První svezení na novinkách QJMotor: Čínský gigant ukazuje svůj potenciál
Text: Jan Rameš , Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš , Jiří Jevický , Dominik Valášek | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.8.2023 | Zobrazeno: 16 959x
Text: Jan Rameš , Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Rameš , Jiří Jevický , Dominik Valášek | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.8.2023 | Zobrazeno: 16 959x
Není potřeba panikařit ani hysterčit.
Nicméně v tento okamžik právě se píšou dějiny. Za 20 let se bude psát o Velké čínské invazi.
Četl někdo před 20-ti lety knížku "Globální rivalové"?
Tam toto bylo předpovězeno: že přijdou z Číny giganti. Obří firmy s obrovským kapitálem, o kterých tady nic netušíme. A najednou tu budou. A bude to obchodní válka.
Dnes máme ovšem dvě taktické výhody:
- Není to překvapení.
- Čínská "kvalita".
Ve finále až čas a nejetý kilometry ukážou jak to s tímhle zbožím bude. Stejně jako u všeho. Já akorát pionýrem tohohle poznání určitě nebudu a dál budu sledovat vývoj toho všeho ze sedla mojí Hondy CB1300S.
Vizuálně se mi líbí SRK 400 ,ale přijde mi těžká. Jako MT 07 a ta je motorově jinde. Ale zase za ty prachy...
Zajímavější se mi zdá ta nová CFka 450NK. Motor lepší a váha v pořádku...
https://www.google.com/search?q=ty+sis+koupil+hyundai&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=cs-cz&client=safari#fpstate=ive&vld=cid:42898afe,vid:H-7bkVvFR8E,st:0
Asi takhle ?
A sklari nebudou mit co zrat...
Tohle je neštěstí. Hornet vedle Číňana vypadá jak 10 let stará motorka
3 reakce
Pročítám diskuzi a je to tu materiál, jak pro docenta Chocholouška.
1. Ne, redakce není uplacená Čínou , akorát je konfrontována s krutou realitou. Stalo se to samé, co s ostatním průmyslovým zbožím. Každý ma čínskou vrtačku, aku šroubovák, mikrovlnku, televizi, tak to tak bude s motorkama. Číňani dotáhli kvalitu a technologie a podrazili cenou. Však nikoho nenutí kupovat, máme svobodnou volbu koupit nečínskou motorku a připlatit 30-100 tisíc. Pár takových se najde, ale rozdíl mezi těma motorkama je už teď tak nepatrný, že se to s ohledem na cenu nevyplatí. Začalo to s pitbajky, teď se to přeneslo přes 125ky na dvouválce šestistovky a osmistovky a za rohem už číhají litrové čtyřválce.
2. Argument "Čínská motorka mi nesmí do baráku ". A můj protiargument: Kolik si průměrný český motorkář koupí nových motorek za život ? Pět ? Wow. Na českém trhu jde o nějakých deset tisíc nových motorek ročně, Čína je vyrábí po milionech. Argumentovat důležitostí našich rozhodnutí na vývoj globálního trhu, to je exemplární příklad zbytnělého ega.
Náš trh totiž vůbec nerozhoduje, dokonce ani evropský trh nerozhoduje, drtivá většina globálních prodejů se děje po Asii, kam nedosáhne nenažraný pazour Evropské Uhnije a neumíme tam vybírat clo, spotřební daň a DPH. To je totiž rozdíl mezi "zaostalou" ekonomikou založenou na výrobě (Čína) a "moderní" ekonomikou služeb a dluhů (EU a USA). Jejich ekonomika má pořád kam růst, naše je už za zenitem.
3. Je to čínské, je to podezřelé . No nevím, nová motorka, záruka, solidní distribuční síť, zavedení dealeři. To vše za cenu pět let staré ojetiny s 30tkm na hrbu. A když tu lidi nemají problém kupovat ojetiny nebo nové, ale lehce obskurní indické Jawy od lehce obskurních dealerů, u kterých náhradní díly neexistují a reklamace se neuznávají, proč by měl být problém kupovat Čínu? Asi mi uniká logika tohoto argumentu.
4. čínská kvalita . Tak jistě. Jak dlouho je na trhu CFMoto 800 MT ? Dva roky ? Kromě tisíců blábolů, jaký to je krám a jak se to posere cestou domů od dealera jsem na tu motorku nečetl ani jednu negativní recenzi. Prodaly se jich desítky tisíc po Evropě, dva roky tu jezdí a nesere se to. Kdyby to fakt byla taková vražda, jak tu všichni tvrdili, asi by se to už projevilo. Jak je to možné? Že by to bylo tím, že Číňani vyrábějí pro celý svět a vychytali to a teď se akorát naučili prodávat napřímo, bez překupníků a tím pádem jsou schopni mít nižší ceny ?
5. Číňan je blbej, protože je Číňan . Naprosto neprůstřelný a kardinální argument. Souhlas potud, že každý národ, který se musí naučit 3000 znaků, aby přeslabikoval noviny a musí umět balancovat hůlkama, aby se najedl, to má v hlavě zadrátované jinak. Jenže Japonci používají taky čínskou abecedu plus ještě svoje vlastní znaky a že by to mělo nějaký vliv na výrobu motorek, to si fakt nemyslím. Otázka teda je, proč to Číňan dělá, proč zaplavuje Evropu levnýma motorkama a děsí příznivce Hondy a spol. tím, že si "jejich" web dovoluje napsat pozitivní recenze, že ty motorky fungují, jezdí, vypadají dobře a jsou za dobré peníze. K tomu jen tolik, že tohle je realita. Jestli to web napíše nebo nenapíše, to nemá žádný vliv. Lidi na to přijdou dříve nebo později sami, i bez webu. Když budou lidi velcí trotli, tak je Číňan zmasíruje reklamou, kterou si promítne do ceny. Přesně tak to udělali Korejci s KiA a Hyundai. Jinak Číňan není blbej. Jede dlouhodobou strategii, na padesát let, na sto let..., je to velká země, obrovský vnitřní trh, asi se jim vyplatí sejmout globálně veškerou konkurenci, včetně Japonska, jejich odvěkého arci-rivala a pak si v klidu budovat další tisíciletou říši Středu. Prostě do toho zainvestují, ne jak my, kde jsme v Evropě nějakých 400 let kumulovali koloniální bohatství a pak se to pár generacím kravaťáků podařilo promrdat přístupem daj-bože-lehko, hlavně dej moje manažerské benefity a po mě potopa.
3 reakce
Tak snad se tentokrát na tu čínu do 500 cm3 pohodlně posadí i evropan se 185 cm.
Tady mnoho majitelům komentářů stačí si přečíst "ČÍNA" a už je to pro ně špatný, aniž by o tom něco věděli !
PS: Japonsko má také šikmé oči
Čínská lidová republika se stala novým mecenášem webu Motorkáři CZ.S tím čínským smetím se tu v poslední době roztrhl pytel.
2 reakce
Komentáře mnohých se vůbec netýkají technických parametrů představených motocyklů. Nevím proč do diskuse mnozí zatahují cosi o "komunistické Číně". Nepopírám, že jsem obdivovatelem asijského rozmachu a pokroku. Tak jako kdysi USA při svém rozmachu využívaly doslova otrockou práci černochů, asiatů a vlastně všech imigrantů a tzv. demokratický "západ" drancoval své kolonie, tak dnes Čína na cestě za rozmachem porušuje "lidská práva". Prostě " každý chvilku tahá pilku". P.S. - divím se, že se někdo diví tomu, že 1,4 miliardy lidí vygeneruje více odborníků než třeba 0,5 miliardy lidí.
1 reakce
„Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“
— Jára Cimrman
Je dobře,že je tady konkurence , čas a motorkáři prověří kvalitu "made in China" , potom se určitě dohodneme, kdo měl pravdu.
1 reakce
Je zajimave, ze se opravdu nikdo nepozastavuje nad tim, proc QJ SRV 550 ST v oznameni a jinde v Evrope je s remenem, ale pro Ceskou republiku dostaneme verzi s retezem.
Kdo je tady mrdka? Dovozce, ktery chce vetsi obrat z retezovych sad nebo z nas dela blbce primo vyrobce?
At at neresime cinany jen, tak proc treba Yamaha MT 125 je u nas za 140 tis., zatimco v Japonsku je za 80 tis.
Neco tady hodne smrdi a to h...o zraje k poradnemu uklidu techto zlodeju.
2 reakce
Rum, kontušovka, čert, jeřabinka, ořechovka, višňovka a vanilková!
SRK400 pekná motorka. Aj keď držiak značky by som si vedel predstaviť uchytený pod sedlom.
Ak to číta majiteľ značky, tak nech ostane pri výrobe do objemu 700ccm, to bude mladým stačiť a zapracoval by som na znižovaní váhy jednotlivých dielov. 235kg na 700vku je veľa, to bežne mávajú turistické litre či cendurá s 1,2-1,3 l motorom.
Běžte někam už s touhle propagandou čínských kopií. Bez poruchy to vydrží možná 2 sezóny, pak to někam prodat nebo vyhodit ,jako spousty zboží z této země. Svět se v zadel obrací.
A nesouhlasím s tím,že je to levné. V poměru kvality určitě ne. Jsem "střední třída " platova tohoto státu, tedy průměr. Nikdy jsem neměl problém jít ještě na brigádu, s tím,že si koupím zánovní nebo novou Motku.
8 reakcí
...
Za mého mládí se říkalo: "Japonec až nakonec." A taky "rejže", čímž se pořád myslel Japonec.
Pak se označení "rejže" přesunulo na Číňany.
Hodně problémů pověsti čínských motorek pak nadělali čeští překupníci, kteří pod vlastním označením prodávali to nejlevnější, co dokázali v Číně nakoupit.
Dnes čínští výrobci pochopili, že je potřeba mít pod kontrolou celý řetězec od výroby po koncového zákazníka. Proto tu je značka QJMotor "osobně".
Ty jejich motorky vypadají hodně konkurence schopně. Kdybych kupoval novou, určitě bych se k nim došel podívat.
Článek se mi zdá hodně dobrý a asi objektivní.
Jsem už trochu starší ročník, ale fakt nechápu kdo tohle je schopen koupit…. i když za ty prachy…?
Kromě hmotnosti by něco měli udělat i s tou vizáží, včera představená motorka CFmoto 450CL-C vypadá podstatně líp, než tyhle “cruisery”. Za ty ceny ale proč ne? Kdoví, co bude za pár let, objevují se náznaky, že v Číně to hospodářsky není zas tak růžové, jak se nám to tady teď jeví.
Čína jede, to se musí nechat.. zatím nic pro mě, ale docela chápu, že pro dost lidí to už můžou být zajímavý motorky.. dizajn slušnej, kvalita zpracování dle testu taky, spolehlivost ukáže až čas.. nicméně ty ceny jsou vostrý, to se musí nechat.. ano, čtyřkilo je sice o 20 kilo težší než japonci, ale taky je o 36!!! tisíc levnější.. a to není málo..
Svezl bych se. Pro porovnání s Benelli, jak moc se liší kvalita a především pocit z motorky. Poslední Benellky mi přišly s nadváhou a takové nemotorné, ale třeba Imperiale se mi jevila jako příjemná záležitost, ve své třídě, samozřejmě.
Je zajímavé, jak se koncern snaží vzájemně si "konkurovat". Ono je těžké se zbavit historie u Keeway nebo vnímání Benelli. Z toho pohledu mi QJ dává velký smysl a rozhodnutí se od Benelli a Keeway "odpojit" a zkusit se etablovat na trhu samostatně. Myslím si, že pokud to vysloveně nepokazí, tak se jim to povede.
Nekoupil bych si QJ, pokud mohu, vyhýbám se výrobkům z Číny. A zejména motorka je něco, z čeho potřebuji mít radost. Tím ale neříkám, že jsou to špatné motorky nebo že nemají budoucnost.
Robfore - také musím pochválit, se sedmým profilem Básník_touží je zpět diakritika a také pochvala redaktorům. Děkuji za to.
Po dlouhé době musím redakci pochválit, v článku nezazněla žádná nicneříkající klišé a novinky byly zhodnoceny střízlivě a věcně. Pro ty, co s tím mají problém: V realitě ČR průměrný motorkář nepřehazuje miliony vidlemi a roční rozpočet půl mega na novou motorku nehrozí. Za mě fajn, že máme na recenze i na lowend. Dokonce souhlasím i s tím, že QJ SRV 550 (neoretro - převrtané Benelli Leoncino) je přes poněkud vyšší hmotnost a 35 kW výkon velmi sympatický stroj s dobrými užitnými vlastnostmi. Za mě aspiruje na horkého favorita na onu bájnou "relativně levnou, dobře vypadající a dobře zpracovanou motorku pro zklidněného motorkáře, který potřebuje občas zajet do práce, občas na ryby, nebojí se jezdit po dálnici a občas musí předjet nějaký traktor". Do této doby měla na tento segment zálusk akorát tak indická jawa, ale jejich stroje při stejné ceně nesplňují jízdu po dálnici. A pokud jde například o Hondu, ta vám za rozumné peníze prodá leda tak skůtr anebo CB 125F, pokud ovšem obrečíte vzhled. Jakmile se u Hondy bavíme o designu, tak to začíná na ceně 100.000 za maličké (neo)retro 125ky Monkey-Dax-Grom a co se týče vyššího zdvihového objemu, tak budget 139.000 vám postačí tak s bídou na CB 300 R, která je ovšem někde úplně jinde než QJ SRV 550. Čili SRV 550 momentálně ani nemá konkurenci, leda nějakou ojetinu, případně mnohem dražší motorky, jako například KAWASAKI Z650 RS, která má také svoje mouchy, například je rozměrově dost krátká a vzrostlý Evropan na tom působí jako vosa na bonbónu.
2 reakce
Jenom by mě zajímalo, až se časem ukáže, že čínský značky nějakou kvalitu přece jenom budou mít, co na to "echt" motorkáři typu jedině Japonec, řeknou ???
1 reakce
To je taková zajímavá hra na pravdu: evropský klient by měl chtít když už číňana, tak aspoň s evropským štítkem (např. benelli) -soudím čistě za sebe. Kdo normální krom okruhu řízení podniku vymyslí, že top značka koncernu má typicky čínské no-name jméno a tradiční značka bude jakože druhá? Pak si člověk řekne, okay, tak moderní a úspěšní výrobci začínali tím, že zúročili potenciál ze závodů, reálných soutěží. Ale tady je soutěž národů, politická, mentální. Ať si každý hodí korunu čemu chce, ale pokud máte motorku pro radost, tak se její filozofií chcete většinou popasovat a být na jedné úrovni. Pak si koupíte tradiční značku, a to i přes to, že třeba kvůli nerovnému souboji s drakem šla i její kvalita dolů. Za mne to je totální ukázka konkrétní mentality jednoho cizího národu, která je mi také cizí.
Čína postupne zaplaví a zadusí celý svet. Kedysi kradli technické riešenia, design alebo technológie, už to postupne nahrádzajú vlastnými riešeniami a svet sa im už ťažko ubráni.
Ako nejaký Rockefeller raz povedal: Svoj druhý milión som si už zarobil poctivo...
Pre istotu sa ešte poobzerám po nejakom jazdenom japoncovi v slušnom stave. Do rezervy...
To se tu někteří pose*ou, zase "rudý" článek
.
Motorky: nevím jak jezdí, nevím jak jsou kvalitní, ale po designové stránce jsou pěkný.
Japonci budou muset máknout.
Naštěstí jsem zamrzl u svého dinosaura a konkrétně tyhle nové stroje mě nechávají chladným
Jen mi nejde na rozum jak prastarý klon motoru z XR či Dominatoru chlazený vzduchem a olejem umí najednou se vstřikováním Euro 5 (Masch 650 x-trial, různé klony Xr400 apod.. ) a JPN nám tvrdili, že by se musely motory nákladně modifikovat...
Mohli jsme si užívat osvědčené a klasické motorky a na nové čínské by asi jen tak nedošlo.
1 reakce
primlouval bych se treba za predstaveni, ev. jizdni test nakupnich voziku z tesca, macra a treba lidlu.
jsem presvedcen, ze to bude zajimavejsi cteni.
2 reakce
Ty hmotnosti u větších objemů nezní moc vesele.