husqvarna_svartpilen_801_2




Kymco MyRoad 700i ABS

V prémiovém segmentu cestovních maxiskútrů přibyl vážný konkurent. Renomovaný tajwanský výrobce Kymco na konci minulého týdne představil svou vlajkovou loď - model MyRoad 700i ABS. Naše redakce u prvního bližšího seznámení s novinkou pochopitelně nemohla chybět.

Kapitoly článku

Současná největší chlouba tajwanské značky si na zahájení sériové výroby musela počkat relativně dlouho, vždyť od výstavy Intermot, kde byl maxiskútr MyRoad poprvé představen veřejnosti, uběhly už tři roky. Trpělivost se ale zájemcům určitě vyplatila, protože technologický vývoj v mezičase opět pokročil o pořádný kus, a konstruktéři nezapomněli  novinku neustále vypiplávat. Navíc určitě není tajemstvím, že továrna v Kaohsiungu udržuje velmi těsný kontakt se světovými technologickými trendy - za výrobce motorů pro svoje endura si ji vybral například známý bavorský výrobce motocyklů - a vývojáři firmy Kymco tedy mají velmi kvalitní zdroj inspirace doslova na dosah ruky.
Finální verze modelu MyRoad 700i ABS, představená před několika dny jako modelový rok 2012, se díky tomu honosí celou řadou nejrůznějších vychytávek. Řadový dvouválec o objemu 699 ccm je vybaven čtyřventilovou konfigurací a rozvodem DOHC. O zklidnění nežádoucích vibrací se starají dva vyvažovací hřídele a hluk primárního převodu tlumí dělená ozubená kola, jejichž přesazené poloviny vymezují boční vůle mezi zuby. O zásobování spalovacího prostoru se stará moderní systém elektronického vstřikování paliva, převod výsledné síly na zadní kolo zajišťuje bezestupňový variátor.
Při 7 250 otáčkách za minutu, kdy motor dosahuje maximálního výkonu 59 koní, by se MyRoad nejspíš rozpohyboval ještě o něco rychleji, než mu umožňuje omezovač rychlosti, ale i povolených 170 km/h představuje na skútru celkem závratné tempo, které dokáže na dálnici vyvolat překvapené výrazy na tvářích řidičů předjížděných automobilů. Při přesunu napříč Evropou, který si v sedle maxiskútru MyRoad 700i ABS dokážu celkem živě představit, se na dlouhých a nezáživných úsecích může taková maximálka občas hodit.  
O stabilitu ve vysoké rychlosti se stará špičkový podvozek, postavený na tuhém rámu z chrommolybdenových trubek. V přední 41mm vidlici se točí patnáctipalcové kolo, zadní kyvka drží čtrnáctipalcový ráfek. Na rozdíl od menších kubatur, kde obvykle motor bývá součástí zadního odpužení a pohybuje se společně se zadním kolem,  u těžkého řadového dvouválce je výhodnější jeho montáž napevno k rámu, a variátor je proto spojen s motorem pohyblivě přes torzní tyč. Zlomový prvkem v oblasti podvozku však představuje systém elektronického nastavení předních i zadních tlumičů. Tlačítko na pravém řídítku ovládá dva servomotory - v jedné přední vidlici a v jednom zadním tlumiči - a nastavuje charakteristiku odpružení podle povrchu vozovky nebo momentální nálady jezdce. Volbu jednoho ze tří režimů lze provádět i za jízdy a kromě tohoto nastavení navíc zadní tlumiče umožňují seřídit předpětí pružin podle zatížení skútru. To už se ale musí provádět klasicky ručně, když skútr stojí na místě.
I přes poměrně dlouhý rozvor (1 623 mm) a celkovou hmotnost 292 kg se MyRoad 700i ABS překvapivě snadno ovládá v zatáčkách. Kromě pružného a dynamického charakteru motoru na tom má  velkou zásluhu nízko položené těžiště a zejména palivová nádrž, umístěná pod úrovní podlahy. Až 15 litrů benzínu se do nádrže tankuje praktickým hrdlem na pravé straně kokpitu, aniž byste museli sesednout ze skútru. Stejně pohodlně se z místa jezdce dají  páčkou sklopit také zadní stupačky, a pak už se spolucestující může pohodlně usadit do prostorného sedla. Místa vzadu je skutečně na rozdávání - s trochou dobré vůle by se vešly i dvě spolujezdkyně - zato jezdec s výškou nad 185 cm má co dělat, aby srovnal nohy do prostoru za přední kapotáží. Spravedlivější rozdělení dvojsedla by posunulo dělící stupínek alespoň o pět centimetrů směrem dozadu.  
Bez ohledu na velikost figury za řídítky naopak výborně svou funkci plní plexištít, který poctivě odklání proud vzduchu do patřičného směru, a neobtěžuje ani přílišnými turbolencemi. Plexi dobře izoluje také aerodynamický hluk, a jezdec si díky tomu může vychutnávat  okouzlující hvízdavý zvuk motoru. Ano, čtete správně: když přijíždí MyRoad, podle sluchu byste spíš než skútr čekali sportovní šestistovku s řadovým čtyřválcem.  A podobně se nový MyRoad také chová - i přes svoje turistické rozměry umí pěkně rychle zareagovat na pohyb pravého zápěstí, a jak už vyplývá z tabulky technických parametrů, nejlépe se cítí ve vyšších otáčkách.
O bezpečné zpomalování téměř třímetrákového kolosu se starají dvě přední kotoučovky, podporované zezadu jedním kotoučem. Všechny třmeny jsou dvoupístkové, a proti zablokování chrání obě kola systém ABS. Aby MyRoad nespadl při parkování z bočního stojánku, to zařídí mechanická ruční brzda. Na studené silnici (teploměr během seznamovací jízdy nepřelezl desítku) se ABS na zadním kole aktivovalo poměrně často, přední pneumatika Maxxis si s chladným asfaltem rozumněla mnohem lépe, a k proklouznutí předku nedošlo ani jednou. Také adheze v náklonu se dá označit v rámci testovacích podmínek za solidní, a  nebýt napadaného listí, kola by ani jednou neopustila požadovaný směr.
Během krátké zkušební jízdy jsme bohužel neměli možnost posoudit, jak například funguje elektronické nastavení podvozku, kolik benzínu nový MyRoad spotřebuje na 100 km v různých jízdních režimech (výrobce udává poměrně široký rozsah 4,8 - 7,2 litru), nebo jaký jízdní komfort nabízí sedlo během celodenního výletu. Na delší test si budeme muset počkat až do příštího roku, protože novinka se objeví na trhu až v únoru 2012. Zatím není známá ani prodejní cena modelu MyRoad 700i ABS, očekává se ale někde v okolí hranice 200 000,- Kč. První příležitost, jak vidět novinku na vlastní oči a krátce na ní posedět, nabídne výstava EICMA, která začíná v Miláně už za necelé tři týdny.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist