Jízda s Ducati Panigale V4 S na okruhu v Mostě
Text: Tomas Mysliveček , Honza Zajíček | Video: Honza Zajíček | Foto: Radoslav Holan, Honza Altner | Zveřejněno: 19.7.2018 | Zobrazeno: 26 744x
Text: Tomas Mysliveček , Honza Zajíček | Video: Honza Zajíček | Foto: Radoslav Holan, Honza Altner | Zveřejněno: 19.7.2018 | Zobrazeno: 26 744x
Takhle to "dopadá"
, když bajkerům - seniorům už nezáleží na životě . . .
//www.autoforum.cz/zajimavosti/pohadka-o-nejrychlejsim-dedeckovi-nurburgringu-ma-smutny-konec/
https://www.youtube.com/watch?v=jZsrnHUVLJ8
Sdílení zážitků Tomáše na kterémkoliv okruhu, na kterémkoliv "jeho" stroji,
je pro mně vždycky krásnými vzpomínkami na tu okruhářskou atmosféru,
i když v mém případě v rychlostech o hodně nižších
zdenyrr - tak jasne, pokud motorku upravis, jine prevody, jiny profil pneu, tak se systemova chyba mereni opet zmeni, to souhlas (a na rychlosti v naklonu je bezne tacho naprosto nepouzitelne). Co ja jsem meril, tak tacho jak je nastavene od vyrobce ukazuje na esvecku +5%, na Ducati to muze byt zase jinak. Ale pokud by to bylo stejne, pak 280 km/h tachometrovych znamena 268 km/h realnych. Presnost mereni rychlosti pres GPS je pak kapitola sama o sobe: pouziva jednotka k mereni Doppleruv efekt? Bere v uvahu zmenu elevace? Pouziva Kalmanuv filtr? Napr. internimu GPS v mobilu bych asi neveril.
Chuďas: To já jezdim úplnou tužku a už to tak zůstane, ale Most jsem měl vždycky na maximálku cca o 10km/h vyšší, než Brno...
Frantisku jedno to neni.. pokud zmenis koncovy prevod ovlivnis presnost tachometru, kdyz mas cidlo napr. na pastorku. Kdezto kdyz je snimac tacha na zadnim kole muzes s prevodama delat co chces a furt bude ukazovat stejne
presnost od vyrobce neresim..
ještě to trochu zamotám, V4 je první motorka, která mi na konci cílovky ukazovala vztyčený prostředník a na něm bylo napsáno 290+ km/hod ... nejvíc myslím 297 ... ne že by to něco znamenalo, to vůbec, prostě číslo kdoví odkud ... ale potěší
Biker_xx - s tim vyjezdem naprostej souhlas. Ja nechapal, jak tam Nemci muzou na malym seriovym esvecku (70 koni) jezdit 1:49, tak jsem jim pujcil GPS a nejnizsi rychlost v najezdove zatacce pred cilovkou meli 116 km/h a to umoznilo maximalku 210 km/h, coz je sestka skoro v omezovaci, neco o cem si muzu nechat zdat.
Chuďas899 - ja myslim, ze je jedno jak je seriovy tachometr resen, vzdycky bude ukazovat vyssi nez skutecnou rychlost. Kdyby to bylo obracene, tak to muze mit pro vyrobce pravni dusledky. Jestli mas Garmin GLO nebo neco podobnyho tak to zmer, urcite par procent navic tam bude. Btw zvyknul jsi si na ten fofr na cilovce, nebo je to stejnej adrenalin jako poprve? :)
Hele mě... když jsem tenkrát byl ještě velkej mrdal (1.45) ... jako že teď jsem polomrdal 1:41,9)... v Mostě 1199 Panigale ukázala tachometrově 280kmh... měla senzor otáčení zadního kola tzn neměřila dle převodu, takže to bylo docela přesné... odhaduju že to těch 265-270 tachometrově bylo... každopádně nájezd na cíl v Mostě je pomalejší než v Brně a je do kopce,
Viz: https://www.youtube.com/watch?v=tgg0ylkLM90&t=1s
Tady je těch 240 GPS z Yamahy. A tady je to na videu, konec 4. kola: //www.onboard-video.com/cz/Video/view/radek-prusa-yamaha-yzf-r6-most-1/1215/search
Franta: Teď AIM Solo. Tehdy na tý Ducně to byl nějakej Starlane. Ducna měla full race Termignoni, sání a poladěnou jednotku na brzdě, měla 193k. Oproti sérii to byl fakt docela rozdíl. Nicméně nejvíc v Mostě dělá výjezd z poslední zatáčky. Když to trefíš, na maximálce to udělá moc.
Biker_xx - jaky GPS modul pouzivas? Kazdopadne dost dobry, moje 1198 nahore uz vubec nejede ve srovnani s V4 (nemam S, ale v motoru by rozdil byt nemel). Docela by me zajimalo kolik by z ty V4 dostal sportovec kdyz pri prvni jizde na litru na okruhu 255 neni problem (jen psycho :)).
V Mostě na Ducati 1198S 270 GPS, na Yamaze R6 240 GPS.
SLEEPER : záleží jak jsou ty GPS přesné,ale v Brně na šestce mi nejvíc zatím ukazovala 230 a v Mostě taky tak nějak,zdá se mi že ještě o trochu víc,uvidím za dva týdny.A to mám výjezdy jak babička na elektro kole..kdyby tam litr nedal 250,bylo by to hodne smutny
Sleepere to nemyslis vazne
na stare faktorce RSV 04 mam v mostu gps 229 tak proc by skoro o sto koni silnejsi ducatka nejela 255??? Navic cilovka v brne neni delsi.. mozna je na ni rychlejsi najezd...
A kdo se tu bavi o ssp300??
Chuďas899 - No pokud tam jede ten jeho kamos 2:14 na SSP300, tak je to jako fakt srumec...
Ve vetsim rozliseni: https://image.ibb.co/dzg01y/panigalev4most.png
SLEEPER - Mam ostudnej cas 1:53, byla to moje prvni jizda v Moste na litru, jinak tam drtim esvecko 2002 :) Jezdec - sportovec se na modernim stroji dostane pod 1:40, treba Tim Holtz tam na R1 jezdil na jare 1:38.
Na obrazku mas analyzu dat, je to z presneho 10 Hz GPS prijimace.
SLEEPER: Meleš voloviny podívej se kolik se jelo tenhle rok na STK 1000 při WSBK (špička přes 270) . Já sám mám v Brně 266kmh na R1 se sériovým motorem ( pro zajímavost 2:08 když už tady říkáš že jede kámoš 14 na motorce z MS. tak tady máš odpověď kde je těch 6 vteřin... čas se nedělá v zatáčkách ale na výjezdech) ... V Mostě s prstem v nose přes 270...
Za druhé nesrovnávejte SBK a MotoGP... WSBK Brno do 290km a MotoGP kolem 310..
343?
Hosi, jde videt, ze ty okruhy vubec neznate, natoz realne, skutecne, rychlosti na nich.
No nic, tak fajn den.
Nejezdi se v Brne "jen" kolem 300?
Proč by nedal 255, natož v Brně, když tam dal Capirex 343? 😉 Na V4 jsem se v Mostě svezl. Než jsem si stačil trochu zvyknout, byl konec rundy. Pro mě je rozdíl posezu a ovládání oproti 998 radikální. Výkonově je to fakt masakr, co dělá motorka od 9,5 tis. otáček je šílenost. Pro mě už je nevyužitelná, víc si užiju 998.
Franto, 255gps se nejezdí ani v Brně.
Kamos, co jezdí stocka z MS nám ukazoval telemetrii. Prozatím ma Brno za 14, což je už srumec a 250 gps tam ani náhodou nedostane a to ma Brno rychlejší cilovku jak Most.
Ted v pondělí dal jiny kamose Brno, dle racechrono za 2:23 a to s přestávkou na tankování, což by byl normalne rekord trati.
SLEEPER - muzu ti poslat data, mam racechrono nastaveny aby je ukladalo do souboru - pouzivam bluetooth gps Garmin GLO. A to ona by mrcha jela i vic (byl to navic jen rezim Sport), ale ja na to nejsem zvyklej, tak jsem radsi uklapnul. Bezne tam totiz na esvecku jezdim o 60 km/h min :D
Režim Race má v základu TC na úrovni 3.
Jaký byly časy?
Franto.> Ty nas lakujes, 255gps jsi v Moste nemohl dat.
Me by zajimalo, jaky stupen citlivosti trakce je na videu nastaven.
Supr díky za článek aspoň se mám za rok na co těšit, a do té doby pořešit stupačky.
Jeste asi ten nejlepsi zazitek z Mostu - v zatacce pod boxy jsem jezdil 4ku na plny plyn. Kdyz se to dostalo do otacek, tak jsem mel pocit jak kdyby bylo predni kolo ve vzduchu - v zatacce! Nevim jestli se fakt zvedlo, ale byl to pocit jak z jinyho vesmiru :)
Na V4 jsem jel nejprve v Decine. Nejdriv me motorka zklamala - sice bozi podvozek a vyborna ergonomie (tohle, ze je Ducati?), ale chybel tomu dole kroutak na ktery jsem zvykly ze sve 1198. Jenze to jsem mel rezim Sport. Po prepnuti na Race je to lepsi nez 1198! Ale topi skoro stejne, nic na dlouhe cesty, hrozna skoda - jinak by to byla dokonala motorka.
Pak jsem si dal 4x 20 minut v Moste. Rikal jsem si, zkusim par kol v rezimu Sport a kdyztak prepnu. Jenze uz jsem neprepnul - 255 km/h (podle GPS) po rozbite cilovce je psycho. Motorka skace po hrbolech a do toho se zveda predni kolo. Clovek je tak nejak ztracen v prostoru a rychlosti, mozek nestiha. Razeni dolu s QS je bozi! Podvozek jede jak po kolejich a kontrola trakce umoznuje naprosto bezpecne vyjezdy i na dvojku z vracaku. Nejel jsem ani moc rychle a v zatacce pred cilovkou jsem skrtal, stupacky to fakt chce vys. Bolej z ni ruce - kvuli tomu zrychleni :)
Nemit spatne zkusenosti se spolehlivosti Ducati a kdyby to tak netopilo, tak neni co resit - nejlepsi motorka. Uvidime s cim prijde BMW pristi rok.