Honda Crossrunner - první jízda
Text: Petr Poduška | Foto: Zep Gori & spol. | Zveřejněno: 2.4.2011 | Zobrazeno: 21 419x
Hlásím se z Malorky, kde jsme dnes vyzkoušeli další novinku z letošní bohaté nadílky značky Honda. Největší světový výrobce motocyklů se letos rozhodl skoncovat s krizí, a uvedl na trh celkem čtyři nové a čtyři faceliftované modely. Testování většiny z nich už proběhlo v uplynulých týdnech – reportáže o třech nových modelech CBR jsme zveřejnili jako první – a na největší z Baleárských ostrovů zbyl úplně nový Crossrunner. Po skončení testovacího dne musím konstatovat, že se potvrdilo známé rčení „to nejlepší nakonec“.
Počasí je, jak už bylo řečeno, další významnou devizou Malorky. Dnešní teplotní maxima sice nebořila historické rekordy, ale celý den bylo slunečno a asfalt příjemně prohřátý, na což pozitivně reagovaly zmiňované speciální Pirellky. Celá dnešní trasa měřila dohromady necelé dvě stovky kilometrů, a kromě pobřežních silniček zahrnovala částečně i dálniční úsek , kde se dal vyzkoušet výkonový potenciál Crossrunneru a také efektivita čelní kapotáže, která na první pohled nebudí příliš velkou důvěru. Při zpáteční cestě na nás v hlavním města Palma čekala i nefalšovaná dopravní špička, takže došlo také na zkoušku stability v nízkých rychlostech, a průchodnosti motocyklu mezi zpětnými zrcátky aut. Funkci systému VTEC jsme prověřili už v kopcích, kde se také mohly v plném světle předvést brzdy s kombinovaným duálním ABS. Kompletní článek s objektivními závěry testu i osobními dojmy z jízdy zveřejníme hned začátkem příštího týdne, a těšit se můžete také na videoreportáž.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm