globalmoto_unor2




Letíme do Marrákeše testovat Triumph Tiger 900 ve všech verzích

Také vás zaujala tato novinka z Britských ostrovů jako nás v redakci? Pokud ano, je zde možnost on-line dotazů, na které se budeme snažit najít odpověď během mezinárodní prezentace. Už za pár dní si totiž nového Tigera 900 vyzkoušíme a to hned ve všech verzích, tedy verzi Tiger 900, Tiger 900 GT a Tiger 900 Rally.

Musím říct, že nový Tiger 900 mě hodně zaujal a jsem na něj fest zvědav. Díky pozvání na mezinárodní prezentaci v Maroku už brzy hodím do placu své první dojmy a o moc rád se podělím o všechny zkušenosti. Tradičně nabízíme možnost vkládat dotazy, na které budeme hledat odpovědi přímo u Triumphu.

První článek, který o novince informoval, vyšel už začátkem prosince. Triumph Tiger 900 je tedy kompletně nový a jeho řadový tříválec o objemu 888 ccm dokáže naservírovat 95 koní. Pochopitelně splňuje normu Euro 5 a podle informací je silnější ve středním pásmu a posílil také po stránce kroutícího momentu. Jiná je také pozice motoru, což by mělo jít na ruku lepší ovladatelnosti a v neposlední řadě také nežádoucímu topení do stehen. Díky upravenému rámu a jinému úhlu řízení se změnila celková geometrie stroje a vlastně i jeho ergonomie. Bez povšimnutí nemůže zůstat nižší váha o pět kilogramů, šroubovaná podsedlovka, stavitelné sedlo i stavitelné plexi nebo dvacetilitrová nádrž.

Triumph Tiger je k mání dokonce v pěti variantách. Jednak v základní verzi na litých kolech 19“/17“, a pak ve vyšší verzi GT, GT Pro se stejnými rozměry kol. Kdo touží po více offroadové verzi, má k dispozici model Rally a nebo Rally Pro na drátěných kolech 21“/17“. Silničně laděná verze GT dostala oproti standardnímu modelu stavitelné přední i zadní pérování, elektroniku s víceosou řídící jednotkou, tempomat, vyhřívané rukojeti a v neposlední řadě více jízdních režimů. Pokud jde o verzi GT Pro, má jezdec k dispozici zadní pérování s elektronickým nastavováním. Offroadově laděný model Rally disponuje kromě zmíněných větších bezdušových kol také pérováním Showa s většími zdvihy 240/230 mm a pokud je řeč o nejvyšší verzi Rally Pro, najdeme u ní jízdní režim Offroad-Pro, kde je možné vypnout ABS i kontrolu trakce. Nejzákladnější Tiger váží suchých 192 kg, GT 194 kg, GT Pro 198 kg, Rally 196 kg a Rally Pro 201 kg.

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

Dotazy je možné vkládat do 16.02.2020 23:00
Vláďa Novotný bude odpovídat mezi 12.02.2020 09:00 a 29.02.2020 09:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Miraque
Dotaz od Miraque položen 14.02.2020 10:59

Dobry den, prosil bych o porovnani s BMW F850GS jak on tak hlavně off. Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:08

Miraque, díky. Plnohodnotné srovnání by bylo možné pouze pří přímé konfrontaci a věřím, že se nám během sezony podaří. Nicméně se mi zdá o něco rozdílná jízdní pozice, kdy BMW má o fous více potopený předek. U Triumphu se mi více líbí pérování v továrním nastavení a stupačky. Motor se tváří celkem podobně, ale jestli si dobře pamatuju, BMW má o něco mohutnější spodek. Triumph je naopak silný ve středním pásmu a klidný bez cukání od nejnižších otáček.

peetr72
Dotaz od peetr72 položen 14.02.2020 12:48

Ahoj, požádal bych o srovnání silniční verze Tigeru 900 GT s BMW 900 XR, kterou jsi teď nedávno testoval v Almérii.
Zajímalo by mě srovnání jízdních vlastností, výkonu motoru, jízdní pozice a hlavně, který model je lepší a v čem.
Děkuji za odpovědi. Petr

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:08

Peetr72, díky za dotaz, ale plnohodnotně na něj dokážu odpovědět, až když je budu mít v jeden okamžik na jednom místě. Každopádně BMW F 900 XR je mnohem více silničním sportem, už kvůli sedmnáctkovému přednímu kolu a Triumph zase o fous větším cestovním endurem se silničním zaměřením. Jen pro upřesnění, Tiger má na předku devatenáctkové kolo. Výkon motoru celkem podobný, pozice jak by smet a bude vyhovovat cestování u jedné i druhé mašiny.

xvladax
Dotaz od xvladax položen 14.02.2020 13:52

Ahoj, zajímalo by mě Tvoje pocity ohledně tlumení u obou verzí. Model GT má Marzocchi a Rally tuším Showa. Škoda, že neosadili od WP. Třeba to je ok a nebo to časem příde jako upgrade. Díky Vláďa

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:09

xvladax, pérování odpovídá zaměření, takže Marzocchi na modelu GT s menšími zdvihy je tužší a vyhovuje silničnímu ježdění. Mě se tovární nastavení líbilo a je fajn, že je stavitelné. U Rally je skutečně Showa a já jsem s ní velice spokojen. Kompromis mezi asfaltem a terénem se povedl, ovšem na silnici působí hlavně po přesednutí z GT poněkud měkčeji. V terénu se stavitelné pérování Showa předvedlo skvěle a podle člověka z továrny je nejlepším variantou, co během vývoje zkoušeli. Dík za dotaz Vláďo.

bigdog
Dotaz od bigdog položen 14.02.2020 15:46

Ahoj, jak si vede v porovnání Rally verze s Africou 1100?

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:10

Bigdog, opět říkám, že více prozradí přímé srovnání. Každopádně Africa Twin má větší motor a z toho pramení i mohutnější spodek a také výkon ve vršku. Obě mašiny jsou parádně ovladatelné, mají povedené pérování i jízdní pozici, tedy alespoň co se standardní Afriky týče. U Triumfu mi přijde o něco lepší pohyb v menu a v terénu se mi líbí možnost režimu Enduro Pro, kde leze všechno vypnout a i po vypnutí klíčkem si pamatuje. Díky.

Boro78
Dotaz od Boro78 položen 14.02.2020 16:13

Myslim, ze 850GS slo jinou cestou nez tiger 900 verze Rally. Ten lze porovnat s ATAS nebo AT...

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:17

Boro78, uvidíme, třeba se podaří přímé srovnání a budeme vědět víc. Kromě toho má BMW nový větší devítistovkový motor, takže se nechme překvapit, jestli ho nasadí i na model F GS.

nevo7
Dotaz od nevo7 položen 14.02.2020 17:05

Tlačítka na riaditkach vyzerajú z predošlej verzie. Tie boli dosť necitlivé v kožených rukaviciach. Aký máš z toho pocit? Ako je vhodné plexi na GT pri diaľničných rýchlostiach pre +190cm chlapa?
A ak sa nemýlim, má to najväčší TFT dislej v moto populácii. 7" v tej vyššej výbave.

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:18

nevo7, dík za dotaz. Řekl bych, že tlačítka jsou víceméně stejné a alespoň já jsem s ovládáním neměl problém, tedy kromě toho, že se mi pletl přepínač blinkrů a joystik. Já mám cca 173 cm a štítek fungoval dobře, navíc se dobře nastavoval i za jízdy. Jak bude sedět takhle vysokým motorářům nedovedu posoudit a ani jsme takového čahouna ve skupině neměli, abych se ho mohl zeptal, omlouvám se. TFT je podle informací skutečně největší.

GoraAplha
Dotaz od GoraAplha položen 14.02.2020 19:53

Ahoj, většina moto SUV má širší rozměry pneu 120/70-19" vpředu a 170/60-17" vzadu, kdežto silniční Tiger 900 má užší rozměr 100/90-19" a 150/70-17". Proč tyto rozměry? Jaký z toho máš pocit ve srovnání? Děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:19

Ahoj GoraAlpha, ptal jsem se chlapíků z továrny a ti říkali, že testovali všechny možné pneumatiky i rozměry a tato kombinace jim vyšla nejlépe. Já jsem byl s jízdními vlastnostmi na asfaltu moc spokojen a kombinace mi nepřipadne vůbec špatná, ba naopak.

docent
Dotaz od docent položen 14.02.2020 20:39

Už jsem sice vybral (i nakoupil), ale zajímaly by mne tvé postřehy, kdyby mezi "konkurenčními" stroji k porovnávání byla i Yamaha Tracer 900. Předchozí model Tigera byl v mém širším výběru, ale neprošel. Díky.

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:20

Docent, dík a gratuluji k výběru. Opět zmíním, že to chce mít motorky v jednu chvíli na jednom místě a porovnat je na přímo.

TomProv
Dotaz od TomProv položen 14.02.2020 21:39

Zajímalo by mne, pokud budeš mít možnost, jak se na Tigeru budeš cítit po ujetí cca 100 a víc km. Viz topení do stehen, vibrace, zadek, zvuk při ustálených otáčkách (když ho slyšíš hodinu) atp. Je to prostě moto pro cestovatele?

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:21

Tom Prov, díky za dotazy. První den nám naložili porci zhruba 400 kilometrů a půlku jsem jel na verzi GT a půlku na verzi Rally. Sedla jsou víceméně stejně pohodlná a cítil jsem se skvěle i po těch kilometrech, takže všechno v lati. Topení mi u předchozího modelu vadilo, a proto jsem se ho u dvacítkových Tigerů snažil vnímat. Byly teploty kolem pětadvaceti stupňů a nepostřehl jsem nic zásadního, co by mi vadilo, nebo bylo nepříjemný, takže krok správným směrem. Ptal jsem se inženýrů a ti říkali, že na tom makali a snažili se topení maximálně eliminovat. Mimochodem motor je položen více v předu a také níže. Zvuk v pohodě, navíc nový Tiger ho má úplně jiný (bude srovnání ve videu) a vibrace víceméně žádné.

Metric
Dotaz od Metric položen 15.02.2020 13:08

Nie je mi celkom jasné, v čom sú rozdiely medzi jednotlivými výbavami (okrem toho, že base a GT majú vpredu 19", Rally 21"). Pérovanie je predpokladám aspoň u Pro verzií plne nastaviteľné, ale GT Pro má vzadu elektriku a vpredu manuál, kým Rally komplet manuál...? Majú Pro verzie aj výbavu naviac (kufry, padáky a pod.)?

Aké sú Tvoje dojmy z pomalej jazdy? Mal som 2011ku, motor síce v nízkych otáčkach nebol uskákaný ako dvojvalce, ale v teréne tam občas sila chýbala a bolo treba viac spojkovať. Plus sa mi zdalo, že má tendenciu rúcať sa na stranu, ako by bolo ťažisko privysoko.

Za odpovede Ti vopred ďakujem a dúfam, že si test užiješ.

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:23

Mertic, děkuji a také díky za komentáře a dotazy. Ano, je to tak, verze Rally má klasické pérování Showa s vyššími zdvihy a je plně stavitelné. To je pro terén ideální a odpovídá názvu i zaměření modelu. Verze GT Pro má pérování Marzocchi a to je silničně laděné a tím pádem tužší včetně nižších zdvihů. Verze Pro je vždy maximálně vybaveným modelem – více jízdních režimu, tempomat, vyhřívání sedla/rukojetí, víceosá řídící jednotka, centrální stojan, padací rám, rychloražení atd. atd.
I při pomalé jízdě je motor hezky pružný, působí čistým dojmem a netrpí na cukání. Líbí se mi, že si nechá líbit i pomalé rychlosti na vyšší kvalty, což je fajn třeba ve vesnici, tím spíš tady v Maroku. Spodek jsem čekal o fous mohutnější, ale celkově jsem s projevem motoru velice spokojen.

POK
Dotaz od POK položen 15.02.2020 22:53

Porovnání s Africou adventure sport DCT 1000 rok 2019. Dekuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:24

POK, no tak na to si takhle netroufnu. Samo o sobě DCT je něco jiného a všeobecně se dá říct, že ATAS je mnohem větší a vyšší mašinou, než Tiger, který působí poměrně drobným dojmem, takže srovnávat je potřeba spíše se standardní Africou. Díky.

toom
Dotaz od toom položen 16.02.2020 08:10

Ahoj prosím o porovnání s novou Africou 1100 mám tigra 800 a přemýšlím o výměně dík,

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:24

tomm, pokusíme se běhen sezony, takhle se to moc nedá. Africa má větší motor a tím pádem mohutnější spodek i celkově silnější projev v celém spektru. Myslím, že bude šance Hondu i Triumph u prodejců vyzkoušet, tak to před koupí doporučuji a pochopitelně dost záleží, o jaký model/specifikaci se bude jednat. A jestli se vyplatí vyměnit, za mě jednoznačně ano. Děkuji.

sanike
Dotaz od sanike položen 16.02.2020 11:25

Ake je chovanie podvozku na GT pro? Ma motor dobry tah aj vo dvojici plne nalozeny(3 kufre).

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:25

sanike, díky za dotaz. Podvozek GT Pro je hezky tuhý a na silnici funguje skvěle. Jen pro upřesnění, během první svezení jsem měli k dispozici pouze modely GT Pro a GT Rally, tedy nejvybavenější verze Tigeru bez kufrů. Bohužel na otázku jízdy se spolujezdcem a s bagáží zatím nemůžu odpovědět.

toom
Dotaz od toom položen 16.02.2020 12:16

Vyplatí se měnit 800 za 900 Dík.

Persson
Dotaz od Persson položen 16.02.2020 16:22

Ahoj, testoval jsi Yamahu Tenére 700 a máš tak porovnání s testovanou verzí Rally Pro. Je znát asi 10 kg navíc u Tigera? A co schopnosti v terénu a nový posun motoru dopředu a níž a ergonomie vůbec - je Tiger na tom v terénu dobře jako Yamaha 700 popř. co je lepší a co horší oproti 700. Dále jak to je s novým motorem, přiblížil se projevem výkonu i zvukem dvouválci. A poslední otázka. Šel bys do Tigera Rally Pro, který je oproti Yamaze cca o 130 t. dražší a nebo je v terénu dospělejší i obyč. Africa 1000. Děkuji ti za odpovědi. Michal K.

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:26

Persson, tak na tohle těžko odpovědět bez přímého srovnání.
Triumph Tiger 900 je kompletně nový a jako celek se mi Rally Pro hodně líbí. Oproti Yamaze je plný elektroniky, motor je pocitově silnější a řekl bych, že i pérování je o ždibec lepší. Ergonomií mi sedí, novým zvukem motoru zrovna tak a dá se říct, že zvuk je teď mnohem víc endurovou záležitostí a vzdálil se tříválcové klasice. Motor má nejradši střední pásmo otáček a spodek jsem čekal o malinko mohutnější, každopádně je pružnej, necuká ani při podtočení, nevibruje a má chuť do života. Zkrátka, Tiger 900 se mi líbí a je vidět, že se mu v Anglii pověnovali, což dokazuje šroubovaná podsedlovka, bezdušové kola, TFT displej, režim Enduro Pro, padáky, radiální Brembo, stavitelné pérování Showa, stavitelné sedlo, fajn stupačky, rychlořazení atd. atd. Samozřejmě lze volit mezi verzí Rally a Rally Pro a ve finále je s verzí GT dokonce pět různých modelů. Yamaha je víceméně"holá" což může někomu vyhovovat a je dobře, že taková motorka existuje.

Persson
Dotaz od Persson položen 16.02.2020 16:44

....mimochodem měřím 177 cm a vážím 70 kg, tak trochu podobně. Jak se ti na Rally Pro jezdí?

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.02.2020 16:28

Ergonomie parádní a padl mi do ruky na první dobrou. Je šance si nastavit výšku sedla, takže došlápne téměř každý.

Nagash
Dotaz od Nagash položen 16.02.2020 22:06

Je to spíš všeobecnější dotaz, ale přece. Protože zkušenosti s dodáním dílů od Triumphu mám různorodé. Plánuje Triumph zlešit dodací lhůty náhradních dílů například centrálním skladem v Evropě ? Nebo jiným způsobem zkrátit dodací lhůty ? Díky

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist