motopoint_unor_shad




Testujeme Hondu NC750X a XL750 Transalp v Portugalsku

Populární crossover od NC750X Hondy ukázal na milánské výstavě EICMA nový design a pořádnou dávku inovací, už po dvou letech se překvapivě objevil i facelift a drobné změny na modelu Transalp. Díky pozvání od dovozce budeme mít příležitost obě novinky vyzkoušet na břehu Atlantiku a podívat se, jak moc se proti loňsku změnily. Zajímá vás něco konkrétního? Pošlete dotazy a my se pokusíme zjistit odpovědi přímo od konstruktérů a designérů.

Honda NC750X 2025

Po čtyřech letech od poslední velké modernizace zůstává motor i rám beze změn, ale přichází pořádný facelift designu a řada poměrně zásadních vylepšení. Nový světlomet a plasty přední části zase působí o pořádný kus moderněji, jiný je také plexištít. V nových barvách teď eeNCéčko vypadá elegantněji, hlavně v military zeleném odstínu. Změnily se také některé materiály, řada plastů i štítek jsou z materiálu nazvaného Durabio, což je polykarbonátová pryskyřice na přírodní bázi. Nový je také barevný 5“ TFT displej s konektivitou Honda RoadSync. K jeho ovládání slouží podsvícený čtyřsměrný spínač na řídítkách, pomocí kterého se na displeji nastavují podrobnější jízdní režimy, ale umožní také zobrazit pokyny navigace.

Ta největší změna pro 2025 je posílení přední brzdy o druhý kotouč. Vylepšení, které ocení hlavně motorkáři jezdící hodně ve dvou, a že takových v ČR není zrovna málo. Nové jsou i lehčí ráfky, které ušetřily 1,8 kg a výsledná hmotnost motocyklu je tak i přes rozšíření brzdové soustavy shodná jako vloni, tedy 214 kg provozní váhy (224 s automatem DCT). A když už jsem zmínil DCT, ten by měl od roku 2025 dostat další vylepšení a měl by zvládat hladší rozjezdy z klidu a lepší kontrolu nad strojem při velmi pomalé jízdě, typicky popojíždění v koloně. Konkrétně na to jsem hodně zvědavý, protože to bylo skoro to jediné, co se ještě dalo automatu proti manuálu u řady NC vytknout.

Honda XL750 Transalp

I tahle sedmsetpadesátka pro letošek dostala nový 5“ TFT displej a software přístrojovky s podobnými možnostmi jako výše zmmíněné NC. Transalp také dostal jinak tvarovaný plexištít z materiálu Durabio a nové barvy. Zdánlivě nepodstatné věci, ale u modelu pro cestovatele může jít o docela důležité vlastnosti pro klienty plánující dlouhé trasy.

Po stránce konstrukce se měnilo jen málo, jmenovitě by zde mělo být trochu jiné nastavení odpružení, takže logicky zůstává i výborná provozní hmotnost 208 kg. Co tady naopak stále chybí, je tempomat, který už se v dnešní době stává téměř standardem a na který zákazníky v této cenové kategorii lákají prakticky všechny nové čínské značky. Zajímá vás na uvedených modelech něco konkrétního? Pošlete dotazy a my se pokusíme zjistit odpovědi přímo od konstruktérů a designérů.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

On-line rozhovor: Filip Tichý

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Neeno
Dotaz od Neeno položen 13.01.2025 13:19

Jaké pohodlí a ergonomii nabízí NC750X pro jezdce 190cm+. Při testech bych prosil o fota jezdců na motocyklech z boku s popisem výšky jezdce,u cendur i v poloze ve stupačkách,z takových fotek toho jde hodně vyčíst. Díky

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:07

Úplně v pohodě i s mýma 195 cm, nohy měly v bočních prolisech nádrže NC 750X ještě rezervu. Fotky se pokusím zařadit do testu, výška jezdce je standardně uvedena na konci kkaždé naší rezence v části "Informace o redaktorovi"

JAVR
Dotaz od JAVR položen 13.01.2025 13:43

Ahoj, zajímalo by mne jak funguje ten nový štítek u Transalpa? Nedělá nepříjemný hluk nebo turbulence?
+ Co přesně upravili na pružení?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:11

Štítek TA velmi dobrý, bez turbulencí ve vysokých rychlostech, lepší než NC750X. Inovovaný model má pouze jinak nastavené-dimenzované zadní tlumení, pružina zůstala stejná, přední odpružení prý jen opravdu nepatrná změna. Celkově to ale dost funguje, TA je jistější ve vyšších rychlostech a na nerovnostech odpadl takový ten "levný" pocit ze zadního odpružení. Na žádost o upřesnění mi japonský konstruktér vysvětlil, že tlumení je docela věda a že si pohráli s počtem a tvarem lamel, přes které protéká olej.

DZARDINO
Dotaz od DZARDINO položen 13.01.2025 13:47

Dobrý den , Transalp má dušové pneumatiky. Zeptejte zda bude možnost mít i bezdušové, ono spousta zájemců, by tu motorku chtělo , ale nechce ji, pokud tam bude duše. Určitě to ubírá na prodejnosti této motorky, to jim určitě řekněte. Lidé kvůli tomu odchází jinam.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:17

Má a prý v tomto modelovém ročníkju bude mít pouze dušové, kvůli větší orientaci na terén, kdy u naraženého ráfku bezdušového kola nelze zaručit těsnění vzduchu, kdežto s duší nějak dojere i s bouchlým ráfkem.

Jofré
Dotaz od Jofré položen 13.01.2025 14:27

Proč se u motorky s cestovatelskými ambicemi (Transalp) při konstrukci nepočítá s uživatelsky přívětivým servisem. Např. konkrétně výměna vzduchového filtru.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:19

Bylo mi řečeno, že v dnešní době už to každý nechává na servisech, ale IMHO je důvodem i nižší cena a společná konstrukce dvouválce i s dalšími modely (Hornet 750).

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 13.01.2025 14:41

Proc neni pro Transalp k dispozici DCT, kdyz je na nizsich modelech jako prave NC?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:21

U řady NC je DCT v nabídce, protože jde o společnou platformu s dalšími modely jako ADV či Forza 750, kde nárůst váhy a ceny tolik nevadí. Transalp se může chlubit zajímavou hmotností i cenou a tady by DCT bylo na škodu. Spíš bych čekal, že tam je časem šance na e-clutch, ale to nikdo z fabriky nekomentoval.

Kybergreg
Dotaz od Kybergreg položen 13.01.2025 15:13

Zajímalo by mě, zda bude NC taky ve variantě s manuální převodovkou + E-clutch. Ten samý dotaz i pro Transalp, tam to je asi pravděpodobnější, když nenabízejí verzi s DCT.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:22

Viz odpověď výše.

DZARDINO
Dotaz od DZARDINO položen 13.01.2025 16:31

Zkuste se zeptat kdy bude k dispozici vidlicový tříválec dopovaný elektrickým kompresorem, Honda by ho měla brzo začít nabízet a vyrábět. Pokud ne letos, tak přiští rok.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:23

Takové dotazy zástupci výrobce vždy jen obecně okomentují, aniž by něco konkrétního řekli. Můj odhad - letos určitě ne, maximálně na podzim na EICMA předvedou nějaký předvýrobní koncept.

Slow
Dotaz od Slow položen 13.01.2025 16:52

Ahoj,
bude Honda nabízet "základní" verze a "vyšší" (vybavenější) verze- DX?
Cenově nové modely opět podraží?
Díky

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:25

Honda nabízí asi 5 paketů s různými částmi výbavy, prvky paketů se pžitom nepřekrývají, takže si zájemce může pořídit klidně všechny a poskládat si "DX", jaké se mu hodí

Slávek-TDM
Dotaz od Slávek-TDM položen 13.01.2025 17:42

Liší se zpřevodování starého a nového TA nebo je stále stejně dlouhé? Tedy mám na mysli koncový převod, nepředpokládám, že by byly nějaké změny v motoru...

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:25

Motorově i převodovkou jsou identické, upravili jen elektroniku vstřikování a pak quickshifter.

77ka
Dotaz od 77ka položen 13.01.2025 17:49

Tempomat stále nebude ani jako možnost k dokoupení?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:27

Nebude, prý se s ním v konstrukci nepočítalo. Podle mého názoru to hodně souvisí s cenou, aby TA nekonkuroval luxusnější AT.

Lapi
Dotaz od Lapi položen 13.01.2025 18:02

Dobrý den, jak jste se prosím Vás poskládál na NCéčko se svojí výškou 195cm? A kolik km v kuse by jste zvládnul v kuse, aniž by Vás něco bolelo? Děkuji za odpověďi R. Lapka

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:29

Na NC úplně v pohodě, jeli jsme jen asi celkem 120 km, podle mě ergonomie srovnatelná s obdobnými cesťáky, sedlo i posaz pohodlné, v nabídce je ještě příplatkové víc polstrované sedlo, které bylo o poznání příjemnější.

Truši76
Dotaz od Truši76 položen 13.01.2025 18:20

Ahoj kluci,
mám Hondu nc750 x a budu ji měnit kvůli nízkému výkonu. Pokud by tam byl motor z Transalpu tak bych byl spokojený. Toť první dotaz zda se o tom nepřemýšlí.

Další dotazy jsou na Transalpa, chování v nízkých a středních otáčkách do 6 tis. otáček, jestli upravili palivové mapy, nebo udělali úpravu na motoru. Jak svítí v noci a chování na horším povrchu, vzhledem k úpravě podvozku a možnosti volby mít bezdušové pláště. Díky.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:32

O motoru z TA do NC zatím nepřemýšlí, NC + DCT je společná platforma i s Forzou a XADV 750. Transal je teď v nízkých otáčkách ještě o něco hladší a kultivovanější, upravili elektroniku vstřikování, jinak je motor shodný jako vloni, vylepšený je volitelný quickshifter. Světlomet je výkonnější a osvětluje asi o pětinu větší oblast (ukazovali nám grafy a náčrtky, v noci jsme ale nejezdili). Ostatní viz odpovědi na předchozí dotazy.

WobRetnuh
Dotaz od WobRetnuh položen 13.01.2025 18:33

Mam dotaz k NC 750X. Jako jednu z novinek Honda avizovala zlepseni chovani a vetsi plynulost v nizkych rychlostech u DCT. Je to opravdu znat oproti staremu modelu?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:33

Je to hodně lepší, s novým NC750X DCT jsem se kdykoli otočil i na užší silnici i bez toho, abych musel dát nohu na zem, jen opatrnou prací s plynem. To si myslím, že bych si na předchozí verzi asi nedal, tam bylo to manévrování v pomalých rychlostech na hraniici chůze takové "uhrkané"

WobRetnuh
Dotaz od WobRetnuh položen 13.01.2025 18:36

A jeste jeden dotaz k motoru NC750X. Nove plni normu Euro5+ Jak se to projevilo na konstrukci motoru, jeho vykonu a projevu? Diky predem za odpoved.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:35

Změnily se jízdní režimy, tzn reakce na plyn a vstřikování, je možné si nastavit i vlastní režimy a určit si například míru brzdění motorem po zavření plynu. Konstrukčně ale zůstává motor stejný, údajně ani nemá přidané žádné snímače či lambda sondy.

Roman2bk
Dotaz od Roman2bk položen 13.01.2025 18:57

Ahoj, na fotce nového TransAlpu vidím teplotu 30°C. Jde už konečně o teplotu vzduchu?
(tak nízká teplota chladící kapaliny se nezobrazuje, ne?)

No a druhá otázka, bude u první verze TransAlpa 750 (tedy r.2023/23) nějaká možnost upgradu sw, aby se na displeji ta teplota vzduchu zobrazila? Určitě má plno čidel, nejspíš i teploměr teploty vzduchu při sání, tak by mělo jít pouze o zobrazení, ne? Popř. pokud by to byla nějaká sada s montáží teploměru za rozumnou cenu? Nebo takové zpětné vylepšení předchozích modelů u Hondy nedělají...? Díky za info.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:36

Aho, TA má nový displej a je tam standardně i teplota okolí (NC705X má stejný displej, ale ukazatel okolní teploty nemá). U předchozího modelu to bohužel domontovat a přidat na displej nelze.

Truši76
Dotaz od Truši76 položen 13.01.2025 21:31

Ješte jeden dotaz, když srovnáš nového 2025 Transalpa a staršího 2023-2024 co bude výhodnější koupě. Starší se už prodává za zajímavé ceny, včetně volitelného příslušenství. Děkuji.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:39

Tohle hodně záleží na konkrétní peněžence, slevy jsou teď opravdu zajímavé, ale těch změn na 2025 není zrovna málo a podle mého to ovlivní i cenu motorky při následném prodeji. Model po faceliftu si bude držet vyšší cenu.

TomZul
Dotaz od TomZul položen 14.01.2025 09:29

Jaký je orrzdíl v odpružení nového Transalpa? Hodně lidí si stěžovalo zejména na zadek, který jim přišel slabý pro jízdu ve dvou nebo dokonce i pro jednoho pořízka s bagáží. Je to nyní lepší? Předek by měl být naopak zase o kousek měkčí, což je změna trochu s otazníkem. Jak tedy vypadá komplet odpružení v porovnání s předchůdcem.

Že by se změnil přístup k filtru asi nehrozí. Ono rozebrat půl motorky kvůli výměně není zrovna přívětivé a prodražuje to servis. Tohle doma dělat fakt nechceš ...

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:41

Je to lepší, odpadl ten pocit, že zadek někdy nestíhal, a přitom jen změnili tlumení (jak jsem vysvětloval v odpovědích na předchozí dotazy a jak ještě popíšu v testu. Popdle slov terénních střelců je to lepší i při razantní jízdě v terénu, ale ve dvou jsme neměli možnost vyzkoušet, to prubneme až v sezóně v testu v ČR. Předek není měkčí, zěmnilo se jen tlumení, ovšem téměř neznatelně, jen aby lépe sedělo se zadkem. Ostatní včetně filtrů zůstává jako předtím.

Tomr
Dotaz od Tomr položen 14.01.2025 13:41

Plánuje Honda optimalizovat DCT i starších modelů 750? Jako je Forza, X-AVD, NC.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:42

Neprozradili, ale podle mě určitě ano, nebudou vyrábět dvě verze.

toonyl
Dotaz od toonyl položen 14.01.2025 15:40

Jak brzdí 2 menší kotouče na NC oproti původní verzi? Původní verze brzdí nic moc.

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:44

Brzdí moc příjemně, je tam znát ta podstatně větší brzdná síla, limitem je teď spíš odpružení, které při opravdu razantním zakousnutí do brzdy (simulace krizového brzdění na maximum) nevydrží tlak a poskočí a aktivuje ABS.

wild38
Dotaz od wild38 položen 14.01.2025 16:55

ze zvědavosti na Transalpa - jestli bude někde tunel/garáž, jak svítí přední světlo bez přídavných? přijde mi, dle tvaru nového světla, výřezů a plastové záslepky, že si řekli 2 ledky stačí drahoušku :D

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:45

Světlomet je výkonnější a osvětluje asi o pětinu větší oblast (ukazovali nám grafy a náčrtky, v noci jsme ale nejezdili).

MilanMl
Dotaz od MilanMl položen 14.01.2025 20:24

Ahoj!
Je možné počas jazdy zapnúť si a sledovať obľúbené seriály na HBO?
Dík!

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:46

Je možné si tam zrcadlit vše z aplikace RoadSync, tzn hlavně pokyny navigace.

MilanMl
Dotaz od MilanMl položen 14.01.2025 20:32

Ahoj!
Keď počas jazdy zaspím,je možné,aby ma motorka doviezla domov sama?
Dík!

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:46

Ano, pokud bydlíš na hřbitově ;-(((

callowsick
Dotaz od callowsick položen 15.01.2025 10:49

Ahoj, nechystá Honda u NC variantu sekundárního převodu s menší potřebou servisu (řemen třeba)?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:47

Pokud chystá,, tak neprozradí, ale spíš bych sázel na postupný přechod na e-clutch.

rlexmann
Dotaz od rlexmann položen 15.01.2025 11:06

Zlepšil sa u NC podvozok oproti minulej generácii?

Odpověď od Filip Tichý z 16.01.2025 21:48

Bohužel je stejný, byť by tam prostor pro zlepšení byl a předek už by si zasloužil obrácenou vidlici.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist