yamaha_demo_tour




Kawasaki GPZ 750 Turbo: 30. výročí zrodu legendy

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Tušák- (9) napsal 28.09.2013 v 21:52

Článek je pěkně napsaný ale je tam pár chyb, jako např. že Kawa má nejkratší svody k turbu. Nejkratší je má Honda CX 500/650 turbo, asi 15cm. Kawa jen vytěžíla z omylů konkurence při vývoji motoru a krom jinýho zvedla obsah na 750. Honda CX650 má 102k a Kawa 112k, tak v přepočtu je na tom líp Honda. Taky se mi nezdají ty řeči o vlnění rámu, na tu dobu např. Yamaha xj jede jako po kolejích, CX taky nemá problém. Asi záleží jak si to člověk umí ošetřovat a nastavit pružení, atd. To píšu jako majitel těchto strojů PS. Není lepší sranda svezení než na moto s turbem.

Jirka4137 (114) napsal 08.09.2013 v 22:00

Krásná motorka supr videjko.Plakáty západních mašin jsem měl v 80 letech jako kluk v pokojíku a bylo to pro nás něco fantatického a nedosažitelného.Jsem rád že se líbí tolika lidem ještě dnes a klobouk dolů před pány kostruktéry té doby.Dík za pěkný článek.

Humusus (25) napsal 21.04.2013 v 15:12

GPZ byly ve své době nádhrené motorky. Zajímavý článek. Pouze jedna připomínka PS = německy, HP = anglicky, K = česky. Nevím proč češi v českých článcích a inzerátech neustále používají výraz PS.

BaRT_Czech (45) napsal 17.04.2013 v 22:20

děkuji za pěkný článek

cerny.kam (0) napsal 17.04.2013 v 21:57

Krásná motorka !!! V porovnání s dneškem si tu jízdu musel člověk zasloužit - řeknu vám, že mít něco podobného doma, to by byla paráda (vlastnil jsem GPZ 1100 - snad se k němu dostanu opět zpátky), sakra, má to něco do sebe tady ty strojovny...

t_freedom (153) napsal 17.04.2013 v 21:49

Neberete v potaz ten motor - na ten v tý době asi nebyl žádnej rám dost dobrej... a mimochodem já jezdil i na XSku co máš ...jenže to dělalo tak 170km/h a mělo trochu jinej zátah. GPZko bylo dlouhý jak tejden. Těch 220km/h maximálky se mi zdá taky dost nízkejch ...já měl tacho do 320(origo) a osobně jsem na něm viděl 245km/h(ale bůhví jaká na tom byla řetězovka)

Jindra650 (35) napsal 17.04.2013 v 21:40

Taky si myslim, ze to t_freedom prilis demonizuje. Ta motorka je na tom o konstrukcne lip jak motorky obdobnyho stari co byly mnohdy jeste daleko horsi. Vzhledem k tomu, co sam tedka jezdi a ma vyzkouseno to vidi opravdu az prilis cerne. Stav tehdy 14let stary motorky asi taky nepridal na jizdnich vlastnostech. Co mam moznost jezdit treba na XS750, tak ta motorka je perfektne stabilni a snad jen brzdy maji problem s velkou hmotnosti, ale ta motorka se verte nebo ne nevlni jak to rady delaji jine vylitane vrany.

t_freedom (153) napsal 17.04.2013 v 20:46

DucDave> ten rám se vlnil jak had a brzdy byly dost měkký a na letišti vadly (ale to mohlo mít více důvodů - v době kdy jsem jí jezdil byla už 14let stará) Ohledně toho videa - měl jsem origo laufy a nebyl na nich štítek kawasaki - to co je na videu, nevypadá jako standard. Zvuk byl tlumenější a přes 6t rpm bylo slyšet svištění turba ...

ducdave (0) napsal 17.04.2013 v 20:31

pěkný článek! Oprašuji doma svoji GPZ 1100 Unitrak a musím vyvrátit tvrzení o rámu a brzdách. Na svojí dobu fungují perfektně. Kamarád měl Turbo začátkem 90tých let a problém byl hlavně v nástupu turba, zablikala zelená kontrolka plnícího tlaku a začalo peklo! Tyhle motocykly nebyly pro každýho!

Floo (67) napsal 17.04.2013 v 20:18

za me dobry clanek ! o seriovych turbech v moto jsem vubec nevedel.

jeník37 (0) napsal 17.04.2013 v 19:53

neskutečná krasavice

Alesvf (35) napsal 17.04.2013 v 19:11

raketa jak má bejt

Žabinátor (69) napsal 17.04.2013 v 15:58+1

Jestli si pamatujete v Topgunu, jak tom cruise jede vstříc západu a vedle něj vzlítá stíhačka tak myslim, že kdyby ve filmu nejezdil na GPZ900 ale na tomlhe, tak by jí býval asi i stačil, nebo by se vznesl dřív jak ona

JerryTheRay (75) napsal 17.04.2013 v 12:29

Super článek i vídejo

deep-sk (474) napsal 17.04.2013 v 11:10+1

enusim2: holt vtedy asi boli "trocha" ine hlukove a emisne normy ako teraz...
ale je to fakt brutalna masina...

FiZzeR (362) napsal 17.04.2013 v 10:16+1

SensationBlaack (-18) napsal 17.04.2013 v 09:45

Super clanek

enusim2 (21) napsal 17.04.2013 v 09:00+1

jestli tohle byl zvuk dle seriovych vyfuku,jako ze to tak vypadalo,tak je to masakr.dnesni vysavce by se mohly ucit

gresini (4502) napsal 17.04.2013 v 08:29+4

Pěkně napsaný článek,ale o těch turbomotorech v motkách,by toho chtělo napsat víc,je to zajímavý.

markus (17) napsal 17.04.2013 v 08:28+1

krásnej stroj. žeru ty jednoduchý hranatý tvary

t_freedom (153) napsal 17.04.2013 v 06:46+3

tak o jemnosti nástupu turba si můžete nechat zdát, pánové. Změny na rámu sice byly, ale ono to ve finále nemělo moc velkej vliv - GPZtko bylo obecně na rám dost slabý a zesílený trubky na páteři spolu se zesílením rámu v radiusech u turba nemělo příliš kýžený efekt. Kapitola sama pro sebe byly brzdy. O týhle mašině se spíš povídalo, že jí lidi nekupovali, protože původní majitelé jsou mrtví a stroj si vždy někdo opravil a snažil se to taky krotit Jinak turbo bylo Hitachi a dávalo PŘEtlak 0,73bar.




TOPlist