Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zdravím hanse41, nevím, jestli si to hansi přečteš, když vidím, že je tady konverzace stará sedm let, ale náhodou jsem zabrousil na tyto stránky, protože vlastním BMW R12 a chtěl bych s Tebou navázat kontakt ohledně rady při renovaci tohoto stroje. Tak uvidím, jestli ještě na tyto stránky chodíš
S pozdravem Trepii
Přečetl jsem jedním dechem, moc pěkné, je znát, že zdrojem jsou zmíněné stránky Histor BMW R12 Zentrale, což je naprosto úžasný zdroj informací renovátorů erdvanáctek. Jen s jednou drobností nemohu souhlasit. S magdynem přeci stroj také bez problémů svítí a troubí při stojícím motoru - má tu samou baterii, jako akumulátorové provedení zapalování. Ta je zde ale dobíjena jen o něco slabším dynamem.
daw.: Pokud máš zájem o tyto informace, napiš mi přímo na pm nebo prostřednictvím našich klubových stránek, odkaz je na videu u tohoto článku. Díky. Hans.41
Hans.41
Děkuju, přesně to jsem měl na mysli. O přestavbě jsme začali s klubem přemýšlet, ale zatím je to vše jen ve stádiu nápadu a zjišťování informací.
Článek, který máš připravený by byl jistě velkým přínosem pro fandy oldtime motocyklů popř. KVH kluby atp.
Eso_Rimmer: Bez urážek a poučování, jen čistě pro upřesnění, Dněpr a motocykl M-72 jsou rozdílné stroje. Dněpr byl vyráběn dlouho po válce na Ukrajině, M-72 je původní licence BMW R71 odkoupená v roce 1938 a vyráběná již za II sv. války.
daw: Prosím tě R-12 nelze z Dněpru či Uralu přestavět, vzhledem k naprosto jinému rámu, motoru atd. Jedná se o zcela jiný motocykl. Možná máš na mysli přestavbu na motocykl BMW R-71, kde sovětský motocykl M-72 je jeho odkoupenou licencí. Podotýkám, že pouze z válečné či poválečné verze vyráběné do roku 1952 se lze originálnímu motocyklu BMW přestavbou přiblížit. Při zájmu redakce o publikování, mám přesně na toto často diskutované téma připravený článek.
v.vocas.s : jedná se o 750-ku, ale dle možnosti vrtání válců v rozmezí 78-81, tedy může být v reále 78 = 745 cm3, 81 = 803,4 cm3. Díky, nevšiml jsem si tohoto chybějícího údaje.
Ještě mám jeden dotaz, dost v poslední době je na reenact akcích vidět přestavby z motocyklů Dňepr.
Jaký stroj se hodí pro tuto přestavbu? Mám na mysli do jakého roku výroby apt.
Mohl by mi někdo poskytnout bližší info?
Předem díky.
Nechci tvrdit, že jsem to četl doslova, ale slov "obsah/objem" motoru jsem se nedohledal, poradí někdo nezasvěcenému, o jakou že se to jedná kubaturu???
Nejdříve velká gratulace ke stroji, nádherný kousek. Dále díky za perfektní, fundovaný a vyčerpávající článek, něco takového tu už dlouho nebylo, opravdu paráda.
Zdravím hanse41, nevím, jestli si to hansi přečteš, když vidím, že je tady konverzace stará sedm let, ale náhodou jsem zabrousil na tyto stránky, protože vlastním BMW R12 a chtěl bych s Tebou navázat kontakt ohledně rady při renovaci tohoto stroje. Tak uvidím, jestli ještě na tyto stránky chodíš
S pozdravem Trepii
Přečetl jsem jedním dechem, moc pěkné, je znát, že zdrojem jsou zmíněné stránky Histor BMW R12 Zentrale, což je naprosto úžasný zdroj informací renovátorů erdvanáctek. Jen s jednou drobností nemohu souhlasit. S magdynem přeci stroj také bez problémů svítí a troubí při stojícím motoru - má tu samou baterii, jako akumulátorové provedení zapalování. Ta je zde ale dobíjena jen o něco slabším dynamem.
pěknej článek, konečně něco pro chlapy
moc pěkný...
Naprosto úžasnej článek. Super motorka a sakra dobrá práce. Bože, kdyby byla alespoň polovina článků na této úrovni, tak tu je dvakrát tolik lidí.
čoprak > srandisto, první "sraz" se konal na Hradčanech roku 1939
Díky všem za komentáře ,pro mě motivace navíc, přidat nějaký článek o motocyklech z tohoto období.
A kdepak se u nás konal první motorkářský sraz?
luxus článek a ty fotky taky nemaj chybu.
Parádní článek a plno krásných fotek...perferktní práce moc hezky se mi to četlo a prohlíželo
ukápla mi slzička velikosti kýblu - prostě nádhera
daw.: Pokud máš zájem o tyto informace, napiš mi přímo na pm nebo prostřednictvím našich klubových stránek, odkaz je na videu u tohoto článku. Díky. Hans.41
add Hans- spletl jsem si to se "Saharou". A jak jsem psal, nebyl jsem si jisty, jen jsem "tusil"
Hans.41
Děkuju, přesně to jsem měl na mysli. O přestavbě jsme začali s klubem přemýšlet, ale zatím je to vše jen ve stádiu nápadu a zjišťování informací.
Článek, který máš připravený by byl jistě velkým přínosem pro fandy oldtime motocyklů popř. KVH kluby atp.
Díky moc za info.
Eso_Rimmer: Bez urážek a poučování, jen čistě pro upřesnění, Dněpr a motocykl M-72 jsou rozdílné stroje. Dněpr byl vyráběn dlouho po válce na Ukrajině, M-72 je původní licence BMW R71 odkoupená v roce 1938 a vyráběná již za II sv. války.
daw: Prosím tě R-12 nelze z Dněpru či Uralu přestavět, vzhledem k naprosto jinému rámu, motoru atd. Jedná se o zcela jiný motocykl. Možná máš na mysli přestavbu na motocykl BMW R-71, kde sovětský motocykl M-72 je jeho odkoupenou licencí. Podotýkám, že pouze z válečné či poválečné verze vyráběné do roku 1952 se lze originálnímu motocyklu BMW přestavbou přiblížit. Při zájmu redakce o publikování, mám přesně na toto často diskutované téma připravený článek.
v.vocas.s : jedná se o 750-ku, ale dle možnosti vrtání válců v rozmezí 78-81, tedy může být v reále 78 = 745 cm3, 81 = 803,4 cm3. Díky, nevšiml jsem si tohoto chybějícího údaje.
add DAW: jedna se tusim o Dnepr M-72 (vojenska verze)
Paráda , moc krásné stroje...
Klobouk dolů, je vidět, že jsi to vzal z gruntu ještě toho Haryka, to bude moc zajímavá sbírka
Ještě mám jeden dotaz, dost v poslední době je na reenact akcích vidět přestavby z motocyklů Dňepr.
Jaký stroj se hodí pro tuto přestavbu? Mám na mysli do jakého roku výroby apt.
Mohl by mi někdo poskytnout bližší info?
Předem díky.
co dodat
Krása, takové čtení potěší každého. Nejen fandy a členy KVH, ale i laiky ;)
Odpovím si sám. Dle Google 750 ccm.
hans.41: Opraveno
Nechci tvrdit, že jsem to četl doslova, ale slov "obsah/objem" motoru jsem se nedohledal, poradí někdo nezasvěcenému, o jakou že se to jedná kubaturu???
Kdyby byli takto psány všechny články, to by bylo počteníčko
Poprosil bych redaktora o opravení slova "Očíslovány" na správné SČÍSLOVÁNY v kapitole 5. identifikace. Děkuji za komentáře, kterých si vážím.
Nejdříve velká gratulace ke stroji, nádherný kousek. Dále díky za perfektní, fundovaný a vyčerpávající článek, něco takového tu už dlouho nebylo, opravdu paráda.
Moc pěkné počtení a super fota