Sherco day 2024 v Čimicích: Endura ze země galského kohouta
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: Jana Kolací, Sherco | Zveřejněno: 19.11.2024 | Zobrazeno: 4 577x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: Jana Kolací, Sherco | Zveřejněno: 19.11.2024 | Zobrazeno: 4 577x
… trocha historie
, jen pro porovnání
… letos je tomu 40let, co byla v ČZM Strakonice 1984 vyrobena první, s potenciálem ´proexportní ´
, karburátorová dváca, tehdy ještě šoupátková 519ka… na membrány co by ve zdraví přežili při 1:15,6 výkon 25kW/11.000+ devizy nezbývali
, a tak si na ně ve Strakonicích museli počkat dalších 5 let
… vše ostatní si tehdy zbrojovka uměla vyrobit bez nich, sama
… sériová výroba ČZ125 519.1 1:15 25kW/11.600 suchá 95 byla zahájena v roce 1991
… koncem roku 1992 byli ale do firmy Cagiva odvezeny kompletní formy na tlakové odlitky motoru
. Tím bylo prakticky znemožněno pokračovat v seriové výrobě jak motokrosového stroje, tak navazujícího provedení Enduro. Celkově bylo smontováno 136 motocyklů provedení 519
( zdroj Katalog motocyklů ČZ 1930-97 ) ... škoda jen, že v Katalogu M.cz i jinak velmi povedeném článku nejsou uvedena jakákoli TTD Sherco 125 SE 2T Factory 2025
... já je alespoň nikde nenašel, možná příště










.
Jinak co jsem tak četl, tak:
- čtyřtakty od Sherca drží otáčky po zavření plynu o něco déle, podobně jako dvoutakty, platí to ještě?
- 450 a 500 od Sherca by měly mít nejhladší chod ze všech velkých čtyřtaktů, cítil Vláďa totéž?
1 reakce
Ahoj Migu_35, vzhledem k okolnostem jsem toho na čtyřipade najel během Sherco dne strašně málo... i když to není moje nejoblíbenějši enduro z celé modelové řady Sherco, tak odpovídá požadavkům kategorie enduro, ovšem bez přímého srovnání těžko hodnotit, jestli je mezi ostatními endury modelového roku 2024 případně 2025 nejhladší, jak zmiňuješ. Ten rozdíl tam nebude až tak kontrastní a zaleží také na mapování motoru. Víceméně to platí i otáčkách při zavření plynu, a sám za sebe říkám, že z tohoto pohledu jsem nic neobvyklého nevnímal ani během Sherco dne, ale ani během závodů v Náměšti.
To jsou asi poslední karburátory u dvoutaktů, ne? Rieju, TM, KTM, Fantic, už všichni přešli na vstřikování...
2 reakce