Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
casom nebude ze prides na pumpu a budes nabijat 80minut alebo kolko. Len prides vymenis bateriu za nabitu a ides dalej, baterie urcite budu spravovat nejake baterkarske stanice a dlzka casu vymeny kus za kus bude porovatelny s tankovanim - ak nie aj rychlejsie - koncepty na toto uz su, takze nie je to len vec pre Eko nadsencov ale kludna realita buducnosti - ako je vyriesena resp ako riesia problematiku co sa tyka toho ze dostnaes potom horsiu bateriu (slabsia vydrz) a podobne veci okolo toho ci budes aj realnym vlastnikom tej baterie netusim, ale aj to bude
Zapomeňte na 30 nebo dokonce 45minut jīzdy, teda pokud jedete na nejostřejší mód. Budete rádi za max 25 minut. Jezdil jsem na E freerideru tak vím o čem mluvím
Oproti Hub el.motoru umístěného v zadním kole. Má tato koncepce zpřevodovaného el.motoru mnoho výhod.
1El. motor s převodovkou má nižší energetické nároky. To mu umožňuje, až o 30% delší dojezdy než u papírově výkonově podobného motoru v zadním kole.
2. Rozjezdy a jízda do kopce nezatěžuje tolik akumulátory velkými proudy, které mají vliv na životnost článku.
3. Stroj s tímto zpřevodovyným pohonem je živějši agilnější.
4. Lehké zadní kolo ve kterém není umístěn elektromotor je mnohem lépe odpružené To se projevuje vyšším komfortem jízdy.
5. Když mám defekt na zadním kole. Nemusím současně odpojovat demontovat elektromotor. Jako u většiny nábojových hub motoru, které nemají oddělitelný ráfek (kolo) od motoru.
U KTM jsou hodně opatrní jen 700 nabíjecích cyklu a 80 % ? Záruka na akumulátory je většinou vázána na nájezdy km a roky Záleží co nastane dříve..BMW davá záruku na Akumulátor 8 let nebo 100 000 km. Při maximálním poklesu na 80 % nabíjecí kapacity . Když dojde k vyššímu poklesu kapacity článků, tak má Zákazník nárok na reklamaci.
Vincent_V> devadesat tycek z baterku a v nejlepsim pripade 700 nabijecich cyklu? Potom 700 x 1/2 hodky jizdy = 350hodin na jeden battery pack do jeho smrti. 90 000/350= 257CZK na hodinu jizdy! Za tu cenu si muzu najimat aerotaxi.
Opravdu alternativa pro ty kteri vedi co chteji! - pro jeste zelenejsi nez zeleny ekobuzny.
SM je blbost odvozená od E-XC (E-SX) jen proto že stačilo dát 17" kola.
FREERIDE E-XC blbost není. Je to alternativa pro lidi co ví co a na co chtějí.
Bydlíš u lesa za velkoměstem, z práce dorazíš v šest a máš tak akorát hodinu na to se vyblbnout po okolí - žádnej problém, nikoho "nesereš" protože lidi ve finále nejvíc prudí ten zvuk.
Jestli na to máš nebo nemáš a jestli jsi za to ty peníze ochotnej dát je jen na tobě.
Baterka stojí 90tis a levněji ji prostě při dané kapacitě nepořídíš a je jedno jestli je do motorky nebo do soláru.
Super hračka na blbnutí KTM Freeride E SM
https://www.youtube.com/watch?v=uknfZ5MUAoU
https://www.youtube.com/watch?v=U7IkFRaGJ28
https://www.youtube.com/watch?v=VICsybYgMlc
https://www.youtube.com/watch?v=T-AzDZt1IcM
Jsem příznivcem exotických alternativ,nicméně za tyhle peníze takto koncipovaný stroj bude jen ukázka "knou hau" firmy pro pár vyvolených.
Elektriku bych akceptoval ve skůtru nebo podobném "přibližovadle" na ježdění dopráce,ne v motorce pro zábavu kdy zábava končí s prázdným akumulátorem...
berry111> ono z 230V zasuvky to za min jak hodinu nenebijes kdyby ses pokakal: battery pack ma 2,5kW kapacitu, tj. 230V x max.16A proud ze zasuvky a je vymalovano, jsi na hodine. jedine v ruksaku dloooouhej kabel.
Jo a jeste doplnim: tvrdejch 200V ss v z battery packu do motoru za deste - nic moc = poukazka na krchov.
Je to hezky ekoteroristicky kurvitko a ja jsem stastnej, ze SNAD doziju na benzin.
Pokrok asi nikdo nezastaví,ale mě se to zdá úchylný...Představa mototrati kde bude slyšet vše možné jen né motory,kde bude cítit vše jen né spálený benzín...děsný...hrozná budoucnost.Tedy pro mne !!!
tomzak:myslím že so zlým typom motorky porovnávaš , 700cyklov je asi 400 motohodín ostrej jazdy. Pri klasickom spalovacom motore /sx 250 4t/ možeš mať len servis 2000euri. ešte v tom nemáš benzin , pri 2t + olej do benzínu, výmena oleja kaťdých 5 hodín...je to hračka na zváženie.
Problém je, že by som potreboval akumlátory dva. Na výmenu. A to už je dosť.
Nedá se nic dělat, ač se mi to moc nelíbí (jsem už asi starej a konzervativní), tak to vypadá, že přichází nová doba. Určitě to během pár let nevytlačí motorky se spalovacím motorem, ale regulerně tu je alternativa, kterou si může každý koupit (pomíjím cenu, která dle mě poletí s časem a stoupajícím prodejem dolů).
Abych nestál úplně vedle, tak mě to láká aspoň vyzkoušet...
Cormac: Jo byla to fakt strašná práce - nikomu bych to nepřál!
Vratas89: Já bych to s tou elektrobudoucností neviděl zase tak černě - byť sám budu určitě vždycky zastáncem benzínové klasiky. Uvědom si jak jde vývoj elektroniky dopředu, takže je jasný, že baterka bude za chvíli vážit polovinu (takže mašina necelých 100 kg), bude mít dvojnásobnou kapacitu (tedy dojezd 100 km) a její nabití bude možné například za čtvrt hodiny z běžné sítě kabelem, který bude součástí motorky. Bude to dva, za tři roky? Podle mě tohle rozhodně není slepá ulička...
chooki:omlouvám se, máš pravdu. Nabíječka je v ceně motorky. Těch 20tis je když chceš dokoupit ještě jednu.
Jinak dle mého platí co jsem psal. Za ty peníze bych radši vzal to (téměř 2x výkonnější) Zero
Cena je totální nesmysl za motorku, která bude jen k zlosti kvůli malýmu dojezdu a nabíjení. Elektrika je a stále dlouho bude pouze utopické šidítko pro hrstku rádoby eko nadšenců..
Legislativně to je úplně stejné jako s benzinovou motorkou. Řidičák, helma, povinné ručení, pravidelná STK, platí stejné zákazy vjezdu a další omezení jako u běžné motorky, atd. úleva je snad jen u výše silniční daně a samozřejmě u chystaných známek do těšch nesmyslných eko zón. Takže si de jure nepomůžeš. De fakto trochu ano, nebudeš slyšet = otravovat okolí.
Elektricke enduro je dobry napad, dalo by se jezdit i tam, kde jsou lidi alergicky na rev krosek.
Jenze ten dojezd je fakt tragickej.. pul / trictvrte hodiny jezdeni je fakt malo.
A cena je taky mimo - kor kdyz zivotnost je 700 cyklu - tzn. krat 60km je 42tis km a konec. Za 300 tis. moc vysoka cena.
Nikdy jsem nebyl, nejsem a nebudu fandou elektriky v motorových vozidlech. Nevím, co si od toho výrobci slibují, že je to budoucnost? To asi těžko. Jak už bylo popsáno v článku, nemá to nijak úchvatný dojezd, je potřeba to nabíjet speciální nabíječkou a nabíjení prostě trvá. Navíc při používání je nemožné odvrátit postupný pokles výkonu vybíjením baterie. Když pojedu na motorce na rezervu, tak pořád stejným výkonem ve všech terénech a tankování mám hotové za 1 minutu. Takže za mě toto určitě ne. Vtipná perlička nakonec je v podobě možnosti řídit od 16 let s A1kou řidičákem, ono běžně mají 16 letí kluci u sebe přes 300 tisíc na koupi takové hovadiny a věřte nebo ne, i sebevětšímu bohatému tatínkovi to přijde neúměrné nákladům
Seikos, nepis nezmysly..samozrejme v cene motorky mas nabijacku a akumulator. na supermoto sa tesim, na enduro a krose som sa vozil, zabava neskutocna a mozes sa blaznit za barakom v meste, co pri benzin.endure,krose zabudni. treba skusit a potom hodnotit
Kazdy je nadseny z tej buducnosti ale zabudnite na to ze sa bude jazdit lacnejsie ako doteraz ci to bude nejake alternativne palivo, baterky, alebo cokolvek ine ked sa to zacne vyuzivat masovo stat to tak zdani ako su teraz otrokarsky zdanene pohonne hmoty cize sa nic nezmeni, to vypalne ktore sa vybera nezmizne len tak zo dna na den...
casom nebude ze prides na pumpu a budes nabijat 80minut alebo kolko. Len prides vymenis bateriu za nabitu a ides dalej, baterie urcite budu spravovat nejake baterkarske stanice a dlzka casu vymeny kus za kus bude porovatelny s tankovanim - ak nie aj rychlejsie - koncepty na toto uz su, takze nie je to len vec pre Eko nadsencov ale kludna realita buducnosti - ako je vyriesena resp ako riesia problematiku co sa tyka toho ze dostnaes potom horsiu bateriu (slabsia vydrz) a podobne veci okolo toho ci budes aj realnym vlastnikom tej baterie netusim, ale aj to bude
Tifone.
Hmm to je divný já včera ujel 75minut do blikání červenýho...
Zapomeňte na 30 nebo dokonce 45minut jīzdy, teda pokud jedete na nejostřejší mód. Budete rádi za max 25 minut. Jezdil jsem na E freerideru tak vím o čem mluvím
Oproti Hub el.motoru umístěného v zadním kole. Má tato koncepce zpřevodovaného el.motoru mnoho výhod.
1El. motor s převodovkou má nižší energetické nároky. To mu umožňuje, až o 30% delší dojezdy než u papírově výkonově podobného motoru v zadním kole.
2. Rozjezdy a jízda do kopce nezatěžuje tolik akumulátory velkými proudy, které mají vliv na životnost článku.
3. Stroj s tímto zpřevodovyným pohonem je živějši agilnější.
4. Lehké zadní kolo ve kterém není umístěn elektromotor je mnohem lépe odpružené To se projevuje vyšším komfortem jízdy.
5. Když mám defekt na zadním kole. Nemusím současně odpojovat demontovat elektromotor. Jako u většiny nábojových hub motoru, které nemají oddělitelný ráfek (kolo) od motoru.
U KTM jsou hodně opatrní jen 700 nabíjecích cyklu a 80 % ? Záruka na akumulátory je většinou vázána na nájezdy km a roky Záleží co nastane dříve..BMW davá záruku na Akumulátor 8 let nebo 100 000 km. Při maximálním poklesu na 80 % nabíjecí kapacity . Když dojde k vyššímu poklesu kapacity článků, tak má Zákazník nárok na reklamaci.
Vincent_V> devadesat tycek z baterku a v nejlepsim pripade 700 nabijecich cyklu? Potom 700 x 1/2 hodky jizdy = 350hodin na jeden battery pack do jeho smrti. 90 000/350= 257CZK na hodinu jizdy! Za tu cenu si muzu najimat aerotaxi.
Opravdu alternativa pro ty kteri vedi co chteji! - pro jeste zelenejsi nez zeleny ekobuzny.
Pořád si nějak nemohu z té štědré nabídky elektrotaškařic vybrat tu pravou
SM je blbost odvozená od E-XC (E-SX) jen proto že stačilo dát 17" kola.
FREERIDE E-XC blbost není. Je to alternativa pro lidi co ví co a na co chtějí.
Bydlíš u lesa za velkoměstem, z práce dorazíš v šest a máš tak akorát hodinu na to se vyblbnout po okolí - žádnej problém, nikoho "nesereš" protože lidi ve finále nejvíc prudí ten zvuk.
Jestli na to máš nebo nemáš a jestli jsi za to ty peníze ochotnej dát je jen na tobě.
Baterka stojí 90tis a levněji ji prostě při dané kapacitě nepořídíš a je jedno jestli je do motorky nebo do soláru.
Super hračka na blbnutí KTM Freeride E SM
https://www.youtube.com/watch?v=uknfZ5MUAoU
https://www.youtube.com/watch?v=U7IkFRaGJ28
https://www.youtube.com/watch?v=VICsybYgMlc
https://www.youtube.com/watch?v=T-AzDZt1IcM
Tak šalina už je tady... Gut. Aspoň zbyde vic ropy pro mě...
Jsem příznivcem exotických alternativ,nicméně za tyhle peníze takto koncipovaný stroj bude jen ukázka "knou hau" firmy pro pár vyvolených.
Elektriku bych akceptoval ve skůtru nebo podobném "přibližovadle" na ježdění dopráce,ne v motorce pro zábavu kdy zábava končí s prázdným akumulátorem...
Doufám, že se ty elektro-eko motorky nerozšíří!
Do práce a zpátky, proč ne. Jo vlastně, protože za ty prachy bych mohl jezdit 4 roky taxíkem...
berry111> ono z 230V zasuvky to za min jak hodinu nenebijes kdyby ses pokakal: battery pack ma 2,5kW kapacitu, tj. 230V x max.16A proud ze zasuvky a je vymalovano, jsi na hodine. jedine v ruksaku dloooouhej kabel.
Jo a jeste doplnim: tvrdejch 200V ss v z battery packu do motoru za deste - nic moc = poukazka na krchov.
Je to hezky ekoteroristicky kurvitko a ja jsem stastnej, ze SNAD doziju na benzin.
Pokrok asi nikdo nezastaví,ale mě se to zdá úchylný...Představa mototrati kde bude slyšet vše možné jen né motory,kde bude cítit vše jen né spálený benzín...děsný...hrozná budoucnost.Tedy pro mne !!!
tomzak:myslím že so zlým typom motorky porovnávaš , 700cyklov je asi 400 motohodín ostrej jazdy. Pri klasickom spalovacom motore /sx 250 4t/ možeš mať len servis 2000euri. ešte v tom nemáš benzin , pri 2t + olej do benzínu, výmena oleja kaťdých 5 hodín...je to hračka na zváženie.
Problém je, že by som potreboval akumlátory dva. Na výmenu. A to už je dosť.
Nedá se nic dělat, ač se mi to moc nelíbí (jsem už asi starej a konzervativní), tak to vypadá, že přichází nová doba. Určitě to během pár let nevytlačí motorky se spalovacím motorem, ale regulerně tu je alternativa, kterou si může každý koupit (pomíjím cenu, která dle mě poletí s časem a stoupajícím prodejem dolů).
Abych nestál úplně vedle, tak mě to láká aspoň vyzkoušet...
velká škoda že nesmí do lesa
Cormac: Jo byla to fakt strašná práce - nikomu bych to nepřál!
Vratas89: Já bych to s tou elektrobudoucností neviděl zase tak černě - byť sám budu určitě vždycky zastáncem benzínové klasiky. Uvědom si jak jde vývoj elektroniky dopředu, takže je jasný, že baterka bude za chvíli vážit polovinu (takže mašina necelých 100 kg), bude mít dvojnásobnou kapacitu (tedy dojezd 100 km) a její nabití bude možné například za čtvrt hodiny z běžné sítě kabelem, který bude součástí motorky. Bude to dva, za tři roky? Podle mě tohle rozhodně není slepá ulička...
chooki:omlouvám se, máš pravdu. Nabíječka je v ceně motorky. Těch 20tis je když chceš dokoupit ještě jednu.
Jinak dle mého platí co jsem psal. Za ty peníze bych radši vzal to (téměř 2x výkonnější) Zero
Cena je totální nesmysl za motorku, která bude jen k zlosti kvůli malýmu dojezdu a nabíjení. Elektrika je a stále dlouho bude pouze utopické šidítko pro hrstku rádoby eko nadšenců..
Legislativně to je úplně stejné jako s benzinovou motorkou. Řidičák, helma, povinné ručení, pravidelná STK, platí stejné zákazy vjezdu a další omezení jako u běžné motorky, atd. úleva je snad jen u výše silniční daně a samozřejmě u chystaných známek do těšch nesmyslných eko zón. Takže si de jure nepomůžeš. De fakto trochu ano, nebudeš slyšet = otravovat okolí.
A jak to je legislativně? Může se s tím do lesa všude tam kam s kolem?
Elektricke enduro je dobry napad, dalo by se jezdit i tam, kde jsou lidi alergicky na rev krosek.
Jenze ten dojezd je fakt tragickej.. pul / trictvrte hodiny jezdeni je fakt malo.
A cena je taky mimo - kor kdyz zivotnost je 700 cyklu - tzn. krat 60km je 42tis km a konec. Za 300 tis. moc vysoka cena.
Nikdy jsem nebyl, nejsem a nebudu fandou elektriky v motorových vozidlech. Nevím, co si od toho výrobci slibují, že je to budoucnost? To asi těžko. Jak už bylo popsáno v článku, nemá to nijak úchvatný dojezd, je potřeba to nabíjet speciální nabíječkou a nabíjení prostě trvá. Navíc při používání je nemožné odvrátit postupný pokles výkonu vybíjením baterie. Když pojedu na motorce na rezervu, tak pořád stejným výkonem ve všech terénech a tankování mám hotové za 1 minutu. Takže za mě toto určitě ne. Vtipná perlička nakonec je v podobě možnosti řídit od 16 let s A1kou řidičákem, ono běžně mají 16 letí kluci u sebe přes 300 tisíc na koupi takové hovadiny a věřte nebo ne, i sebevětšímu bohatému tatínkovi to přijde neúměrné nákladům
Seikos, nepis nezmysly..samozrejme v cene motorky mas nabijacku a akumulator. na supermoto sa tesim, na enduro a krose som sa vozil, zabava neskutocna a mozes sa blaznit za barakom v meste, co pri benzin.endure,krose zabudni. treba skusit a potom hodnotit
Martine, už chápu, že nemáš ještě hotový XRko, ty seš samá práce a žádná zábava!
Nutne potrebuju...toho policejniho forda na prvnim vobrazku
Nebrat...
Kazdy je nadseny z tej buducnosti ale zabudnite na to ze sa bude jazdit lacnejsie ako doteraz ci to bude nejake alternativne palivo, baterky, alebo cokolvek ine ked sa to zacne vyuzivat masovo stat to tak zdani ako su teraz otrokarsky zdanene pohonne hmoty cize sa nic nezmeni, to vypalne ktore sa vybera nezmizne len tak zo dna na den...