vim neni Wankel ). V podstatě cokoli dneska někdo udělá bude jenom kopie toho co už někdo udělal, nebo na to alespoň myslel. Když si budu moct za 5 let pořídit 6kového naháče z číny s dobrou kvalitou výroby, který se mi bude líbit, který je už nějaký čas ve výrobě a už mu vychytali novorozenecké neduhy cca za 100-130k. V tomhle kladu úplně stejné nároky na japonce, bawora i kohokoliv jiného.
Toť můj názor.
Hezké velikonoční pondělí. Článek o CB řadě se mi moc líbil,mám několik motorek z této řady,byla by to asi hodně velká sbírka sehnat celou řadu od padesátky až po litra. Myslím si,že spolehlivost Hond je známá,obzlášť třeba u Hondy VFR 750 ,ale to je jiná řada...Prostě Pan Soichiro Honda to vzal za správný konec...Hezký den
honda
Díky za hezký článek,v diskuzi co člověk,to názor,já jsem kdysi jezdil na jawách a nedávno jsem si pro radost zase jednu pořídil,ale nebudeme si nic nalhávat, Japonci jsou dnes úplně někde jinde než co se produkuje u nás, když se podívám, co Honda vyráběla v osmdesátých letech a jak jsme na tom byli my v Československu, to se prostě srovnávat nedá a neustále mluvit o jednom okopčeným automatu na skútr, to je obehraná písnička...Mimo jiný, letos si udělám radost znova a rozšířím řady majitelů cébéefek a rád se projedu na obou mašinkách...přeju pěkný velikovoční den
Super článek ke svatečnímu dni. . I já se přimlouvám za VF řadu někdy v budoucnu.
DMC-zajdi si k Chocholouškovi, snad ti pomůže
Sukin: to že japonci něco uvedli třeba jako první do sériové výroby neznamená že to objevili.
a v souvislosti s jawou asi spiš myslí motor V4
Srovnávat Japonce s Číňanama je zcestný jak vidíte čínský motorky se tu moc nechytli měli asi 5-leté období kdy se tu hodně prodávali, ale to už je pryč. Jinak někdo tady psal , že Japonci nikdy nic novýho nevymysleli, tak to je taky dost uhozený...Třebas kdy poprvé Yamaha použila jazýčkovej ventil a kdy byl poprvé použitej na soutěžní Jawě...Honda od Jawy opálila jen automatickou sdpojku...U nás byli do určitý doby na špičce závodní a soutěžní motorky ale to co se prodávalo normláním lidem nestálo za nic...
Moc pěknej článek Je vidět, že tyhle starý japonce žere čím dál víc lidí. Jsou to legendy ať si říká kdo chce co chce... Pro rejpaly: Tak napište článek o historii své motorky, rád si ho přečtu
Zdravím a děkuji! Opravdu pěkné velikonoční pondělí mi po včerejším prvním výjezdu Motorkáři přichystali. Přimlouvám ser za podobný průřez historií řady VF.
Honda je Honda...není a nikdy nebude lepší značky Jinak jezdím zásadně japonské motorky,pracuji pro korejskou firmu a jím čínu,takže co se týče asijských výrobků jsem nezaujatý