Testujeme CFMoto 800MT-X a nové tříválce 675
Text: Vláďa Novotný | Foto: Vláďa Novotný | Foto: CFMoto | Zveřejněno: 16.2.2025 | Zobrazeno: 7 998x
Na milánském veletrhu EICMA představila čínská značka CFMoto dlouho očekávané cestovní enduro 800MT-X ve finální podobě a naše redakce vám brzy přinese první dojmy ze svezení v Portugalsku. Prezentace na jihu Evropy napoví, jak cestovní osmistovka s jednadvacítkovým kolem bude fungovat v terénu i na silnici a jestli bude mít našlápnuto na úspěšné prodeje jako loňská novinka 450MT-X. Kromě emtéčka by se mělo podařit osedlat ještě silniční novinky 675 SR-R a 675NK.
Kapitoly článku
CFMoto 800MT-X
CFMoto veze do Portugalska žhavé novinky pro letošní sezonu a v rámci mezinárodní prezentace bude možnost pořádně proklepnout především cestovní enduro 800MT-X. V Itálii jste si s námi mohli prohlédnout osmistovkové emtéčko pouze staticky, ovšem nyní je čas ho nastartovat a vyrazit do terénu i na silnice. První svezení v Portugalsku by mělo prozradit, jak se podařilo postavit cestovní emtéčko s offroadově laděným podvozkem, konkrétně stavitelným pérováním Yu’an se zdvihy 230 mm vpředu i vzadu a bezdušovými vyplétanými koly terénních rozměrů 21“/18“.
Světlá výška terénního CFMota je továrnou uváděna na 240 mm a sedlo leží ve výšce 870 mm. Do nádrže inspirované oranžovými Advíky se vejde rozumných dvaadvacet litrů a jako příplatková výbava jde pořídit ještě přídavná zadní nádrž o objemu osmi litrů. Bandasky jsou zásobárnou pro osmiventilový řadový dvouválec LC8c o výkonu 95 koní při 8500 ot./min., které ovládá elektronický plyn. Standardní záležitostí jsou tři jízdní režimy Standard, Rain a Off-road, k tomu kontrola trakce, oboustranné rychlořazení, ukazatel tlaku v pneumatikách, tlumič řízení, stavitelné plexi, USB konektory A a C, bástry nebo kryt pod motorem. Cena 220 kg vážícího CFMota 800MT-X je stanovena na 249 990 korun.
675SR-R a 675NK
V rámci prezentace nových strojů CFMoto by měla proběhnout také ochutnávka silničních tříválců, konkrétně nahatého 675NK a kapotovaného sportu 675SR-R. Kapalinou chlazený řadový tříválec o objemu 674 cm3 nabídne maximální výkon 95 koní, což odpovídá přímé konkurenci od Hondy, Suzuki nebo Triumphu. Hodně podobné bude i zaměření sportovního CFMota, protože 675 nelze brát jako ryzí okruhový supersport, ale civilní sport, který se okruhu vyhýbat vyloženě nebude, nicméně cítit lépe se bude na běžných silnicích. Technické tabulky říkají, že tříválcové SR-R váží 189 kg, a to není vůbec špatná hodnota.
CFMoto spoléhá na ocelový rám a kompletně stavitelné pérování KYB. Brzdy dodává výrobce J.Juan a moc hezkým detailem jsou chladicí plastové náfuky. Pěkných detailů je na 675SR-R opravdu hodně a sám za sebe říkám, že design se povedl. Jistou zajímavostí je klasický lankový plyn a od toho se odvíjející rychlořazení, které funguje pouze směrem nahoru. Doufejme, že se v rámci portugalské prezentace dostanu také za řídítka tohoto nového sportu i jeho sourozenci, naháči 675NK. Dá se říct, že tyto dva tříválce jsou si v základu podobné jako vejce vejci, ale například rám enkáčka disponuje jinou geometrií a rozdílná je pochopitelně také ergonomie. Co se elektroniky a výbavy týče, naháč i sport jsou na tom víceméně stejně.
Testování nových přírůstků modelové řady CFMoto je doslova za dveřmi a vy máme možnost vkládat své dotazy a všetečné otázky na mě i na celý tovární tým, který by měl být na prezentaci přítomen.
Podívejte se na představení na výstavě Eicma v Miláně
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Asi každého bude zajímat srovnání mezi těmito "kopiemi" (nemyslím to zle) a originály, to znamená jak si stojí 800 proti KTM a pak mě zajímá, k čemu by se dal přirovnat ten tříválec. Vzhledem k objemu se úplně nabízí Triumph Street Triple
Ahoj Frankie, věřím, že se nám podaří motorky srovnat a během sezony proti sobě postavit. Ten osmistovkový motor je kačeně docela podobný a rozdíl vidím v reakci na plyn. Charakter tříválce mě nadchnul a musím uznat, že se céefku hodně povedl. Myslím, že je hodně podobný britské konkurenci a víc prozradí srovnání, o které si motorky doslova říkají. Věřím, že se nám v sezoně podaří. Díky za dotaz.
Motor v té 800MT-X bude asi stejný s KTM 790, že ano?
U KTM 790 jsou známé problémy s nízkou životností vaček.
Je toto nějak řešeno u CFMOTO nebo se tam ten problém taky může vyskytovat stejně jako u KTM?
Díky za dotaz maestro. Ano, motor je víceméně stejný, jako u KTM 790, ovšem podle informací získaných na prezentaci dvouválec zaznamenal jisté úpravy. Prý se jedná o jiné čerpadlo na olej, co v nižších otáčkách dává vyšší tlaky, jsou tam také větší kanálky, aby se olej dostal lépe do hlavy. Zastoupení značky CFMOTO žádný podobný problém týkající se vaček v rámci záruky doposud neřešilo.
Interní úpravy a
Ahoj Vláďo,
předně přeju ať si to tam pořádně užiješ… jak testování, tak jistě, super počasí! Ikdyž už to je asi s křižkem po funuse ?
Rád bych se zeptal taky na MT-X a to na odpružení… prvně samozřejmě Tvůj názor (v Kove funguje Yu’an obstojně, ale…) a taky jestli bys nedostal z “fabriky”, co je přivedlo k použití Yu’anů?
A jak je na tom prosím sedlo i během normálního (ne v offu) ježdění a trochu delšího sezení?
Předem díky moc, Honza
Ahoj Honzo, moc dík a zrovna tak díky za dotazy. Pérování je použito zejména kvůli ceně. Ano, také na 800MT-X funguje "obstojně", ale KYB je určitě pocitově o něco dál. Mám na mysli hlavně citlivost pérování při normálním ježdění na silnici a na rovinu říkám, že platí za průměr. V terénu jsem ho neměl šanci vyzkoušet, ale když jsem si párkrát skočil, dopad pobralo a nešlo po dorazech. Sedlo mi vyhovovalo, a to hodnotím velice kladně po stránce tvaru i tuhosti.